Jos boksilla ei riitä tyhjäkäynnille korjausvarat, on seososien mitoitus jo todella metsässä. 30% vakiota isommat sumut toimii päästöjen puolesta täysin moitteitta vakiokoneessa ja vähän viilatussakin, molemmat kokeiltuna. Eli ne palikat on mitotettu pitkin seiniä, ja yhtä lailla joku jäähdytysjärjestelmän osa jos termaria "tarttee" poistaa. Se vaan ei auta yhtään mihinkään.
Lue edelliset viestit..Bensapuolelle tehdyt muutokset: 1.4FMI ahtopaineen mukaan säätyvä malpassin pensanpaineensäädin, 550ccm siemens deka matalaohmiset sumut ja viikingin bensalastu. Tässä vaiheessa kaikki ok, eikö vain? Nokka oli se 268asteinen enem, jossa nostoa 12,2. Kansi virtaukset 213,5hp muistaakseni, venttiilit vakiokokoiset r-seetein.
Jäähdytys kunnossa. Pumppu uusi ja ei vuoda nesteitä eikä jälkiä ns"rollireijässä". Syyläri uusi. Ainoastaan alavesiletku, joka tulee aika läheltä ahdinta.
Auto toimi hyvin muuten samalla setupilla, mutta mitsun ahdin ja vakio pakosarja lukuunottamatta tietenkin kovia pakopaineita, jotka johtuivat ahtimen koosta yms. Silloin tällöin tietysti teki sitä mitä aiemmin sanoin eli kiihdyttämään lähtiessä saattoi välillä kuulua poksahdus putkesta ennenkuin lähti vetämään.
Eihän tässä nyt oikeesti tarvi ruveta piruja maalailemaan seinille. Minun villi veikkaus on, että sytkä viduillaan myöhäiselle ja siksi pakokaasut päin honkia ja siksi pakosarja hohkaa punaisena jo pienellä kuormituksella. Tämä taas lämmittää ahdinta rajusti ja ahdin taas vettä, joka kulkee sen läpi --> nesteet kiehuu yms.