Ja kyllä joo tietääkseni tuossa V50:ssä tuo lämpömittari toimii...

Ja juuri tänäänkin muutamaan kertaan tuli todettua, että kun moottori on 1/4 lämmin ja ulkona +1, niin ei se Eberi käynnistynyt.
No olishan tuo järkevää, että jos lämmöt nousee ilmankin niin ei edes yritetä Eberiä käynnistellä ja tämän päivän autojen tietokoneilla ihan helposti toteutettavissa, vain vähän koodia ja se on siinä. Se kun ei tee näille polttoainelisälämmittimille hyvää jos ne on päällä vain sen 10min tai alle ja sitten sammuvat - tai no Eberi huoltajathan siinä kiittää kun saa kerran vuodessa autoa käyttää Eberihuoltajalla...
Edellisessä dieselissä jossa oli myös Eberi omalla Mini-kellolla oli kyllä "helppoa" kun vain yksi 5A sulake pois konehuoneesta ja avot - Eberin automaatti starttaus oli "Disabled". Sen jälkeen se oli vain ja ainoastaan Mini-kellolla ohjattavissa, josta Tulinappia painamalla sen sai myös ajon ajaksi päälle jos sitä tarvitsi.
Ymmärsinkö oikein, jos mittarin neula on suoraan ylös eli puolessa välissä, koneen lämpötila on 75-85 astetta, ja puolesta välistä seuraava alaspäin on 65, niin mittarin näyttämä 1/4 on 60 astetta?