Tämä käsijarru homma, en edes tiedä saanko noilla lpr kengillä tarpeeksi kN irti ?
Vai pitääkö siniseltä hakea uudet?
Laskin tuossa, jotta trafin ohjeen mukaan se olis 16% kokonaismassasta eli molemmilta pyöriltä tasaisesti 1,6kN(yht 3.2kN). Näytin sille edellisen hyväksytyn katsastuksen lapun, joka ei myöskään täytä trafin ihmeellistä laskukaavaa, eikä se kaava varsinkaan perustu lakiin.
Oli vähän huuli pyöreänä, kun rupesi selostamaan kahvan liikkeestä, kerroin miten valmistaja on sen suunnitellut

Tämä on Volvon ilmoittama(pocket data book)
Testatessa max 11 napsua ja käytössä 4-8 napsua(säädettynä)
Mitäs sitten, jos liikkuu vaikka 4 napsua ja pitäs olla kaikki pelissä, auto pysyy joka mäessä, mutta testerillä voimaa on molemmilla vaikka 1.5kN? Leima tulee, että pätkähtää, mutta ei edelleenkään täytä trafin 16% kaavaa. Tai jos pyörät/pyörä lukittuukin rullilla em arvoilla tai jollakin, sanotaan 2kN/1kN, leima tulee.
Pitää hommata jotkut seatin, pthyi, satulat sinne, niin saa seisontajarrun paloille?

Sanoi vielä, että on kuukausi ajoaikaa, piti tietysti huomauttaa

Ajoaikaahan on 2kk, mutta joutuu katsastamaan uudestaa, jälkitarkastuksen sijaan.
Olis pitäny vielä sanoa, etten ainakaan tänne tuo jälkitarkastukseen

enkä kyllä viekkään, vien naapuriin

Lisätään nyt vielä, ettei tämä tietenkään ole katsastajaa vastaan, työnsä teki niinkuin trafi määrää ja hyvin

Olis pitänyt kertoa sille tarkastajalle totuuksia elämästä, kun oli katsuria hiostamassa(tietenkin se oli vain asemakohtainen tarkastus)
Se, että trafi antaa tuommoisia typeriä ohjeita, jotka ovat jopa hengenvaarallisia. Tuommosella ohjearvolla varustettu takakäsijarru, sen kun tempaisee satasen vauhdista lukkoon, niin jokainen tietää mitä tapahtuu

Ei se ole mikään hätäjarru, sillä pidetään auto parkissa ja se on seisontajarrun, ei rullien päällä revittävä käyttöjarru.
Testimäkiä ei kuitenkaan kaikilla asemilla ole ja olosuhteetkin vaihtelee.