Nythän on aika lunastaa lupaukset siitä osaamisesta ja leipoa säädöt siihen kuntoon että vehkeet toimii. Ei mulla ainakaan riittäisi mielenkiintoa lähteä joka aamu töihin varttia aikaisemmin sahaamaan autoa käyntiin.
Terveisin joka aamu paskalla bulkkilastulla laakista käyntiin.
No, kerroppas mitä pitäisi säätää eritavalla kuin nyt minulla on?
Eli suunsoiton sijaan rakentavia ehdotuksia, jos niitä on?
Ennakot laskin ennen tämän kertaista starttia sinne yhden asteen lukemiin ja heti hyrskähti ekalla startilla muttei jäänyt käyntiin. Starttailin siinä tovin ja katiskani oli ensimmäisenä käymässä kaikista pihan neljästä yrittäjästä, vaikka minulla se pitäisi polttoaineesta johtuen olla vaikeinta.
Kun oma katiskani oli käynnissä minuutin jälkeen (-24C), jouduin käyttämään seuraavan tunnin muiden auttamiseen. Ja kaikki autettavat olivat bensakäyttöisiä reilusti alle 10 vuotiaita autoja (2*fiat, nissan).
Kummankin videon startit ovat käytännössä ilman sopeutumia ja tiedän sen, että suutinvakio #4 on tarkoituksellisesti hoikan puolella, jonka LTFT-sitten korjaa paikoilleen. Kyseinen vakio vaikuttaa globaalisti sopitukseen sisältäen kylmä- ja käynnistysrikastukset.
Sopituksen osalta voin sanoa, että kunhan LTFT-arvo on hakeutunut paikalleen, niin käynnistyminen on niin hyvää kuin punakoneessa se voi ikinä olla polttoaineen huomioiden. Edellinen moottori on veivattu käyntiin -38C pakkasessa ilman apuja/lämmitystä.
Ja mitä erilaisiin wiinakoneisiin tulee, niin wiina-saabin kylmäkäynnistysominaisuudet ilmiselvästi ovat ylivoimaiset verrattuna vaikka vinokoneeseen tai flexifuel focukseen, jonka kuskit valittavat jo -10C pakkasen vaikeuttavan käynnistystä.
Taisipa se jogiinin tappajatakavetokin (wiinalankku) olla parempi kylmästä lähtijä kovemmista rutuista johtuen.
Ja jos minun tarvitsee johonkin lähteä kireänä pakkasaamuna, niin laitan auton piuhan perään tai otan taksin.

Voi olla ihan mekaanistakin huolta joka aiheuttaa huonoa kännistymistä kylmässä, huonot puristuspaineet,tahmaavat männänrenkaat ja sen semmoiset.
Eikös tää kyseinen moottori ollut avamatta nokalle mallinen ratkaisu?
Kynnyslämpötila, jossa käynnistys heikkenee on -15C, sitä lämpöisemmästä laakista käyntiin. Tuon lämpötilan jälkeen ratkaisevaa on enemmän, mikä on moottorin sisäinen lämpötila.
Edellisellä moottorilla ongelmat olivat samankaltaisia samoissa lämpötiloissa, mutta siinä koneessa oli paremmat rutut kannenlaskun takia. Puristuksia nykyisessä koneessa on hitunen enemmän (13kg) kuin entisessä ennen kannen laskua.
Kyllä koneessa oli kansi auki ennen paikalleen asennusta mutta kellaria en avannut.
Kuten slerba totesi kadonneessa viestissään, kylmäkäynnistyksen säätäminen on kalenterityötä, sillä kylmiä startteja on vain yksi kappale vuorokaudessa. Kelien lämmetessä säädetään toisia soluja kuin esim. tänään.
Nykyisellään startti- ja kyämärikastuskartat ovat minulla tälläiset.

Voinette päätellä, mikä on wiinalle ja mikä on vakion bensan.....