Samppasport  Futurez

Kytkimen ilmaus työsylinterin vaihdon jälkeen

  • 21 Vastauksia
  • 17419 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa smartxx

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
Osaako kukaan auttaa, kun ei onnistu. Vaihdelaatikon kylessä oleva kytkinlapa saa ehkä 2-3cm liikkeen työsylinteriltä vaikka kuinka ilmailisi. Auto on 940 -91, koneena b230fb, laatikkona m47. En tiedä onko tästä apua, mutta vanha sylinteri joka käytännössä räjähti, on merkiltään fag, ja uusi on paikallisesta halpis varaosataivaasta haettu delphi. Ilmausnipasta tulee kyllä tavaraa, laskin sieltä normaalin parkkiruudun kokoisen läntin mutta ei vaan ala pelaamaan.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Kytkimen ilmaus työsylinterin vaihdon jälkeen
« Vastaus #1 : 14.10.2015, 19:33:46 »
Yleensä asettuu tarpeeksi pumppailemalla, ja varmista että säiliössä on nestettä ihan maximiin asti, hörii ihan sairaan helposti ilmaa sieltä. Ajamalla nuo on korjaantunu kun on jaksanu pumppailla aikansa, ilmaamalla on moni jääny tommoseks kun sullakin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 542
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkimen ilmaus työsylinterin vaihdon jälkeen
« Vastaus #2 : 14.10.2015, 19:44:41 »
Nyt viimeeks kun ilmattiin m90 kera nestekytkin. Pumppailemalla ei paljoa paremmaks tullut. Muttakun antoi itekseen valua nesteen läpi, tuli ilmaa pois ja parani. Ota sitten selvää. Ilmausruuvi on sitten oltava ylöspäin, muuten ei ilmaannu.
S80 -07

Poissa smartxx

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
Vs: Kytkimen ilmaus työsylinterin vaihdon jälkeen
« Vastaus #3 : 14.10.2015, 19:46:12 »
Yleensä asettuu tarpeeksi pumppailemalla, ja varmista että säiliössä on nestettä ihan maximiin asti, hörii ihan sairaan helposti ilmaa sieltä. Ajamalla nuo on korjaantunu kun on jaksanu pumppailla aikansa, ilmaamalla on moni jääny tommoseks kun sullakin.
No nesteet pidin kokoajan maksimissa, tottakai, ja pirun vaikee tolla on mihinkään ajaa kun vaihteet ei kytkeydy, kun tosiaan kytkintä tässä ollaan ilmaamassa :D

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Kytkimen ilmaus työsylinterin vaihdon jälkeen
« Vastaus #4 : 14.10.2015, 19:57:37 »
No nesteet pidin kokoajan maksimissa, tottakai, ja pirun vaikee tolla on mihinkään ajaa kun vaihteet ei kytkeydy, kun tosiaan kytkintä tässä ollaan ilmaamassa :D
Pääosin on alkanut pelaamaan kun jaksaa pumppailla eestaas, jossakin kohtaa se alkaa irrottamaan. Yksi sitkeä yksilö otti pari viikkoa joka aamu 5-10 polkasua että polkimeen tuli tunto, ja ajamalla se ilmiö loppui kun ilmaamalla se ei kummennut miksikään. Rauhakseen poljeskelua kannattaa siis testata, on toiminut useampaan.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa smartxx

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
Vs: Kytkimen ilmaus työsylinterin vaihdon jälkeen
« Vastaus #5 : 14.10.2015, 20:19:36 »
Pääosin on alkanut pelaamaan kun jaksaa pumppailla eestaas, jossakin kohtaa se alkaa irrottamaan. Yksi sitkeä yksilö otti pari viikkoa joka aamu 5-10 polkasua että polkimeen tuli tunto, ja ajamalla se ilmiö loppui kun ilmaamalla se ei kummennut miksikään. Rauhakseen poljeskelua kannattaa siis testata, on toiminut useampaan.
No siis, voinhan mä sitä aamusin ennen töihinlähtöä käydä pumppailemassa, mut pitää joka tapauksessa valita se perheen kakkosauto työmatkaan, kun ei tolla pääse edes ruudusta pois :D Oletan että nippa kiinni käyn poleksimassa?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Kytkimen ilmaus työsylinterin vaihdon jälkeen
« Vastaus #6 : 15.10.2015, 00:40:55 »
No siis, voinhan mä sitä aamusin ennen töihinlähtöä käydä pumppailemassa, mut pitää joka tapauksessa valita se perheen kakkosauto työmatkaan, kun ei tolla pääse edes ruudusta pois :D Oletan että nippa kiinni käyn poleksimassa?
Joo, siis rauhakseen polkemalla on useampaan tullu sevverta tuntoa että autolla voi ajaa, ja sitten niillä on vaan ajettu ja vika on korjaantunut spontaanisti(tuolla yhdellä piti siis polkea se 5-10krt niin se pelas sevverta että kytkin irrotti, ja loppupäivän toimi aina ok, seuraavana aamuna taas polkimessa ei alkuun vastetta). Koskee tosin pientä otantaa, eli kolmea autoa, mutta on nyt kuitenkin enemmän kuin yksi tuurillaan seilannut yksilö. Kuulemma voi toimia myös se, että jarrusatulasta ilmausruuvi auki, työsylkästä ruuvi auki ja letku väliin ja pumppaa jarrulla vastakarvaan tuota nestettä. Varmaan sekin on ihan testaamisen arvoinen idea.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkimen ilmaus työsylinterin vaihdon jälkeen
« Vastaus #7 : 15.10.2015, 01:17:15 »
Juu ei löydy kytkintä täältäkään enää ;D tosiaan kytkin repassa tipahti kytkinsylinteristä mäntä lattialle ja sitä nyt illalla koitin pari tuntia saaha pelittään mutta lähes tuloksetta. Noin sentin liikkuu tällähetkellä mäntä. Pittää alkaa keksiin kikka kutosia huomenissa niin eikhään se jossain vaiheessa herrää elhoon taas :)

Poissa smartxx

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
Vs: Kytkimen ilmaus työsylinterin vaihdon jälkeen
« Vastaus #8 : 15.10.2015, 05:19:35 »
Juu ei löydy kytkintä täältäkään enää ;D tosiaan kytkin repassa tipahti kytkinsylinteristä mäntä lattialle ja sitä nyt illalla koitin pari tuntia saaha pelittään mutta lähes tuloksetta. Noin sentin liikkuu tällähetkellä mäntä. Pittää alkaa keksiin kikka kutosia huomenissa niin eikhään se jossain vaiheessa herrää elhoon taas :)
Noo hyvä etten oo ainoa :D Miten tuota, nää nestekytkimet ja niiden kanssa pelaaminen on miulle vähä uus juttu, onks tää ihan normaalia kaikissa moisissa, vaiko vaan meille volvoilijoille suotu ominaisuus, ettei tykkää ilmautua/ toimia? :D

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkimen ilmaus työsylinterin vaihdon jälkeen
« Vastaus #9 : 15.10.2015, 05:50:51 »
Ominaisuus. Täälläkin piti kytkin ilmata paineilma käyttöisellä ilmauslaitteella. Imulaitteellakaan ei tullut hyvä

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Kytkimen ilmaus työsylinterin vaihdon jälkeen
« Vastaus #10 : 15.10.2015, 08:14:57 »
Joskus vaatii ilmaamisen ns. väärään suuntaan eli työsylinterin ilmaruuvista painetaan nestettä säiliöönpäin. Ilmaruuviin sopivaa letkua reilu pätkä ja toinen pää kiinni etujarrun ilmaruuviin, toinen pää kytkimen työsylinterin ilmaruuviin. Avataan ilmaruuvit ja poljetaan jarrua useita kertoja, varmistetaan ettei jarrunestesäiliö mene tyhjäksi ja ettei kytkimen säiliöstä nesteet tulvi yli. Kaveri olisi hyvä apu, letkun voisi tyrkätä kytkimen sylinteriin vasta kun siellä ei ole ilmaa.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkimen ilmaus työsylinterin vaihdon jälkeen
« Vastaus #11 : 15.10.2015, 08:53:13 »
Amazonin kytkin ilmaantui helpoiten painelemalla työsylinteriä sisään ja ulos.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6654
  • Global alligator
Vs: Kytkimen ilmaus työsylinterin vaihdon jälkeen
« Vastaus #12 : 15.10.2015, 12:19:31 »
Koita ilmata pääsylinterin putkilähdöstä.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkimen ilmaus työsylinterin vaihdon jälkeen
« Vastaus #13 : 15.10.2015, 14:20:33 »
Ite sain liikkuun työ sylinterin noin sentin ku paino poljinta ja sitte kunnolla poljin pohjaan ja pääsylintteristä putkilähtö raolleen tuli ilmaa ja sitte takas kiinni ja käelä avustaa poljin niin ylösku nousee ja saman toistin kolmekertaa niin johan pellaa niinku pittääki. Toivottavasti muile on apua tästä neyvvosta. Ei ilmeisesti aukea kunnolla täyttö venttiili pääsylinterissä jos ei nosta käelä poljinta niin ylös ku nousee.

Poissa tombrez

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • #Pikkutomppa
Vs: Kytkimen ilmaus työsylinterin vaihdon jälkeen
« Vastaus #14 : 15.10.2015, 16:15:43 »
ite aina ilmannu sillain että työsylinterin mäntä mahdollisimman ulkona, ilmaruuvi auki ja odottelee vähän aikaa ja ruuvi kii ja sylinteri paikoilleen ja kovaa ajoo   ;) ;)
740.5 M57+53Dz
740 Oem turbo+holset
Amazon b20

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron