Koskahan tuo meidän talouden valkoinen pöhkö-puudeli (valkoinen kultsi tyttö, 3v 5kk, 37kg) alkaa maukumaan "Miau!" tyyliin?

Toi tuossa iltasella iltapissalta tullessaan minulle "lahjan"! Tohkeissaan kierteli kahdeksikkoa jalkojeni ympärillä. Tajusin hyvin piakkoin, että kuono pysyy kiinni ja muuten ilme/olemus on riemuissaan. Pyysin sitten antamaan suussa olevan asian ja mitäs sieltä tuli?

Kämmenen mittainen rotta ilman häntää!

Pöhkis oli todella onnellinen ja ilmekkin "nauroi" antaessaan "lahjan" minulle. Emäntä melkein antoi ylen, kun epäili sen olevan kuollut, jonka pöhkis oli löytänyt. No, hain lateksi-hanskan ja otin "saaliin" käteeni. Lämmin se oli ja veri oli hyvin tuoretta. Pikkaisen "pureskeltu" tämä saalis oli, pikkaisen "pehmeä" ja selvästi tuore, kun lievästi puristettaessa tiputteli kämmenelleni tuoreita papanoita.

Heinän syömistä tämä pöhkis on harrastanut koko ikänsä, joten "ammuu" ääntä olen odottanut jo pitkään haukkumisen sijasta, mutten sentään "miau" ääntä!

Ja mihin sitä kissaa koira-ihminen tarvitsisikaan, koska koira hoitaa kissankin viran!

Notta! Saalistus vietti kohdillaan "kiltillä kultsi-tytöllä"!
Saldo on tällä hetkellä: Lennosta kolme räkätti-rastasta, Orava, Päästäisiä tms. myyriä läjä, Rotta ja jatkoa odotellaan....

Ja muka noutava koira?