Kulkukoira  Proturbo

V70 D5 -02 laukesi, onko mitään saumaa saada autoliikkeeltä korjausapuja

  • 54 Vastauksia
  • 19966 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Aavistuksen aiheen vierestä, pahoittelut siitä,

Tietääkseni myös automaattilaatikoita on paukkunut jo noilla kilometreillä. Laatikko on kyllä suhteellisen ikupäiväinen, jos siihen vaihtelee edes joskus öljyt

Sikäli tähän aiheeseen, että mielestäni on hyvinkin perusteltua olettaa ja odottaa, että joku D5 kone kestää vähintään sen 500 tkm.
Eikös tässäkin hajoamisen syynä ollut asennusvirhe, ei moottorin luonnollinen loppuminen?

Tuo vulkanoinnin hajoaminen ei ilmeisesti asentamisesra johtunut. Ehkä valmistusvika pikemminkin.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8031
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Eikös tässäkin hajoamisen syynä ollut asennusvirhe, ei moottorin luonnollinen loppuminen?
Jos vulkanointi on lähtöjään ehjä, ei tuota kehää taida saada irtoamaan kuin parilla tapaa. Lämmittämällä keskiötä syystä tai toisesta niin paljon, että kumi menee pilalle tai painamalla prässissä/vetämällä ulosvetimellä kehää erilleen keskiöstä.

150-500tkm ajettuja D5/2.4D koneiden hihnapyöriä on tullut pyöriteltyä käsissä useampia, eikä yhdessäkään ole ollut tähän mennessä selviä hajoamisen merkkejä. Mikä lie tässä sitten syynä. Mieleen tulee viallinen laturin vapaakytkin joka rasittaa apulaitehihnakiristintä erityisesti. Voisiko sen aiheuttama värinä heikentää kumia niin paljon? Mutta pitäis ajaa aika pitkään.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Swolle60

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • Enemmän on vähemmän!
Aiheesta hieman ohi, onko tuota vulkanoitua pyörää käytössä kaikissa 2.4/D5 koneissa vuosimallista riippumatta?
S60 2,4D ja V60

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Itse en edes tiennyt, että siinä on vulkanointiakin käytetty; vaikka dieselmoottorisella XC70:ssä nyt ajankin.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • www.vrcf.fi
Englannin kielessä mil tai thou on 0,0254 millimetriä, ja mile on 1,609344 kilometriä

https://fi.wikipedia.org/wiki/Peninkulma

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8031
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Aiheesta hieman ohi, onko tuota vulkanoitua pyörää käytössä kaikissa 2.4/D5 koneissa vuosimallista riippumatta?
On. Taitaa olla kaikissa Volvon koneissa vuosimallista -85 lähtien.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Swolle60

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • Enemmän on vähemmän!
Ok. Täytyypi tarkkailla tuotakin pyörää. :pomo:
S60 2,4D ja V60

Poissa Markusboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Jos pyörä vähänkin väpättää niin vaihtoon ettei käy vanhanaikasia. Mulla tuo tosin ei oireillut mitenkään, enkä sen puoleen kyllä osannut aavistaakkaan että noinkin voi käydä

Poissa ässäkasikyt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • V70 D4 Summum A MY 14.2
Höpöhöpö. Tutulla meni juuri vasta vm07 V70 D5 volvosta ensin automaatilaatikko 130tkm kohdalla ja 132tkm kohdalla suutin-->venttiili poikittain ja kansi korjaukseen. Öljyt vaihdettu laatikkoon 70tkm kohdalla ja muutenkin huollettu huolto-ohjelman mukaan. Toisella tutulla vm10 V70 D5 n.80tkm kohdalla lohko halki ja uusi moottori. Ei oikein vakuuta.

Höpö höpö itsellesi. Jos sinä tiedät muutaman poikkeuksen, se tarkoittaa vain, että poikkeus vahvistaa säännön.

Tuskin meidän tarvitsee tosissaan alkaa väittelemään siitä, kestääkö D5 kone normaalisti 500 000 kilometriä?

Toki se edellyttää että jakohihna, apulaitehihna, öljyt ja erittäin huonokuntoiset suuttimet on vaihdettu ajallaan. Normaalia se silti on, että kone kestää 500 000 kilsaa.

Ihmisetkin elävät tätänykyä useimmiten yli 70 vuotiaiksi, mutta minäkin tiedän monta jo lapsena kuollutta, en silti lähtisi huutelemaan jollekkin joka pitää yli 70 vuoden elinikää normaalina, että höpö höpö, tiedän pari jotka on kuolleet lapsena  :facepalm

Poissa Markusboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Nyt olisi hyvät neuvot kalliit, eli Volvo käynnistyy kun palmun alta. Käy nätisti, mutta kaasuun vastaa todella huonosti eikä ota kierroksia. Laiskalle miehelle tuo riittäisi hidastaan kehä 3 liikennettä, mutta mulle ei. Eli siis tehot hukassa. Huomenna käsikopelolla ykkössuuttimen reiästä jaon tarkastus, mutta jossei sekään auta niin mitäs sitten ennen kannen avaamista? Vikakoodit on tänään katsottu ja mitään ei ollut, tuskinpa auto vikasietotilassakaan on ettei kierroksia anna kunnolla ilmottamatta siitä että joku on vihtaksellaan.

Roposiani vaan lähinnä mietin että onko jotain mikä on voinut mennä sekaisin muutakin kun jako hihnanpomppauksen seurauksena. Jos se 2 % D5:sen jaon mennessä on selvinnyt sillä, että motissa on puristukset tallella ja lähtee käyntiin niin kuuntelen mieluusti kokemuksia mitä on mahdollisesti mennyt vituilleen! Muutakin kun yläkerta.....

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Turbon letku välijäähdyttimeltä turbolle jäi huonosti kiinnittämättä?
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Matti Virtanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Venttiilit ovat voineet vaurioitua ja kulku huononee siksi dramaattisesti seuraavan 300km kuluessa.
En ikinä vastaa tuntemattomaan numeroon, laitan luurin korvaan tai annan soida. Jos ei runkkarit uskalla soittaa omalla numerolla niin turha edes vaivautua vastaamaan. Miksi jotkut soittavat salaisesta?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Dieseleissä ei ole hihnan varaa hypätä hammastakaan. Siellä osuu venttiilit mäntään 100% varmuudella.
Joskus asiakkaat halunneet jaon kohdalleen uudella hihnalla ja "kyllä se nyt toimii, ei siitä tartte kantta aukasta".

Toimii n. päivästä viikkoon, kunnes vena menee poikki. Ja kone täysin pilalla.

Venttiilit ovat voineet vaurioitua ja kulku huononee siksi dramaattisesti seuraavan 300km kuluessa.

Näinhän se tuppaa olemaan.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Markusboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Dieseleissä ei ole hihnan varaa hypätä hammastakaan. Siellä osuu venttiilit mäntään 100% varmuudella.
Joskus asiakkaat halunneet jaon kohdalleen uudella hihnalla ja "kyllä se nyt toimii, ei siitä tartte kantta aukasta".

Toimii n. päivästä viikkoon, kunnes vena menee poikki. Ja kone täysin pilalla.

Näinhän se tuppaa olemaan.
Raskauttavin mielin annoin kannenpurkutuomion... Onhan se hyvä tutkia ennenku lähtee hutkimaan ja manailee paskaa karmaa sitten myöhemmin kun on kone entinen.

Poissa Markusboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Kaikki venttiilinnostimet murtuneet >:( Uusi kone ihan suosiolla, on saattanu metallisilppua lentää pyttyjen sisään ja tikittävä aikapommi olis valmis. Hohhoijakkaa.

 

Futurez  Kulkukoira