Tuli hankittua kesällä käyttikseksi perus-240 vuodelta 1987. Autossa B200K-moottori ja M45-vaihtoisto. Tämä Volle ei ole päivittäisessä työmatka-ajossa, enkä aio ajaa enää talvella suolatuilla teillä. Auto on huollettu nyt läpikotaisin. (Tehdyt huollot päivitetty listaan.)





Tehtyjä korjauksia ja huoltoja
- vasemman takapyörän takaa korjattu ruosteinen kohta, lokarin alaosa maalattu (taitaa olla jokaisen kakssatkun ensimmäinen ruosteinen paikka)
- tulipellissä ollut ruosteinen kohta paikattu
- moottoriöljy Castrol Magnatec 5W-40
- vaihdelaatikkoon ATF Type G
- peräöljy vaihdettu
- polttoaineensuodatin
- ilmansuodatin
- vesipumppu vaihdettu uusi Volvo OEM
- sytytystulpat vaihdettu
- virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu, virranjakaja puhdistettu ja öljytty
- joitakin polttimoita vaihdettu
- kotelot ja ovet ruostesuojattu pellavaöljyseoksella
- jarrulevyt, -palat ja suojakilvet vaihtoon takapyöristä
- jarrunesteiden vaihto
- vasemman etupyörän alatukivarren takimmainen pusla/holkki vaihtoon
- radion kytkentä
- alustan puslien kunnon tarkistus, kaksi vaihdettu
- vasemman etupyörän laakeri vaihdettu
Hankittuja varusteita
- nokkahihnan suojakoppa
- pölykapselit
- konsolin puulistat
- stereot
- hattuhyllyn aurinkosuoja Volvo OEM
- kesärenkaat, vanteet maalattu
- katsastettu kesä 2016
- öljyt vaihdettu heinäkuu 2016, Castrol Magnatec 5W-40
- orkkis-sumuvalot asennettu
- lisämittarit asennettu (kierroslukumittari, ulkolämpötilamittari, öljynpainemittari, öljynlämpötilamittari, jännitemittari)
TODO-lista
1. Öljynpainemittarin ja öljynlämpötilamittarin hankkiminen ja asennus