Pumpulla ajettu alle 10 tkm, ei vuotoa alkuun. Vaidettu itse erillisvaihtona, osa ehkä Biltemasta ehkö Motonetistä.
Mukana ei tullut tiivistettä tai uusia pultteja, hurraa! Sitten alkoi se ¨pieni¨ vuoto luokkaa 1/2-1 litraa tuhat kilometriä.
Tiivistyksessä käytettu Bilteman tuotetta 3607.
Tiivistys
Antaa tehokkaan tiivistyksen metallipintojen välille. Lämpötila-alueella -50 °C – +250 °C. Levitetään puhtaille pinnoille. 50 g.
Tiivistää seuraavia vastaan:
Bensiini
Diesel
Glykoli
Vesi
Mineraalipohjaiset öljyt
Useimmat synteettiset öljyt
Ensimmäisellä kerralla meni ehkä varovaisesti, ei silti vuotanut alkuun. Nyt laitoin kunnolla uudestaan, silti vuotaa.
Vuoto nähdäkseni ala vasemmalta jakopäästä katsottuna. Vuoto vaihtelee 30cm lätäköstä kevyeen noroon tai pieneen läikkään.
Outo juttu oli ensimmäinen asennus vanhoilla pulteilla, yksi ei löytänyt tiukkaa kierrettä. Nyt seitsemästä ruuvista kolme jäi löysään
ja piti korvata paremmin tiukkenevilla. Ominaisuus lohkossa vai ruuveissa? En hoksannut suorutta tarkistaa kun pumppu kädessä oli,
mutta mitään fyysistä vammaa ei näkynyt.
Onko kokemuksia halkeilleista ruuvireistä lohkossa, jos sieltä pääsisi vuotamaan. Laitoin kyllä samaa tiivistettä reiluhkosti niihinkin.
V-mäinen paikka tutkia. Varmahan en vuotokohdasta voi olla, mutta kovin ylhäällä se ei voi olla kun pumpun tienoilta tulee tukivarrelle selvästi.
Pitäisiköhän vaan hakea uusi pumppu ja kokeilla jos istuisi paremmin...? Onko paperitiiviste massaa parempi?