Saksasta tuotu Suomeen 100 tkm kohdalla. Nyt mittarissa 232.3tkm. Varusteita ihan mukavasti mm. Four-c, premium sound (dynaudio), ilmastoidut etupenkit, mukautuva vakkari, pcc, navi, tutkat eteen ja taakse.

lasin läpi, en jaksanut hakea avainta

Hyvin palvellut V70 2.5T AWD -05 sai väistyä kun aivan vahingossa löysin kriteerit täyttäneen seuraajan: Volvo, nelikko, sedan. Etsiskelin pitkään S40 T5 AWD:tä, koska halusin vähän pienemmän auton.
Pyysin, että auto myydään katsastettuna joka osoittautui ihan hyväksi ideaksi koska joutuivat vaihtamaan levyt jokaiseen kulmaan ja takarenkaat.
Takaluukun kahva meni sisään koeajolla, joten se vaihdettiin myyjän piikkiin. Takarenkaat oli väärää kokoa, ne vaihdettiin rengasliikkeen piikkiin.
Hihna alkoi sirisemään, tilasivat siihen uudet hihnan, kiristimen ja rullat, johon meni vaivaiset kolme viikkoa. Sen asennukseen menikin 1 1/2 viikkoa.. Noh kaksi varattua aikaa. Myyjän piikkiin tämäkin. Asennuksessa ottivat kuvan, josta näkee uudet hilut:

Oikea xenon paloi, 2kpl Philipsin D1S poltinta kotiin 105e.
Öljyä tuo syö jonkun verran. Olen lisäillyt 3.5dl oston jälkeen, ja 225tkm kohdalla oli öljynvaihto tehty. Ärsyttävä herja, öljynmäärä pieni, kun ei kuittaannu ennen kuin sitä lisää. Ajattelin, että olisi anturivika kun öljymäärä oli tikun mukaan puolessa välissä. Käytin sinisellä vikakoodien luvussa, ei löytynyt syytä.
Vielä olisi sireeni korjaamatta, silloin tällöin tulee ilmoitus, hälytysjärjestelmä vaatii huollon. Sen lisäksi takatutkat piippaa itsekseen mutta hiljenee jos lähtee liikkeelle kunnes taas tietty piippaa kun tulee jotain vastaan. Auto ollut minulla kohta 2kk, kilsoja vasta 2300km.
Suunnitelmissa on vaihtaa takapöntöt paremmin hengittäviksi ja ehkä sitä ohjelmaa joskus. Haldex öljynvaihto pitäisi tehdä (teettää sinisellä) joululahjana itselle. Lisäksi 20% tummennus taakse ensi kesäksi.
Näiden alun ongelmien jälkeen kuitenkin hymyilyttää kun lyö jarrun lattiaan ja painaa starttia. Kulutus mulla seka-ajossa 12/100. Emännän Lexus RX 350 vie saman verran, joten ei lainkaan paha.
kuskinovi pesun jälkeen ennen vahaa:

Turtle Black Boxin jälkeen

Ja toinen ovi

Yritän muistaa ottaa videolle käyntiäänet ennen ja jälkeen takapönttöjen vaihdon.