Mulla on ittellä tollanen 400 tkm ajettu -08 2,4 V70. Olen itse ajanut autolla reilut 70tkm. Laatikko on pikkuhiljaa mennyt huonommaksi. Eli vaihdot P->R->D aiheuttivat kovan pamauksen ja samoin vaihdot alaspäin. Varsinkin reiluhko kiihdytys n.70 nopeuesta, eli laatikko vaihtoi 5->4, aiheutti oikein kunnon rykäsyn... Vaihdoin öljyt viimeks n.50 tkm sitten, mut ei oikein vaikuttanut mitenkään. Nyt tein vaihdon uudestaan siten, et laitoin laatikkoon purkin forten motor flussia ja ajoin jonkinmoisen lenkin, koko ajan manuaalisesti vaihdellen vaihteita, sekä automaatilla eri kiihdytys tilanteilla.
Tämän jälkeen vaihdoin huuhtelemalla uudet öljyt sisään, käytin lämpimäksi ja tarkastin määrän ja lisäsin tuubillisen forten automaattilaatikkoon tarkoitettua lisäainetta lootaan. Ja vaikutus oli uskomaton! Vaihteet kytkeyvät paikoilla ollessa ilman nykäystä ja viivettä. Ajossa vaihteet vaihtuvat todella pehmeästi molempiin suuntiin ja tuo suurin ongelma tuosta 70:n nopedesta kiihdytettäessä hävis käytännössä kokonaan!
Noi lisäaineet on aina arveluttaneet, mut ainakin mun kohdalla tuntui toimivan!
En uskalla tietenkään suositella muille tuota motorflus käsittelyä laatikolle, ku ei oo ihan siihen tarkoitettu, mut kuten sanoin, ni toimi kyl mun laatikkoon... Ja onhan joku kuulemma hoitanut saman homman polttoöljylläkin...