Aika heikossa kunnossa laatikko, jos jo paikallaan ollessa laatikko luistaa. Hämmentävän usein ihmiset sekoittavat turbiinissa tapahtuvan "luiston" ja laatikon luistamisen. Eli siis paikallaan ollessa D:llä laatikossa ei luista yhtikäs mikään, tämä siis perinteisissä turbiinilla olevissa laatikoissa. Ainoa vaikutus on se, että turbiinissa tapahtuu jotain häviävän pientä öljyn lämpeämistä, mutta taitaa lähes kaikissa automaateissä olla jäähdyttimessä vaihdelaatikon öljylle jäähdytys/lämmitys, joten veikkaanpa, että öljyn lämmöt ei muutu paikallaan ollessa yhtään mihinkään vaikka auto seisoisi tuntikausia D:llä paikallaan.
Tää oli mun pointti että laatikko (turbiinin luisto) suotta lämmittää oljyä. Turhaa kai selittää ammattilaisille kumpi on parempi, olla lämmittämättä vai lämmittää sitä ölppää.
En sanonu laatikon luistavan vaan luistattamisesta puhuin ja tarkotin just muunninta.
Turhaa vääntööhän tää, kaikki saa tehdä niinku haluu omilla autoilla, en ala viisasteleen, näyttää menevän vähän siihen suuntaan.
Moron!