Futurez  Kulkukoira

Volvo 960 b204ft käy rikkaalla (KORJATTU)

  • 11 Vastauksia
  • 8576 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rämpytin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Volvo 960 b204ft käy rikkaalla (KORJATTU)
« : 16.11.2015, 22:37:15 »
Joo elikkäs ostin tuos yhen 960 tällä kuningas moottorilla, mutta vikana on 20l/100km (ainakin  :idiot2:) pensan kulutus ja nyt pikkuhiljaa alan perehtymään mitä autolle on tehty vuosien saatossa.

Eli ei ole mitään käsitystä onko autossa lastu(j)a vai ei, yhdelle lukuisista ent. omistajista soitin ja hän ainakin kertoi että on myynt auton eteenpäin ilman lastuja, siis vakioilla. Tämän jälkeen on vielä muutama omistaja ollu välissä. Pitää kuulustella edellisiä omistajia lisää.

Autosta on poistettu katalysaattori varmaankin sen takia kun käy niin rikkaalla, että kylmänä 30s huonon vaeltavan tyhjäkäynnin jälkeen maa on pakoputken alta aivan musta  :2funny:

Lh boksin kyljessä on numerot:
3547059
*266.19*

Onko boksi alk. peränen ja autoon kuuluva, että siitä voidaan olla varmoja? Ja toisekseen pitäisi varmaan hankkia varmuudella tuohon autoon jonkun henkilön polttamat vakio lastut (niitähän ei voi erottaa alkuperäsistä mitenkään? samoja mustia ne kai on).

Hukkaportin kellon tankoa oli siirretty niin, että ahtoja loppujen lopuiksi (5000/r) jälkeen kertyi 1 bar. Näissähän normaalisti on tangosta säädetty 0.4bar ja max ahtopaineet 0.8?

Auto tuntui tekevän joko fuel cuttia tai sitten se johtui vaan siitä että se kävi niin pirun rikkaalla. 30km ajon jälkeen maltillisella 85 nopeudella yhtäkkiä alkoi hieman herkemmin nousemaan ahdot kun painoi hieman lisää kaasua, jonka jälkeen auto alkoi hyytyä (tukehtua) ja piti nelosen ja ahtojen kautte korjauttaa tilanne.

Täyskaasukiihdytyksessä 2 tai 3 vaihteilla auto kiihtyy hyvin 3000 kierroksiin saakka jolloin ahdin vasta (vakio t3) alkaa tulemaan peliin ja samantien tulee 3-4 sekunnin vaitonainen odotusaika kunnes ahdin vasta antaa menokyytiä, siis kierrokset tuntuu etteivät nousisi sinä aikana juurikaan. Sittenkuin auto alkaa taas vetämään 4000/r tuntumis niin sitten meno haluja kyllä riittää mutta aht. paineet eivät nousseet 0.5 bar enemmän kunnes myöhemmin 1 bar isommilla kierroksilla ja kolmosella.

Bensanpaineet pitäis katsella huomenna, mutta mietin että täytyy siellä olla ohjelma aivan persiisee säädetty vai mikä kumma tässä voisi olla?

Vikakoodeja tuli lh:lta: 3-1-1 nopeustieto puuttuu (matka, trippi eikä nopeusmittari toimi, pitää kattoa anturi perästä ja piuha mittariston takaa), tcu: liian korkea ahtopaine (4-2-1, pressure sensor, faulty boost pressure), 4-2-3 throttle position sensor. signal faulty (kaasuläppäkytkin).

Edit: EGT eli pakokaasun lämpöanturi ei varmaankaan vaikuta auton tyhjäkäyntiin mitenkään, eikä siitä kyllä ollut vikakoodiakaan. Mietin vain.
Edit2: Autossa on vakio IMM 012 loppuinen 3", päteekö tähän samanmoiset mittausarvot kuin pienempään imm? Jos se olisi osittain rikki vai sitten olisi kerrasta pimeänä.
Edit3: Huomenna tutkin suuttimet ja kylmäkäynnistys suuttimet jos joku vuotaisi

Kiitän avuista!  ELK
« Viimeksi muokattu: 18.12.2015, 18:50:56 kirjoittanut Rämpytin »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 960 b204ft käy rikkaalla
« Vastaus #1 : 17.11.2015, 14:06:48 »
-Ainakin tuo kaasuläppäkytkimen väärä säätö tai jos on rikki aiheuttaa ihme nykimistä ja soppien sekoilua.
-Samoiten jos ecu ei tiedä auton nopeutta ei toimi täydellisesti.
-Jos autossa vakio lastut ja ahtoja liikaa ei ole hyvä kombinaatio. Varsinkin nakutusvaara nousee.
-EGT haistelee 16v turboissa nakutusta.
-TCU boksi haistelee ahtoja, perus säätö 0.4bar (tcu nostaa 0.8bar, jos lh ja ezk niin antaa luvan)

Katti ei vaikuta auton rikkaalla käymiseen mitenkään, nämä ruiskut ei katista välitä (ei ole toista lambdaa sitä haistelemassa).
Suosittelen palauttamaan vakioksi jolloin vian etsiminen helpottuu radikaalisti.

Jos vielä katot LH:n boksista mikä on Boschin numero on sellainen pitkä 0 280 000 950 tai 579. GT malli pitäisi olla 578. Boksin sisällä pitäisi olla vakio lastu, jossa harmaa tarra ja saman tyylinen numero.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Rämpytin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 b204ft käy rikkaalla
« Vastaus #2 : 17.11.2015, 21:04:20 »
Joo elikkä tänään tuli selvyyttä kun sai rauhassa tutkia muutaman tunnin.
Mittailin perän nopeusanturin ja piuhat toimivat mittaristolle asti, kun pyörää käänteli jännite vaihteli (DC) eli oletan että anturi toimii.
Eli yllätys yllätys taas volvon mittarille pitäisi jotain tehdä. Saa nähdä pääseekö pelkällä kolvauksella vaiko pitääkö tuohon itse nopeusmittariin hommata uusia komponentteja ja korjauttaa alan asiantuntijalla suolaiseen hintaan. Ärsyttää.

Noh sitten tämä boksi/rikkaalla käyminen taisi selvitä kerta heitolla. Autoon oli taas joku omistaja tämän 4. edellisen omistajan jälkeen laittanut lastut.
LH boksi oli juurikin se 0 280 000 950 jonka sanoit. Kun avasin boksin ja lastun suojan, oli lastuun kirjotettu maalarinteipillä VOLVO LH 2.4 -950 LECU TUNED. V.1.1

Onko havaintoa onko joku tällä foorumilla lastuttanut kyseisen lastun, vai kenties jonkun oma testiviritelmä ostrichilla(?). Ja onko sen toimivuus todellakin tätä luokkaa.
http://i.imgur.com/DNOSr53.jpg

Tuskin rikkaalla käyminen johtuu tästä mutta tämäkin oli outoa!:
Sytkäboksi oli 0 227 400 208 kultainen, avasin boksin ja löysin puliukon mainitseman lastun joka oli orkkis harmaalla teipillä. MUTTA! NUMEROSARJA OLI TÄYSIN VÄÄRÄ!! Lastu oli 2 227 355 740 ja itse piirissä lukee 2 228 329-169-3
http://i.imgur.com/x0O1Kms.jpg

Kiitän kaikesta avusta, myös haluaisin tietää onko joku valmis polttamaan tai mitenkä nuita lastuja nyt tehdäänki, niin mulle orkkis lastut tähän lh ja ezk bokseihin jotka vastaavat näitä b204ft. Pikaisella googletuksella olettaisin että valmiit orkkis lastut on joku imuroinut nettiin, kai. Pitää myös vielä huomenna soitella kiinni edellisiä omistajia onko heillä vakiot tallessa......  ::)

Huominen jatkuu suuttimien testauksella kun ei tänään keriinny.
« Viimeksi muokattu: 16.12.2015, 21:24:48 kirjoittanut Rämpytin »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 960 b204ft käy rikkaalla
« Vastaus #3 : 17.11.2015, 21:17:30 »
Tuo lastu missä harmaa tarra on vakio.  :)

Perus tyhmyyttä joku harrastanut nostaessa ahtoja, laittamalla toimimattoman lastun ja tekemättä sytkälastulle mitään.  >:(

Varmastikkin joku foorumilta tekee sulle vakio lastun.
« Viimeksi muokattu: 18.12.2015, 19:59:12 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Rämpytin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 b204ft käy rikkaalla
« Vastaus #4 : 17.11.2015, 21:30:42 »
Joo kiitoksia todella paljon  :hello: Pistän Tonille viestiä tässä joku päivä. Pitää nyt enää selvittää tuo mittariston toimimattomuus enää niin alkaa olemaan leimallekkin sitten asiaa. Joko mittaristosta on nopeusmittari yksikkö kokonaan kaput tai jotain. Joku ed. omistajista on poistanut vika- abs ja srs valot kyseisestä mittaristosta  :nohnoh

Edit: Nopeusmittari purettu mittaristosta, pikaisella läpikäynnillä ainakin 1 diodi olisi hajonnut. Myös nopeusmittarin piirilevystä muutama tinauskohta palanut mustaksi..
http://i.imgur.com/0SujNPR.jpg

Diodit nopeusmittarin alla:
http://i.imgur.com/Qqgqmfp.jpg

Edit2: Löyty tällästä https://www.volvoclub.org.uk/faq/ElectricalSpeedometerRepair.htm
Eli juurikin tuo oma mittari on kasattu -92 kesäkuussa, eli sinne vissiinki sitte pitäis noita konkkia ym vaihdella että tulis kuntoon.
« Viimeksi muokattu: 16.12.2015, 21:24:30 kirjoittanut Rämpytin »

Poissa Rämpytin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Hieman edistystä mutta vika jatkuu. Ostin 2x 3A diodeja, koska 1 diodi oli hajalla nopeusmittarin alla. Vaihdoin molemmat ja yritin kolvata kylmäjuotokselta näyttänyttä kohtaa nopeusmittarin piirissä.
Mittari kiinni ja kaikki valmiiksi, testi ajo, nopeusmittari toimi ja näytti oikein!!
Toinen ajo pihan toisesta päädystä ja mittari oli jällein mykkä  :knuppel2:

Noh sitten talliin ja perän anturin liittimen varmistus, että se oli hyvin kiinni ja ABS surge protector relay:n sulakkeen tarkistus: oli ehjä. Akun napa käväisi irti tässä vaiheessa. Tein toisen koe ajon ja mittari toimi taas mutta sitten pihan toisessa päässä kun jarrutin, niin mittari laski hieman hitaammin kuin normaalisti 30 -> 0 ja sen jälkeen toiseen suuntaa ajolla ei mittari enää puhunut mitään. 0.2km tuli trippiin.

Mittaristosta huomasin, kun kytkee virrat päälle ei ikinä syty jäähd. nesteen vähäisyys merkkivalo, ei ABS valo, ja muutama muu oikealta. SRS valo kyllä syttyy vaikkei tuossa taida ees bägiä olla. Vaihdoin kaikki polttimot mittaristoon tänään.

Vikakoodeja ei diagnostiikka A poksin 3 nastasta ei saa absin koodeja ulos millään! Ei vilkuta edes 1-1-1 (pihan testiajoissa toki ei ajonopeus käynyt ylitse 30km/h). Lh:n purkista ei tullut enää 3-1-1 nopeustieto puuttuu joka oli vikakoodina aivan aluksi kun ostin auton.

Tämän jälkeen irroitin mittarin uudestaan ja kappas vaan uusi diodi (sama niistä kahdesta) päästi virran jälleen molempiin suuntiin  *tumppuun->

Eli nyt tarvittaas kunnon volvo gurua kuka on näiden mittaristojen kaa toiminu, iteltä loppuu järki. Löysin kyllä toisenki diodin joka oli juurikin abs lampun läheisyydessä hajalla. Mainittakoon, että netistä lueskelin sellaisen mahdollisuuden että perän nopeusanturin piuhat voisivat olla katkioimilla jolloin akselin joustaessa ei nopeustietoa tulisi kunnolla.

Tämä ei kylläkään selitä sitä miksi se diodi palaa sieltä! Oikeinpäin oli kytketty ym. Help!

(Auto muuten kävi hienosti tasaista tyhjäkäyntiä 1200rpm kun se nopeusmittari toimi aluksi hetken, ja käy toki vieläkin kun oli lisäilmaluisti ollut yön lillumassa bensassa. Rikkaalla tuntu vieläkin käyvän, mutta orkkis lastun saan pian)

Edit: Pitää kattoa mihinkä niiltä kahdelta diodilta, tai oikeastaan siltä joka on palanut, jatkuu virta. Villi veikkaukseni on, että niiden 2 diodin läpi jatkuu virta ABS sekä moottorinohjaus bokseille.
VOIKO olla mahdollista että ABS OHJAINLAITE olisi todellisen viallinen ja polttaisi täten mittaristosta tuota diodia? Huomion arvoista on että sekä Abs lampun diodi joka on sen alapuolella, sekä tämä nopeusmittarin diodi ovat menneet rikki!!  :'(

Tässä taitaa tuo järjestelmän sielunelämä toimia niin kuin olen yrittänyt hankkia tietoa tähän.
-> perän nopeustunnistimelta tieto mittarille 4 nap. liittimen
-> 6 nap. liitin itse nopeusmittarissa, nopeus tieto sitä kautte sinne piirille, nopeus mittarin näyttämä suoraan
-> nopeusmittarin piirillä tapahtuu pulssisuhteiden muuntelu ja muunneltu signaali lähetetään edelleen abs- ja moottorinohjainlaitteille  :idiot2:

En oikein usko, että toi perän nopeustunnistimen piuhat saisivat maa-kontaktia koska ovat melko hyvin suojattuja.

Huomenna vaihdan tämän nopeusmittarin diodin vanhaan, koska niistä vanhoista toinen oli vielä ehyt. Sen jälkeen irroitan Abs ohjainlaitteen kamman ja isken virrat tulille ja teen testiajon. Jos nopeusmittari toimi 100% eikä lopeta toimintaansa on syytä epäillä että absin ohjainyksikkö olisi entinen. Mikä lie senkin on sitten hajottanut?

Uskaltaisko koittaa toisella varmasti toimivalla abs yksiköllä, ettei sitten olisi jokin johtovika absin ohjainlaitteen kammassa josta virta kulkisi eteenpäin ja hajottaisi tällöin toimivankin boksin?

Ja mites tommoinen abs ohjainlaite voisi ees testata toimivaksi  ???

EDITTIÄ: Mittariston foliosta löytynyt pieni painauma juurikin abs ja jäähdytys neste lampun jälkeen, huomasin että käsijarrun lampulta pitäisi virta jatkaa matkaansa abs lampulle muttei niin ollut. Tein semmosen hyppylanka juotoksen siitä käsijarrun lampun juotosurasta abs lamppuun ja jo rupes toimimaan!

Eli ainakin tältä pohjalta abs toimii (valo sammuu kun auton käynnistää), vieläkään en ole päässyt pihassa ottamaan lujempia nopeuksia että se 40km/h saavutettaisiin mutta ketuttaa tuo nopeus mittari...

Eli tänään vaihdoin sen diodin jonka luulin olleen palanut ja päästi siinä kiinni ollessaan virran molempiin suuntiin. Noh sittenkun katkaisin sen irti ja mittasin niin vaikutti ehyeltä,  :idiot2:

Vaihdoin kumminkin vanhan diodin paikalleen -> testi ja nopeusmittari jälleen toimi 100-200m kunnes kuoli uudestaan. Sitten ketutti entistä enemmän ja vedin kokonaan uuden piuhan ja tinailin perän nopeustunnistimeen kiinni ja uusi testi ajo (auto oli seissyt 1h+), nopeusmittari toimi taas saman verran ja lopetti toimintansa.

Nyt alkaa hahmottua, että jokin kylmäjuotos sielä mittarissa vielä on. Käyttäytyy kyllä todella erikoisesti, että kun se mittaristo lämpenee niin mittari lakkaa toimimasta?...  >:(

EDIT2,,,  :2funny: no niin justiin se ongelmahan oli justiin siinä yhdes komponentis jossa luki 102 jossa oli kylmäjuotos, prkl  :nohnoh

Nyt toimii mittaristo 100% :)  :pomo:
« Viimeksi muokattu: 21.11.2015, 19:38:53 kirjoittanut Rämpytin »

Poissa Rämpytin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 b204ft käy rikkaalla
« Vastaus #6 : 16.12.2015, 20:00:21 »
Pakko nostella tätäkin hieman ylöspäin..  :nohnoh
Ostin tonilta vakio lastun tähän -950 boksiin kun luulin sen aiheuttavan tätä järjetöntä pensan syöntiä. Ei ollu siinä vika.
Ostin uuden boschilaisen bensanpaineen säätimen, kun bilteman mittarilla äkkiseltään mitatattuna vanha olisi näyttänyt merkkejä kalvon jumittamisesta. Paluuletku tankkiin tuli myös puhalleltua auki, auki oli.

No, ei se auto vieläkään käy normaalisti. Kylmästä kun lyö käyntii ja antaa vähän kenkää 3000 asti niin auto vastustelee sitä, vähän ns. täristää tai röpöttää kun käy niin julmetun rikkaalla.

Kun auto on käyntilämpöinen, ottaa se hienosti kierroksia ja ahtaa aivan ok mitä nyt autogaugen mittariin luottamista ja tuos pihalla kerkee ykkösellä kiihdyttelemään. Paikallaan tyhjäkäyntiä niin aika paljon tulee pakokaasuja ja jos polkaisee kunnolla niin tuloo mustaa.

~48 asteisena lämpöanturi näytti ~1000 ohmisia lukemia eli kai sekin on kunnossa...
IMM mitattu näytti n. 2.4V tyhjäkäynnillä.

Lambda luultavasti yhtä ison noki kerroksen alla kuin PLX lambda (joka ei yllätys yllätys toimi).

Käyttikö LH tyhjäkäynnillä lambda tietoa?? Olispa lähistöllä -012 immu et vois senkin sulkea pois..
Ja olisko boksit pitäny resetoida akun kengän irroituksella? (Siis kun tämä b-paine säädin on vaihdettu)

Puristukset mun muistaakseni oli jotain 11.5, 12, 11.5, 12 voi olla et muistan väärinkin mut kahdessa oli 0.5 bar heitot vain.

Suuttimet pitää kattoa vklp kun on päästöt saanu mitattua. Huomenna kokeilen 740 volvosta lambda anturia niin mitä se sitten sanoo  :idiot2: p*rkl

Edit: mainitsenko nyt vielä et vikavalo ei oo syttyny sinä aikana kun oon sitä tuos pihas käytelly ja ajellu.
Ja sitten on mysteeri yks automaatti ilmastoinnin alipaineletku kun ei oo paikkaa imusarjas (katteltu jo moneen kertaan), ellei sitten oo ollu jollakin t-haaralla  :o
EDIT 18.12: Joku valopää entisistä omistajista on repiny lämppärin hanan poikkee (35e osa)  *tumppuun->



Ja tämä kuva on partslink24:sta, ei mitään hajua että onko b234f ja tämän moottorin anturit samassa järjestyksessä. 740 oli ainakin mittariston lämpötilanturi semmosella yleismallisella liittimellä ja ruiskun anturi boschin tyyppisellä liitänällä. Oon mittaillu ekaa anturia 1. pytyn kohdalta koska siinä on kyseinen liitin ja seuraava on yleismallisella ja varmaanki se mittariston anturi, korjatkaa jos oon väärässä..
« Viimeksi muokattu: 18.12.2015, 18:57:13 kirjoittanut Rämpytin »

Poissa Rämpytin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 b204ft käy rikkaalla
« Vastaus #7 : 17.12.2015, 12:47:49 »
Pakko pistää tupla postaus ku on tullu runoiltua niin paljon.
Elikkä tänään irrottelin lampaadan ja sehän oli sitten semmonen ku tulpatki  :2funny:


Ja sehän oli sitten tietenkin hieman eri numerolla kun esim b200f moottorista oleva lambda, mutta täytyy kyllä olla vaihdettu muutamaan otteeseen.

No, putsaus break cleanerilla ja sitten vielä poltin sitä pensas, mutta eihän tälläset teko elvytykset varmaan enää mitään auta.

Mittailin siitä mustasta signaali piuhasta mittarilla toinen maihin ja näytti aika tasaasesti 0.19-0.2V vaikka anto kaasuakin nii ei vaihdellu..  :'(

Niin ja vikakoodiakin oli lh:n puolella vaikkei valoa polttanutkaan: 2-3-2 lambda säätö seos liian laiha tai rikas joutokäynnillä. Yllätys  ::)

Videota auton käyttäytymisestä kylmänä (ahtoja näemmä vieläkin liikaa, taisin ruuvata väärään suuntaa kellon tankoa tai sitten sinne on joku laittanu prikkoja tms, eka ahdin peli niin vielä vähän pihalla tän sielun elämästä):
https://www.youtube.com/watch?v=yE6DyBya0hc
« Viimeksi muokattu: 17.12.2015, 12:51:39 kirjoittanut Rämpytin »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 960 b204ft käy rikkaalla
« Vastaus #8 : 17.12.2015, 17:54:34 »
Sulake 1 toviksi irti kun rassaat, ja kyllä se voi toeta kunnon puhdistuksella. Mittasitko siis siitä yksinäisestä johdosta jossa lattaliitin "kumipallon" sisällä suojassa?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Rämpytin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 b204ft käy rikkaalla
« Vastaus #9 : 17.12.2015, 18:15:19 »
Joo nimen omaan siitä yksittäisestä.

No ei siinä, otin 740:stä lambdan (jonka uusin toissa kesänä bosch universal tyyppiseen ilman valmista liitintä) ja kytkin tohon kiinni ja kyllä se vaikutti! Siihen loppu yltiömäiset pakokaasut tyhjäkäynnillä ja vastas kaasuun hyvin   :o

Mittailin myös tämän lambdan ja siinä jännite heitteli iloisesti 0.2-0.9v.
Hieman painoin kaasua tyhjäkäynniltä niin ilmanputsariin poksahti/yskähti kerran, muttei tehnyt sitä toiste??

Akunkenkäki oli 1min irti et resetoi vanhat opitut arvot. Huomenna hakemaan uutta lambdaa mätänetistä varmaan.
Onkohan kuinka eroa noilla saman tyyppisillä lambdoilla esim B230ft volvon numerolla jne kaikissa boschin alku 0 258 003 mut loppu 3 numeroa on eri. Tollla b200f lambdalla kun toimi aivan hyvin. Eli vaihtuuko boschin numero vain piuhan pituuden mukaan  :(?

Edittiä 18.12: Nyt toimii! Uus lambda ja volvon orggis tulpat. Testailin tuos päästöt niin vuotavalla putkella ilman kattia:
Tyhjäkäynnillä CO 0.5% HC 200 O2 ~4-5% lambda 1.1
2600/r CO ~0.5% jotain, HC 48, O2 3.75% lambda en muista

Tuos vielä sound checkki: https://www.youtube.com/watch?v=DQJdhhaXat0
« Viimeksi muokattu: 18.12.2015, 18:27:52 kirjoittanut Rämpytin »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 960 b204ft käy rikkaalla
« Vastaus #10 : 17.12.2015, 22:25:09 »
Kyllä ne ainakin ristiin on toiminu, LH-koneisten volvojen lambdat vapari vs turbo.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Volvo 960 b204ft käy rikkaalla (KORJATTU)
« Vastaus #11 : 08.11.2016, 11:50:02 »
Lainataan vanhaa aihetta. Eli oma 16v Turbo käy myös tosi rikkaalla. Varsinkin kylmällä koneella kun vähä polkasee kaasua niin mustaa lykkää putkesta. Nyt on vaihdettu lambda, tulpat, lämpöanturi ja kokeiltu toista ilmamassamittaria. Mitään vikakoodeja ei lh anna. Mitähän seuraavaksi lähtisi kokeilemaan? Bensapaineet pitää varmistaa mutta jäi vielä mittaamatta kun ei suutinkiskossa ollut paikkaa mittarille.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

 

Carcom Oy  Elekma