Yleensä nuo letkulämmittimet asennetaan käsitykseni mukaan alavesiletkuun. Eli letkuun joka tulee jäähdyttimeltä ja jatkaa matkaansa moottoriin.
Olethan varma nyt että kyseessä on nimenomaan letkulämmitin, ettei lohkolämmitin?
Veikkaan että autossasi letkulämmitin löytyy jostakin moottorin ja jäähdyttimen välimaastosta. Luultavasti melko alhaalta sieltä. Joten taskulampua kehiin ja etsimään.
Riippuen kuinka vanha tuo lämmitin on, niin saattaa olla isompi tai pienempi mötikkä vesiletkussa.
Mutta itse ongelmaan: jäähdytin neste kulkee tuon lämmitys elementin läpi on se sitten käytössä tai ei. Siksi ihmettelen että miksi nestettä häviäisi ainoastaan lämmityksen ollessa päällä. Koska neste lämpeää muutenkin normaali ajossa ja lämmittää vastusta joten vuotoa tulisi olla mielestäni myös tuolloin koska elementti on lämmin ja neste on lämmintä. Samalla lailla kun lämmitintä käytettäessä
Ainoa joka tavallaan selittäisi tuon vuodon, olisi se, että autoon on asennettu väärä letkulämmitin joka on todella tehokas jolloin jäähdytinneste höyrystyy tai laajenee niin paljon jolloin paine ajaa sen ulos jostakin kohtaa järjestelmää.
Mistä päättelet että jäähdytinnestettä katoaa? tyhjeneekö paisuntasäiliö?