Suolaa haavoille, jos niin voi sanoa:
"Pakoputki on kyllä ruostumaton, mutta, mutta: Takakannake on ruostuvaa patarautaa!!"
Lukaisin ketjua läpi, ja tämä pakoputki tuli esiin suunnittelun kukkasena.
Heitänpä retorisluonteisen kysymyksen: Onko Volvon suunnittelija vahingossa/kehnouttaan valinnut kannakkeen materiaalin väärin? Omassa S70 kannake ruostui, sama "vika" esiintyi jo kasipätkässä. Vosiko "tyyppivika" toistua vuodesta toiseen, vai oliko materiaalin valintaan joku syy? Muu, kuin varaosakaupan boostaaminen? Annan vihjeen: Materiaali oli tietoinen valinta.
Omaani rakensin uuden kannakkeen, kun alkuperäinen tuli tiensä päähän. Yhdistelmällä päästiin putken loppuun asti, eli viime vuoteen, jolloin keskipönttö antautui yläpuolelta. En viitsinyt paikata 22 vuotiasta putkea, kun ei siihen oikein päässyt katkaisematta käsiksikään. Vähän siellä sisäkalutkin helisivät.