Futurez  Kulkukoira

S60 -03 2.4d, SRS-00D4 + mittariston korjaus

• 21 Vastauksia
  • 8508 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hiiripäällikkö

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 -03 2.4d, SRS-00D4 + mittariston korjaus
« Vastaus #15 : 30.12.2015, 23:04:33 »
Okei, kiitos. Otan sen pyhinä vielä auki ja jatkan ihmettelyä.

Fluksia käytin, mutta luulen että tuo tina olisi voinut olla parempaa. Tuo oli mielestäni jotain lyijytöntä mitä töistä otin.

Pitää tarkistaa tuon testerin päivitys, tai sitten käydä yrittämässä nollaamista jollain toisella laitteella.

Kiitos vastauksesta.

Poissa Vollemies

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #16 : 02.01.2016, 23:00:09 »
Minulla oli tuo mittaristo vika syksyllä ja käytin sitä tinattavana irrallisena kun oli helpompi viedä se sinne kuin auto. Korjaaja neuvoi että sen SRS vikailmoituksen saa sammumaan testerilläni, kun ne koodit poistetaan oikeassa järjestyksessä mutta minä en nyt kuollaksenikaan enää muista, missä järjestyksessä ne piti poistaa.

Edit:
Mutta löysimpä tuolta omasta vanhasta keskustelusta miten sen olin nollanut: Vikakoodit sain nollattua Autelin lukijalla. Ensin CEM, sitten tuo mittaristo DIM ja lopuksi SRS niin herjakin infoikkunasta hävisi.
« Viimeksi muokattu: 02.01.2016, 23:04:23 kirjoittanut Vollemies »

Poissa Hiiripäällikkö

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #17 : 05.01.2016, 16:30:56 »
Minulla oli tuo mittaristo vika syksyllä ja käytin sitä tinattavana irrallisena kun oli helpompi viedä se sinne kuin auto. Korjaaja neuvoi että sen SRS vikailmoituksen saa sammumaan testerilläni, kun ne koodit poistetaan oikeassa järjestyksessä mutta minä en nyt kuollaksenikaan enää muista, missä järjestyksessä ne piti poistaa.

Edit:
Mutta löysimpä tuolta omasta vanhasta keskustelusta miten sen olin nollanut: Vikakoodit sain nollattua Autelin lukijalla. Ensin CEM, sitten tuo mittaristo DIM ja lopuksi SRS niin herjakin infoikkunasta hävisi.
Kiitos. Pitää koittaa jollain toisella lukijalla päästä käsiksi tuohon CEMiiin, omalla lukijallani en saa siihen yhteyttä. En kyllä muistaakseni saanut ennen vian ilmenemistäkään.

Poissa Hiiripäällikkö

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #18 : 07.01.2016, 18:40:37 »
Käytin mittariston vielä kertaalleen irti, kävin kaikki pienetkin komponentit läpi vaikka en usko niissä vian olevankaan. Kävin piipparilla juotokset ja foliot läpi, mutta en kyllä löydä katkosta.

Onko nuo huonot juotokset olleet ihan selvästi irti?

Mittaria kiinnittäessa teki saman tempun jälleen, eli ensimmäisen kerran kun laitoin virrat päälle oli osa taustavaloista ja trippi pimeänä, muutama kajautus kojelaudan päälle niin valot syttyivät. Eivätkä enää sammuneet.

Mistä tollanen oire kertoo? Haluaisin ainakin uskoa, että mittaristo on kunnossa tai sit on vain pakko jo luovuttaa sen kanssa.  :-\ Käyn vielä jossain muualla koittamassa koodien nollausta, josko oma lukija olisi vaan epäkelpo tähän hommaan.

Tää on ihan hakuammuntaa, mutta voiko tolla penkkiin palaneella reiällä olla vaikutusta tähän? Luulisin ainakin, että se herjaisi jotain muuta koodia jos kuskinpenkissä se ongelma olisi.

Poissa PikkuPaatti

• De Luxe
  • *
« Vastaus #19 : 28.04.2016, 21:43:22 »
Toivottavasti en saa vanhan topicin kaivelusta rapaa niskaani, mutta kun tässä on kyseessä samanlainen auto kuin itselläni niin ajattelin samaan pötköön esittää itseäni vaivanneen kysymyksen.

Mistä johtuu 2002 S60 mittariston infonäytössä oleva pikselien pimeneminen, esimerkiksi kun avaa oven, näyttöön tulee teksti (Ovi X auki) tai jotain sinnepäin, niin osa kirjaimissa olevista pikseleistä on erittäin himmeitä, niinkuin siellä ei olisi valoa ollenkaan? :/ Vika on ilmestynyt kelien lämmettyä kun autollakin on tullut enemmän ajettua mutta aikaisemmin en ole huomannut mitään? Viittaako tämä siihen että näyttö ois pikkuhiljaa kaput vai onko joku väyläjuttu?  :( Auton mittaristo on käynyt aikaisemmin huollossa Sercapilla, oireina silloin oli mittariston täydellinen kuoleminen (tiesin tästä tyyppiviasta jo ostaessani) ja sen jälkeen on toiminut mainiosti. Mutta nyt alkaa niinkun pudottelemaan pikseleitä pelistä. Kaikista jännintä on se että pikselit häviävät tietyltä yksittäiseltä alueelta niinkuin joku olisi kopauttanut yhtenäisen pystysuoran viivan näyttöön mutta tietääkseni siihen ei ole mikään osunut? :( Pitää seurailla pahentuuko vai paraneeko mutta jos jollain olisi ollut samantyyppistä vikaa niin voisi kertoa miten itse on toiminut ja mikä on tepsinyt. :)

Kiitos ja kumarrus jo valmiiksi sille joka osaa neuvoa. :)
Volvo S60 -02, Volvo 940 GL -91

Poissa jp_olli

• Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
« Vastaus #20 : 28.04.2016, 22:29:36 »
Jos korjauksesta on alle 24kk aikaa niin korjauksen työtakuu on vielä voimassa. Toki takuusinetin pitää olla ehjä.  :)
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa PikkuPaatti

• De Luxe
  • *
« Vastaus #21 : 28.04.2016, 23:03:53 »
Jos korjauksesta on alle 24kk aikaa niin korjauksen työtakuu on vielä voimassa. Toki takuusinetin pitää olla ehjä.  :)
Takuu pitäs olla kuitin mukaan voimassa enkä usko sinetin olevan vaurioitunut koska en ole mittaristoon itse kajonnut sitten takaisinasennuksen jälkeen.

Pitänee käyttää takuussa. :)
Volvo S60 -02, Volvo 940 GL -91

Proturbo  Autodiagnoosi