Kulkukoira  Proturbo

Volvo 740 1990 B230F Lämmetessä temppuilee

  • 15 Vastauksia
  • 4076 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MasaT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Volvo 740 1990 B230F Lämmetessä temppuilee
« : 01.01.2016, 13:17:16 »
Alkaa mielenkiinto olemaan vähissä otsikon mukaista autoa kohtaa ,kun nyt kipinä katosi vaikka alla olevat asiat on katsottu:

-Puola
-sytytyksen pääteaste
-Sytytyksen ohjain yksikkö
-Sulakkeet
-Virranjakajan kansi
-Pyörijä
-Tulpanjohdot
-Kampiakselin asentotunnistin

Pitkässä starttauksessa näkyy sillon tällön todella heikko kipinä. Onkos vielä muita osia jotka voi ylipäänsä vaikuttaa tohon kipinään vai pitääkö tässä alkaa alle 300 tonnia ajetun hitsaamattoman Volvon paalausta vahvasti harkitsemaan?
« Viimeksi muokattu: 16.11.2016, 14:54:20 kirjoittanut MasaT »

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Volvo 740 1990 B230F kipinä katosi
« Vastaus #1 : 01.01.2016, 14:59:17 »
Kampiakselin asentotunnistin? Tai jos on LH2.2 niin virranjakajasta hall-anturi.

Poissa MasaT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 1990 B230F kipinä katosi
« Vastaus #2 : 01.01.2016, 16:24:42 »
Kampiakselin asentotunnistin? Tai jos on LH2.2 niin virranjakajasta hall-anturi.
Toi kampiakselin asentotunnistin unohtu laittaa listaan meinaan sekin on tuli kokeiltua ihan ensimmäisenä. Hall-anturia tossa ei ole. Jos nyt vielä vikaa sen verran kertois miten alko niin auto kävi aivan normaalisti pihassa kunnes putos pytty pois pelistä ja sitten toinen ja sen jälkeen sammu ja niillä sijoillaan se onkin maannut.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Volvo 740 1990 B230F kipinä katosi
« Vastaus #3 : 01.01.2016, 17:23:34 »
Enpä keksi mikä siihen vielä voisi vaikuttaa... LH ja EZK kommunikaatiossa vikaa, voisiko olla boksi/johtosarjavika kuitenkin?

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Volvo 740 1990 B230F kipinä katosi
« Vastaus #4 : 01.01.2016, 17:24:19 »
http://ipdown.net/jetronic.info/tiki-index.php?page=LH2.4+Pinouts+and+Diagrams

Voisko tuolta löytyä vinkkiä mitä testailla seuraavaksi?

Poissa MasaT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 1990 B230F kipinä katosi
« Vastaus #5 : 25.03.2016, 14:14:13 »
Ekan kerran vika korjaantu kuitenki kun vaihto tulpat ja kampiakselin asentotunnistimen putsas vielä kerran. Toimi hyvin ja tallin pihassa tuli ajettua ja annettua runtua oikein huolella vailla minkäänlaisia ongelmia. No myin käyttis Corollan ja otin Volvon taas ajoon niin 10 kilsan ajomatkan jälkeen vikavalo heräs taas palamaan. Mitää ongelmia ei tullu vaan pelas sairaan hyvin siltikin kunnes nyt 120 kilsaa myohemmin ajoin sen pihaan ja kävi semmosta 1100 rpm tyhjäkäyntiä mutta vastas kaasuun ja toimi niin ku pitää. Sammutin auton ja kokeilin uudestaan käyntiin ja tossa sen nyt on taas siinä tilassa ettei lupaakkaan käyntiin.  :buck2: Mitenkään se ei muuten oireillu ku siten että tokalla startilla lähti aamulla ja pari tuntia myöhemmin tallin pihasta käyntiin ku eilen vielä lähti ekalla tulille. Kosteella kelillä tuntuis olevan asioihin aika isokin vaikutus kun eilen oli kuivaa niin pelas ku unelma mutta nyt kun vettä tihkuttaa niin ongelmat taas kerran alko.

Ja vaihdoin otsikon kun tuntuu ettei välttämättä enään oo siitä kipinästä pelkästää kiinni.
« Viimeksi muokattu: 25.03.2016, 14:16:33 kirjoittanut MasaT »

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 740 1990 B230F Ei lähde käyntiin
« Vastaus #6 : 25.03.2016, 14:18:30 »
Lue vikakoodit kerta sellainen löytyy.  :(

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 1990 B230F Ei lähde käyntiin
« Vastaus #7 : 26.03.2016, 04:14:40 »
Suutinrele oireelta kuulostava.

Poissa MasaT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 1990 B230F Ei lähde käyntiin
« Vastaus #8 : 06.04.2016, 20:02:10 »
Suutinrele oireelta kuulostava.
Kokeiltu jo kuin moneen kertaan mutta vika ei siellä ole. Ihan ekalla kerralla kun auto pari vuotta sitten oli vuoden telakalla sen takia että ei lähteny käyntiin (yllätys yllätys) vika löyty kyseisestä releestä. Sillon juotettiin kaikki juotokset uusiksi ja myöhemmin ostin vielä ihan kaiken varalle toisen releenkin jos vaikka jotain tulee ja nyt kokeiltu sitäkin kiinni ilman minkäänlaisia tuloksia. Mutta sillon oli joo siinä releessä vika.

Tää alko käymää vielä samana päivän kun sippas tohon pihaan kun ihan hillittömästi jakso starttailla. Nyt lähteny käyntiin hyvin mutta siihen se onki jääny. Käy tyhjää mutta todella raskaasti, pätkii/nykii ajossa ja meinaa sammuilla joka kerta ku pysähtyy. Toimii edes jotenki sitten jos pitää kierroksia 3000 paikkeilla mutta ei mainittavan hyvin.

YV:tä saa laittaa jos tämmönen vasta leimattu pikkuvikanen suht vähä ajettu hitsaamaton 740 kiinnostaa. Iteltä mielenkiinto totaalisen loppu kun ei pääse edes tota harraste Opelia tekemään että sais edes joskus jonku auton millä pääsis ajamaan...

Poissa Hesma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
Vs: Volvo 740 1990 B230F Ei lähde käyntiin
« Vastaus #9 : 06.04.2016, 23:18:32 »
Ihmeempää vinkkiä ei ole, mutta eihän tuo vaan ole Bendix Regina ruiskulla? Mulla oli aikanaan sellainen ja oireili vähän vastaavalla tavalla ja ikinä se ei selvinnyt. Sammuileminen poistui aina about viikoksi kun akunkengän antoi olla irti muutaman minuutin.
Volvo V90 -98
Volvo 142 -71
Volvo Amazon -71

Poissa MasaT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 1990 B230F Lämmetessä temppuilee
« Vastaus #10 : 15.11.2016, 21:51:10 »
Pakko taas nostaa tää ylös kun Volvo heräteltiin unilta kun keväästä lokakuun alkuun se seiso tallissa. Sinä aikana akku oli tehnyt kuoleman mutta muuten vaikutti jo jonkin aikaa että Volle on tehnyt Christinet ja korjaantunu itestään ainaki melkein. Noin 500 kilsaa pelas niin ku ei mitään ei sytyttäny vikavaloa ja lähti todella hyvin käyntiin jne. Ainoa mitä teki oli että ihmeellisesti nuutu 2000-3000 kierroksen välissä mutta muilla kierrosalueilla pelas ku ei mitään. No sitten se vikavalo sytty taas kerran kun auto kävi tyhjää sillävälin kun renkaisiin laitoin ilmaa ja siinä kohtaa alko tyhjäkäynti olemaan raskasta ja selvästi kävi rikkaalla mutta se nuutuminen hävisi kokonaan mutta vikaa alko olemaan käynnistäessä kylmänä. Käyntiin lähti hyvin ja kävi kaikilla noin 5 sekunttia kunnes alko kolmella käymään ja sitten kun vähän aikaa anto käydä niin alko taas kaikilla käymään.

No viime viikonloppuna sitten tähän tuli vaihdettua sytkä osat ja samalla nollattua vikavalo. Auto pelas kuin unelma sen jälkeen ja hetkellisesti aloin jo uskoa että jossain siellä suunnalla oli vikaa. Riemua ei sitten kestäny kuin seuraavaan päivään asti kun yhtäkkiä alko vaan hyytymään ja paukuttamaan putkessa. Pitkään kaupan pihassa koitettiin keksiä mikä siinä on vikana (mm. toinen ilmamassa mittari vaihdettiin ja se suutinten rele mikä tässä kiukutteli joskus ja kyllä takakontissa mm. moisia osia on kuletettu mukana kun ei oo oikein ollu luottoa autoon) kunnes taas se alko toimimaan ees sen verran että päästiin kotiin asti. Noilla osien vaihtamisilla ei ollu mitään tekemistä sen suhteen että ois alkanu pelaamaan vaan vaikutti siltä että se vaan päätti että nyt vois taas mennä.

KOulu matkoja oon tällä ajanu ja tasantarkkaan niin pitkään toimii moitteettomasti kunnes moottori alkaa lämmetä jolloin mm. tyhjää ei käy välillä ollenkaa tai todella huonoa, meinaa hyytyä totaalisesti mutta ei ainakin rikkaalla käy vaan enemmänkin tuntuu siltä että bensaa ei sais ku välillä. Suuttimille tulee kyllä bensaa. Nyt siis taas heitettävä kysymystä että voiko mahdollisesti joku bensapumppu tehä tollasta että toimii hetkittäin ja hetkittäin ei? Ja bensaa kyllä autossa on että siitä ei ole kiinni että liian tyhjä tankki ois. :D Ja onko mitään antureita mitkä moiseen epämääräseen toimintaan vaikuttaa?

Toivottavasti joku sai sekavasta selostuksesta jotain selkoa. Faija olis jo valmis tän kanssa luovuttamaan mutta ite ei viittis millään antaa periks kun muuten joutuu jollain etuvetosella Corollalla taas ajelee ja se ei ollu ees rikkinäisellä Volvolla ajelun jälkeen mitään herkkua. :D Muokkasin myös otsikon uusiks kun vikakin on muuttunut.

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 740 1990 B230F Ei lähde käyntiin
« Vastaus #11 : 15.11.2016, 22:25:21 »
Lue ne vikakoodit?
Kokeilitko toista puolaa vai miten se on katsottu?

Poissa MasaT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 1990 B230F Ei lähde käyntiin
« Vastaus #12 : 16.11.2016, 14:53:42 »
Lue ne vikakoodit?
Kokeilitko toista puolaa vai miten se on katsottu?
Vikakoodeja tosta ei pysty lukemaan kun on jostain ihmeen syystä menny mykäksi se mötikkä. Ihan sama kuin kauan sitä nappia painaa niin se valo ei vilku vaan palaa yhtä soittoa. Muuten oisin nekin lukenut tottakai. Jos joku tietää millä ton sais korjattua niin vinkkiä saa antaa. ;) Oon putsannu kyllä kaikki silleen että ei ois hapettumia tai muuta.

Puola on kokeiltu sillee että puolan johto irti jakajasta ja sitten starttas eli samanlailla ku tulppien kipinä. Sieltä tuli kyllä mielestäni sen kokonen kipinä että vikaa en usko siinä olevan vaikka ei tuokaan pois suljettu ole jos siinä jotain häiriötä sitten on. Tänään toiminu taas kun ihmisen mieli vaikka auto on lämmin niin ei tehny sen nuutumisen kun pari kertaa. Tyhjää käyny ihan normaalisti ja todella nätisti. Tai no koulusta kun ruokkiksella kavereitten kanssa kaupassa käytiin Vollella niin jäi käymään tyhjää karvan päälle 1000 kierrosta minuutissa. Auton kun sammutti ja laitto uudestaa käyntiin niin kävi tyhjää normaalisti.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 740 1990 B230F Lämmetessä temppuilee
« Vastaus #13 : 16.11.2016, 15:55:19 »
Vikakoodeja tosta ei pysty lukemaan kun on jostain ihmeen syystä menny mykäksi se mötikkä. Ihan sama kuin kauan sitä nappia painaa niin se valo ei vilku vaan palaa yhtä soittoa. Muuten oisin nekin lukenut tottakai. Jos joku tietää millä ton sais korjattua niin vinkkiä saa antaa. ;) Oon putsannu kyllä kaikki silleen että ei ois hapettumia tai muuta.

Puola on kokeiltu sillee että puolan johto irti jakajasta ja sitten starttas eli samanlailla ku tulppien kipinä. Sieltä tuli kyllä mielestäni sen kokonen kipinä että vikaa en usko siinä olevan vaikka ei tuokaan pois suljettu ole jos siinä jotain häiriötä sitten on. Tänään toiminu taas kun ihmisen mieli vaikka auto on lämmin niin ei tehny sen nuutumisen kun pari kertaa. Tyhjää käyny ihan normaalisti ja todella nätisti. Tai no koulusta kun ruokkiksella kavereitten kanssa kaupassa käytiin Vollella niin jäi käymään tyhjää karvan päälle 1000 kierrosta minuutissa. Auton kun sammutti ja laitto uudestaa käyntiin niin kävi tyhjää normaalisti.
Lues ne ohjeet uusiks, ei sen valon kuulukaan vilkkua kun sitä painaa
No kun halvalla sai.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Volvo 740 1990 B230F Lämmetessä temppuilee
« Vastaus #14 : 16.11.2016, 17:03:36 »
Lues ne ohjeet uusiks, ei sen valon kuulukaan vilkkua kun sitä painaa

Ja jos et viitsi lukea niin paina sitä nappulaa n. 3-5sek ja päästä irti. Toista kunnes eka koodi tulee uudestaan. Joskus tuon mötikän joutuu irrottaan ja putsaan hapettumat kun  ei anna koodeja ollenkaan.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

 

RallyBaron  Samppasport