Autodiagnoosi  Carcom Oy

Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista

  • 58 Vastauksia
  • 39256 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa looke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #30 : 21.03.2017, 10:40:59 »
Moro!
Itse toin v-70 Bifuel vm 2006. ja pitkälti samat noi tuontikulut.
Halusin Bifuel polttimen kun tossa lähellä on tankki ja nyt on Gasumilla aika kätsä biokaasutarjous, 89€ kuukaudessa ja saa tankata tarpeeksi sillä rahalla.
Autovalikoimaa tietysti rajoittaa toi kaasupoltinhaku, mutta katselin pitkään ja esim. bytbil-sivustolla on hurjan siistejä bensakäyttöisiä pyynnit 40000-75000kr.
Tällä ajettu 185tkm. ja varusteet puolinahat ja muuten samat kun tässä esimerkin diselolvossa, ilman sitä lämmitintä. Tässä lohko+sisäpistoke.

Vain yhdet renkaat, loput talvirenkaat ja yksi avain. Yleensä noissa on kahdet renkaat vielä Volvon omilla vanteilla, ainakin toiset.
Vikaa on kaasulaitteissa, ei käynnisty kunnolla kylmänä. Kaasunpaineensäätimen kalvo paskana. Päästää kaasua imusarjaan eikä siis kylmänä syty kunnolla. Uusi osa maksaa ``sinisellä`` n.1300 egeä. Voi myös itse vaihtaa saatavilla olevilla satseilla, sis.kalvon ja o-renkaat tai Italialainen tarvikeosa 220 egeä.

Muuten auto on ok. ja tosi siisti, ollut liisattuna paljon ja esim takakontti ihan käyttämättömän oloinen? kuitenkin 11v. vanha hepo.

Pyyntihinta oli 49000kr. ja toteutunut 44000kr.
Vähän ongelmia paperisodassa, myyjä oli Irakilainen ja nuori sälli jolla valtameriristeilijän kokoinen ego. Tuli vääntö kun ei löydetty ruotsalaista bulvaania, jonka nimillä olisi autoa käytetty. Nyt herra Saddam joutuu tekemään ruotsin paperisodan ja poistamaan auton rekkarista.
Lähetin rekisterikilvet suoraan Trafikförerstyrelsenille.
NYt odotan että Mr. Saddam lähettää mulle rekisteriotteen molemmat kappaleet ettei tarvitse tehdä RETU-kyselyä ruotsiin.
En halua leimata mitään ihmisryhmää, mutta näillä pojilla on kummia tapoja, niillä on niitä ihme äijäistujaisia eikä ne piittaa silloin asiakkaista ollenkaan? Liittyy johonkin uskontoriitteihin, epäilen. Yleensähän kauppamies vispaa vaikka jiveä, kunhan kaupat syntyy!

Verot tohon päälle jotain paritonnia ja avain parihunttia. Renkaita ja vanteita myös. Pyyntihinta olisi noussut tietysti jos olisi ollut kahdet renkaat ja nykkelit.
Muuten minusta homma erittäin selkeää ruotsissa ja toi Carfax jo pelkästään tosi hyvä, ja sitä vertaamalla huoltokirjaan saa aika hyvän kuvan auton historiasta.
Laitan myöhemmin tarkat kulut.
Noihin rekisteröintipoisto ja siirtojuttuihin kannattaa panostaa ja autoliiton sivuilta on hyviä ohjeita saatavissa.
Itse suosittelen kyllä.


Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #31 : 21.03.2017, 13:45:20 »
Nyt on semmonen kirjoitustyyli että mieluusti lukisin kunnon seikkailutarinan auton hausta Kölnin takapihalta, kaikkine kommelluksineen  :2funny:
Onko semmosta ?
S80 Executive D5 AWD

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 419
  • www.vrcf.fi
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #32 : 21.03.2017, 14:30:20 »
Itse toin v-70 Bifuel vm 2006. ja pitkälti samat noi tuontikulut.

Vikaa on kaasulaitteissa, ei käynnisty kunnolla kylmänä. Kaasunpaineensäätimen kalvo paskana. Päästää kaasua imusarjaan eikä siis kylmänä syty kunnolla. Uusi osa maksaa ``sinisellä`` n.1300 egeä. Voi myös itse vaihtaa saatavilla olevilla satseilla, sis.kalvon ja o-renkaat tai Italialainen tarvikeosa 220 egeä.

Itse olen kaksi V70 Bifuelia tänne tuonut, enkä enää niihin käsiäni likaisi.

Ihan ok autoja, mutta Volvojen kaasutekniikka ei kovin korkeaa arvosanaa saa kaasulaitteita huoltavienkaan kohdalla. Osat törkeen hintaisia ja käytännössä kaikissa autoissa noita mainitsemiasi vikoja.

Lisäksi kaasun kulutus automaattivaihteisena kaupunkiajossa jotain aivan älytöntä. Mittari laskee ihan silmissä.

Vähän ongelmia paperisodassa, myyjä oli Irakilainen ja nuori sälli jolla valtameriristeilijän kokoinen ego. Tuli vääntö kun ei löydetty ruotsalaista bulvaania, jonka nimillä olisi autoa käytetty. Nyt herra Saddam joutuu tekemään ruotsin paperisodan ja poistamaan auton rekkarista.
Lähetin rekisterikilvet suoraan Trafikförerstyrelsenille.
NYt odotan että Mr. Saddam lähettää mulle rekisteriotteen molemmat kappaleet ettei tarvitse tehdä RETU-kyselyä ruotsiin.
 
Noihin rekisteröintipoisto ja siirtojuttuihin kannattaa panostaa ja autoliiton sivuilta on hyviä ohjeita saatavissa.
Itse suosittelen kyllä.

Miksi teette tuosta noin vaikeaa?

EU:ssa homma on jo hoidossa eli kun auton vie Suomessa rekisteröintikatsastukseen, niin auto poistuu automaattisesti toisen EU-maan rekisteristä. Kilpiä ei tarvitse palautella mihinkään ja myyjän vastuut loppuvat per heti. Se vaan edellyttää, että suomalaisen katsastuksen aloittaa heti kotiin saavuttuaan.

Ruotsin Trafikverket on kai se ongelma tässä, kun ovat vuosikausia pelotelleet ruotsalaisia autojen myymisestä ulkomaille ja siitä koituvista vaikeuksista. Päälle vielä ovat tehneet ruotsalaiset siirtokilvet täysin mahdottomiksi hankkia.

Jos tuon direktiiviin perustuvan menettelyn saa myyjälle uskoteltua, niin ei ole mitään ongelmaa. Mullakin on ruotsalaisia kilpiä autotallin seinäkoristeena, kun on onneksi osunut täysipäisiä myyjiä kohdalleni.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #33 : 21.03.2017, 18:52:17 »
Pitääkö tuo paikkansa, että poistuu automaattisesti Ruotsin rekisteristä, kun vie katsastukseen?
Mä jouduin ainakin toimittamaan Ruotsin Bilialle kilvet, kun eivät muuten olisi saaneet pois rekisteristä. Antoivat niillä tulla sillä ehdolla, että kilvet toimitetaan takaisin.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #34 : 21.03.2017, 19:33:46 »
Pitääkö tuo paikkansa, että poistuu automaattisesti Ruotsin rekisteristä, kun vie katsastukseen?
Mä jouduin ainakin toimittamaan Ruotsin Bilialle kilvet, kun eivät muuten olisi saaneet pois rekisteristä. Antoivat niillä tulla sillä ehdolla, että kilvet toimitetaan takaisin.

Kyllä  joutuu  tekemään Transportstyrelseniin ilmoituksen viennistä ja sen tekee yleensä myyjä poistamalla auton rekisteristä jo oman etunsa vuoksi.
 
Tuntuis aika oudolta jos joku menee liikkeeseen,  saa auton koejettavaksi, ottaa ja ajaakin Suomeen, rekisteröi, katsastaa, (auto poistuu Transportstyrelsenin tiedostoista) ja saa omistusoikeuden autoon ihan noin vaan.  :)
« Viimeksi muokattu: 21.03.2017, 20:09:48 kirjoittanut gubbe »

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 419
  • www.vrcf.fi
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #35 : 21.03.2017, 22:34:59 »
Kyllä  joutuu  tekemään Transportstyrelseniin ilmoituksen viennistä ja sen tekee yleensä myyjä poistamalla auton rekisteristä jo oman etunsa vuoksi.

Ei joudu.
 
Tuntuis aika oudolta jos joku menee liikkeeseen,  saa auton koejettavaksi, ottaa ja ajaakin Suomeen, rekisteröi, katsastaa, (auto poistuu Transportstyrelsenin tiedostoista) ja saa omistusoikeuden autoon ihan noin vaan.  :)

Ei omistusoikeutta Suomen rekisteriin ilman kauppakirjaa saa kirjattua.

Trafi ei sitä kysele, mutta autoveropäätöstä ei saa, jos ei ole auton omistaja. Ja ilman maksettua autoveroa ei Suomen rekisteriin autoa saa mitenkään. Siksi autoveroilmoituksen liitteenä pitää Verohallinnolle toimittaa kopio kauppakirjasta. Trafi kirjaa omistusoikeuden vasta kun Verohallinnosta tulee rekisteröintilupa ja se tarkoittaa, että olet todistanut olevasi auton omistaja.

Jos Ruotsista pöllimäsi autoa yrität Suomeen rekisteröidä, niin katsastus onnistuu, mutta rekisteröintiä et saa vietyä loppuun. Auto poistuu Ruotsin rekisteristä, mutta ei sen tiedot sieltäkään mihinkään lopullisesti katoa. Joutunet muiden korvausten lisäksi maksamaan auton uudelleen rekisteröinnin Ruotsiin, kun se on sinne palautettu.

Autoverotuksessa myös tarkastetaan aina SIS-tieto eli valmistenumero tsekataan Europolin tietokannasta, ettei autoa ole pöllitty. Ruotsalainen autoliike olisi kuitenkin tehnyt rikosilmoituksen ja käry kävisi viimeistään tässä vaiheessa.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2017, 22:37:21 kirjoittanut sjvirt »

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #36 : 22.03.2017, 00:49:32 »
Ei joudu.
 
Ei omistusoikeutta Suomen rekisteriin ilman kauppakirjaa saa kirjattua.

Trafi ei sitä kysele, mutta autoveropäätöstä ei saa, jos ei ole auton omistaja. Ja ilman maksettua autoveroa ei Suomen rekisteriin autoa saa mitenkään. Siksi autoveroilmoituksen liitteenä pitää Verohallinnolle toimittaa kopio kauppakirjasta. Trafi kirjaa omistusoikeuden vasta kun Verohallinnosta tulee rekisteröintilupa ja se tarkoittaa, että olet todistanut olevasi auton omistaja.

Jos Ruotsista pöllimäsi autoa yrität Suomeen rekisteröidä, niin katsastus onnistuu, mutta rekisteröintiä et saa vietyä loppuun. Auto poistuu Ruotsin rekisteristä, mutta ei sen tiedot sieltäkään mihinkään lopullisesti katoa. Joutunet muiden korvausten lisäksi maksamaan auton uudelleen rekisteröinnin Ruotsiin, kun se on sinne palautettu.

Autoverotuksessa myös tarkastetaan aina SIS-tieto eli valmistenumero tsekataan Europolin tietokannasta, ettei autoa ole pöllitty. Ruotsalainen autoliike olisi kuitenkin tehnyt rikosilmoituksen ja käry kävisi viimeistään tässä vaiheessa.

Ok ja hienoa että valaisit asian, näinhän se kaikki uusi tieto seviää kaikille epätietoisille.

Edellenkin olen sitä mieltä, että jos pelkät ostokuitit ja kauppakirjat riittää rekisteröintiin Suomessa ja auton rekisteristä poistamiseksi Ruotsissa eikä alkuperäisiä rekisteripapereita tarvita allekirjoituksineen, niin mielestäni on jo mennyt helpoksi,,,lienee sitten nykyaikaa
 
 Ja toki tiedot säilyy Transportstyrelsenin tietokannoissa, sen tiesin kyllä (muotoilin asian huonosti, kiitos oikaisusta).  :)

Lienee sitten niin, että autoliikkeet, ainakin isommat toimivat Transportstyrelsenin ohjeiden mukaan.

Koeajo ja pöllimisen seuraukset oli toki tiedossa.  :)
« Viimeksi muokattu: 22.03.2017, 00:58:51 kirjoittanut gubbe »

Poissa Lapinmies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #37 : 22.03.2017, 08:41:44 »
Tuontiauton rekisteröintikatsastus ei mene läpi ilman, että omistajalla on hallussa molemmat osat ulkomaalaisesta rekisteröintitodistuksesta. Yleensähän 2. osa on omistajalla piirongin laatikossa.. Verohallintoon riittää siis kopsut (ainakin aikasemmin ne vaadittiin), mutta katsastukseen tulee olla alkuperäiset. Eli jos vain tekninen osa, niin katsastusmies tekee kyselyn Ruotsiin ja kysyy lupaa rekkaukseen. Myös siinä kohtaa mahdollinen anastus yms. tulee tietoon.

Ja kyllä Trafi lähettää automaattisesti tiedot Ruotsiin kerran kuussa. Mutta poistopäivä Ruotsiin on Suomeen rekkauspäivä, eli ruotsalaisen omistajan kulut voi jatkua vaikka pari kuukautta luovutuksen jälkeen. Mutta poisto kyllä tulee automaattisesti EU/ETA-maiden välillä.

Ja niitä ruotsalaisia kilpiä saa käyttää vain, jos Ruotsin rekisteröinti on voimassa...Eli siirtolupa on siinä mielessä varmin tapa ajaa verokäsittelyn ajan. Siirtoluvan voi hankkia jo ennen kuin hakee auton Ruotsista (valmistenumero tulee tietää).

Kyllähän se aika yksinkertainen prosessi on. Verohallintoon enemmän ilmoituksia joutuu tekemään, mutta rekkaus Suomeen pirun helppoa. Katsastus ja ensirekkaus.. Se on kyllä kivutonta. Suurin homma on ehdottomasti haku, auton historian tutkiminen ja käytännönjärjestelyiden sopiminen ruotsalaisen omistajan kanssa.


Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #38 : 22.03.2017, 09:10:49 »
Itse käytin omani tuontiin tätä palvelua. Kävi kivuttomasti ja kohtuu edullisesti 8)
http://www.autoruotsista.com/
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #39 : 22.03.2017, 11:47:35 »
Ruotsissakin voi laittaa auton seisontaan ja sen jälkeen myyjällä ei pitäis olla kauheaa kiirettä saada autoa ruotsin rekisteristä. Että voinee odottaa sen verran että trafilta menee tieto sinne.

Ruotsalaiset myyjät saa kans liikaa maksetun ajoneuvoveron takaisin jos myy auton Suomeen. Jos vasta maksettu vuosittainen vero Ruotsissa niin myyjä voi saada vaikka 3000kr takas, jos myy ruotsalaiselle niin ei saa mitään. Vähän lisämotivaatiota kaupantekoon.

Katsoo että saa rekisteriotteen kummanki osan ja kuitin mukaan niin paperihommat helppoja Suomessa.
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 419
  • www.vrcf.fi
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #40 : 22.03.2017, 16:25:06 »
Ok ja hienoa että valaisit asian, näinhän se kaikki uusi tieto seviää kaikille epätietoisille.

Edellenkin olen sitä mieltä, että jos pelkät ostokuitit ja kauppakirjat riittää rekisteröintiin Suomessa ja auton rekisteristä poistamiseksi Ruotsissa eikä alkuperäisiä rekisteripapereita tarvita allekirjoituksineen, niin mielestäni on jo mennyt helpoksi,,,lienee sitten nykyaikaa

Eipä ole esim. Virossa mitään rekisteriotteen kakkososaa. On vain yksi rekisteriote, eikä siihen tule mitään allekirjoituksia.

Näin on myös ainakin sveitsiläisen rekisteriotteen osalta.

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 419
  • www.vrcf.fi
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #41 : 22.03.2017, 16:29:20 »
Ja niitä ruotsalaisia kilpiä saa käyttää vain, jos Ruotsin rekisteröinti on voimassa...Eli siirtolupa on siinä mielessä varmin tapa ajaa verokäsittelyn ajan. Siirtoluvan voi hankkia jo ennen kuin hakee auton Ruotsista (valmistenumero tulee tietää).

Noinhan se tarkasti ottaen menee, mutta ongelma on tuossakin. Suomalaiset tarrakilvet ovat voimassa myös Ruotsissa, mutta se edellyttää matkan alkamista Suomesta. Ruotsissa liimaaminen ei ole pykälien mukaista, mutta mistäs sitä kukaan tietää..

Ruotsalaisilla kilvillä voi käytännössä ajaa Suomessa, vaikka olisi ruotsalainen rekisteröinti jo katkennut. Ei sitäkään poliisi mistään pääse tarkistamaan. Tärkeää on kuitenkin ottaa suomalainen liikennevakuutus voimaan per heti, koska ilman liikennevakuutusta ajaminen voi tulla todella kalliiksi.

Itse olen tehnyt aina niin, että jo heti ulkomailta olen soittanut Suomeen vakuutusyhtiöön ja laittanut liikennevakuutuksen ja kaskon voimaan heti siitä hetkestä. Silloin ainakin on vakuutukset kunnossa, kun ei oikein ole varmuutta siitä, miten ulkomailla myyjän vakuutuksella voi ajaa. Onko 7 vrk sääntö vain suomalaista perua vaiko ei?

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #42 : 22.03.2017, 17:30:04 »
Itse olen tehnyt aina niin, että jo heti ulkomailta olen soittanut Suomeen vakuutusyhtiöön ja laittanut liikennevakuutuksen ja kaskon voimaan heti siitä hetkestä. Silloin ainakin on vakuutukset kunnossa, kun ei oikein ole varmuutta siitä, miten ulkomailla myyjän vakuutuksella voi ajaa. Onko 7 vrk sääntö vain suomalaista perua vaiko ei?

Ihan järkevästi tehty. Piti ihan tarkistaa googlella, ja kyllä myyjän vakuutus katkeaa Ruotsissa sillä hetkellä kun myyjä ilmoittaa jonkun allamaituista tapahtumista ja tänä Online aikakautena se tapahtuu nopeasti.

Myyjän vakuutuksella voi ajaa jos myyjä antaa luvan eikä tee ilmoitusta heti seisontaan laitosta/myynnistä/ omistajanvaihdosta.

Ilmoitus vakuutuksen poistosta tehdään Transportstyrelseniin eikä mihinkään muualle.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2017, 19:17:14 kirjoittanut gubbe »

Poissa Lapinmies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #43 : 23.03.2017, 08:13:46 »
Trafi on muuttanut linjausta siirtoluvan osalta jo jonkun aikaa sitten. Siirtoluvan siirto voi alkaa myös Suomen rajojen ulkopuolelta. Voimassa pohjoismaissa. Tämä on tieto.

Toki, hankala poliisin on sitä selvittää. En sitten kyllä tiedä, mitä kolaritilanteessa tulee tapahtumaan, jos Ruotsin kilven rekisteröinti ei ole enää voimassa... Silloin asiaa voidaan esim. selvittää..

Ylipäätänsä Ruotsista auton hakeminen on helppoa.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #44 : 23.03.2017, 08:17:30 »
https://www.autoliitto.fi/tietoa-tienkayttajalle/auton-osto-ulkomailta/auton-siirto-ruotsissa-tulo-suomeen-ja-vakuutukset-0

Helpoin tapa saada Ruotsista ostettu käytetty auto tuoduksi Suomeen on siirrätyttää auto Ruotsissa laivasatamaan ilman, että joutuu hakemaan ruotsalaista tilapäisrekisteröintiä (Avregistrering genom tillfällig registrering) tai poistattamaan auton ruotsalaisesta ajoneuvorekisteristä ulkomaille vientiä varten (Avregistrering genom export).

Omistajanvaihdos on Ruotsissa tehtävä alkuperäiseen rekisteröintitodistukseen (= keltaiseen II-osaan). Ilmoitukset omistajanvaihdoksista on Ruotsissa lähetettävä/toimitettava sikäläiselle liikennehallitukselle eli Transportstyrelsenille (Swedish Transport Agency) Örebrohon.

Ostajan kannalta kaikkein helpoin ratkaisu Ruotsista ostetun auton saamiseksi sikäläiseen laivarantaan on pyytää myyjää toimittamaan auto satamaan. Myyjälle siirrosta koituvat kustannukset voi sopia osaksi kauppahintaa. Jos auto ostetaan autoliikkeestä, on myyjäliikkeellä todennäköisesti keinonsa toimittaa auto toivottuun osoitteeseen.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

Samppasport  Futurez