Moro!
Itse toin v-70 Bifuel vm 2006. ja pitkälti samat noi tuontikulut.
Halusin Bifuel polttimen kun tossa lähellä on tankki ja nyt on Gasumilla aika kätsä biokaasutarjous, 89€ kuukaudessa ja saa tankata tarpeeksi sillä rahalla.
Autovalikoimaa tietysti rajoittaa toi kaasupoltinhaku, mutta katselin pitkään ja esim. bytbil-sivustolla on hurjan siistejä bensakäyttöisiä pyynnit 40000-75000kr.
Tällä ajettu 185tkm. ja varusteet puolinahat ja muuten samat kun tässä esimerkin diselolvossa, ilman sitä lämmitintä. Tässä lohko+sisäpistoke.
Vain yhdet renkaat, loput talvirenkaat ja yksi avain. Yleensä noissa on kahdet renkaat vielä Volvon omilla vanteilla, ainakin toiset.
Vikaa on kaasulaitteissa, ei käynnisty kunnolla kylmänä. Kaasunpaineensäätimen kalvo paskana. Päästää kaasua imusarjaan eikä siis kylmänä syty kunnolla. Uusi osa maksaa ``sinisellä`` n.1300 egeä. Voi myös itse vaihtaa saatavilla olevilla satseilla, sis.kalvon ja o-renkaat tai Italialainen tarvikeosa 220 egeä.
Muuten auto on ok. ja tosi siisti, ollut liisattuna paljon ja esim takakontti ihan käyttämättömän oloinen? kuitenkin 11v. vanha hepo.
Pyyntihinta oli 49000kr. ja toteutunut 44000kr.
Vähän ongelmia paperisodassa, myyjä oli Irakilainen ja nuori sälli jolla valtameriristeilijän kokoinen ego. Tuli vääntö kun ei löydetty ruotsalaista bulvaania, jonka nimillä olisi autoa käytetty. Nyt herra Saddam joutuu tekemään ruotsin paperisodan ja poistamaan auton rekkarista.
Lähetin rekisterikilvet suoraan Trafikförerstyrelsenille.
NYt odotan että Mr. Saddam lähettää mulle rekisteriotteen molemmat kappaleet ettei tarvitse tehdä RETU-kyselyä ruotsiin.
En halua leimata mitään ihmisryhmää, mutta näillä pojilla on kummia tapoja, niillä on niitä ihme äijäistujaisia eikä ne piittaa silloin asiakkaista ollenkaan? Liittyy johonkin uskontoriitteihin, epäilen. Yleensähän kauppamies vispaa vaikka jiveä, kunhan kaupat syntyy!
Verot tohon päälle jotain paritonnia ja avain parihunttia. Renkaita ja vanteita myös. Pyyntihinta olisi noussut tietysti jos olisi ollut kahdet renkaat ja nykkelit.
Muuten minusta homma erittäin selkeää ruotsissa ja toi Carfax jo pelkästään tosi hyvä, ja sitä vertaamalla huoltokirjaan saa aika hyvän kuvan auton historiasta.
Laitan myöhemmin tarkat kulut.
Noihin rekisteröintipoisto ja siirtojuttuihin kannattaa panostaa ja autoliiton sivuilta on hyviä ohjeita saatavissa.
Itse suosittelen kyllä.