No joo, nyt voi taas tälläkin volvolla osallistua TM:n talviautotestiin... Vaihdoin uuden hella behr:in kennon tähän, ja olihan iso muutos sisälämpötilaan näilläkin keleillä -2c .
Puhallin pyörii nyt hitaalla nopeudella ja sisälämpötila on siltikin lämmin.
Niiden kennolle tulevien putkien sokkien kanssa tuli taisteltua pitkä aika, kun alemmassa putkessa oleva sokka oli laitettu ns. väärälle puolelle ja sillä puolen oli sitten vastassa jonkin säätimen varsi tms. joka otti siihen sokkaan sitten sopivasti kiinni. Onneksi sen sai sitten uudelleen asennuksen yhteydessä laitettua toiselta puolen paikoilleen.
Nyt näin kun ensikertaa tuli tuo kenno vaihdettua, niin se taisi ottaa aikaa n. kolmetuntia, eli aika helppo homma vaihdettaksi tuo kenno. Eniten meni juuri aikaa putkien ja sokkien kanssa taistellessa.
Lyhykäisyydessään. Otin konetilan puolelta irti ne kaksi letkuliitintä (letkut olin puristanut kasaan letkupihdeillä) Toiseen kennolle menevään liittimeen laitoin puutarhaletkun pätkän ja toiseen liittimeen sitten puhalsin paineilmapillillä ilmaa ja näin sain tyhjäksi tuon kennon.
Sisältä suojamuovit irti kojetaulun alta ja keskitunnelin vierestä. Sitten kenno olikin jo esillä.
Seuraavaksi jarruvalokatkaisin irti, sitten rattiakselin ristinivel irti, kennon putkien juuresta sokat pois, putket irti ja taivuttaen sivuun. kennon päädystä yksi ruuvi irti ja sitten saikin vetää kennon pois paikoiltaan.
Sieltä se kenno pilkistää.

Molemmat Hella Behr -valmistetta, varaosasta vain hiottu volvon merkki pois.

Ja siinä ne jossain tapauksissa vuotavat O-renkaat.
