3sta laturista tuli 2 ehjää ja yksi tarvi uusia osia. eli 2 laturia päröitin ja putsailin sekä hioin liukurenkaat tasaisiksi.
ensimmäiseen hyllyssä seisoneeseen laturiin piti vaihtaa uusi plussajohdon pultti kun vanha oli mennyt poikki juuresta (toisaalta turha operaatio kun ko laturissa on iso lattaliitinkin plussalle mutta tulipahan tehtyä) samaisen laturin lataussäädin/hiilisilta oli väärä, 32mm liukurenkaille tarkoitettu ja 28mm liukurenkailla varustettu jolloin hiilet tulevat liian pitkälle ja hakkaantuvat reunasta ja kääntyvät vinoon.
toinen laturi joka oli autossa kiinni ja lopetti toimintansa, vika oli hiilissä joista toinen oli ihan loppu. kun hiili ei enää kosketa liukurenkaaseen niin laturinvalo lakkaa palamasta. putsaus ja liukurenkaiden hionta (joihin jäi vielä +32mm halkaisija, alunperin n.33,5mm korkeimmasta kohdasta) ja hiiltä kun veti vähän ulospäin että sai kosketuksen niin testipenkissä valo paloi ja herätejohdon kun pukkasi kiinni niin hidastuvuus oli suurempi kuin ilman herätejohtoa eli laturi toimii.
kolmas laturi sai vain crc hoitoa ja säätimen reijän kautta liukurenkaiden putsauksen. koestus edellisen laturin kuluneilla hiilillä ja toiminta varmistettu. koestus omilla hyvillä hiilillä ei eloa, lataussäädin hajalla. tinakolvi kuumaksi ja hyvät hiilet edellisen laturin ehjän säätimen kaveriksi. tähän laturiin pitää nyt investoida 7,90 ja hakea motonetista uus säädin/hiilipaketti.
summa summaarum, jos kunnostettu laturi maksaa 100€ niin tienasin 2h asuilulla 292€

ja ratkaisu alkuperäiseen kysymykseen on että joko lataussäädin on rikki tai sitten hiili on niin loppuun kulunut ettei enää kosketa. myöskään kosteassa ladossa säilytys ei paranna kosketusta liukurenkaan ja hiilen välillä joten crc hoito/putsaus on paikallaan liukurenkaille.