Samppasport  Futurez

lohko vai säteilijä

  • 46 Vastauksia
  • 8881 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla tepa3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: lohko vai säteilijä
« Vastaus #30 : 21.01.2016, 16:11:35 »
mulla on Calix.Hain sen motonetistä.Mukana autokohtainen asennusohje.Asennuspaikka vissiin tärkeä sen takia,ettei mitkään auton tunnistimet ole liian lähellä ja luule että on"kesä".

Poissa SPK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: lohko vai säteilijä
« Vastaus #31 : 21.01.2016, 17:20:56 »
Ei tuo 2.5T lämpene näillä ~-20c pakkasilla ECU:n lämpötila-anturin mittapisteestä mitattuna yli +15c vaikka olisi koko yön lämmityksessä ja kuumana laitettu piuhaan.

Ecu kyllä saa mun puolesta luulla vaikka mitä, kunhan koko moottorin lämpötila on tasainen, eikä vaan tuon mittauspisteen kohdalta. Jo vaan mittapiste on lämmin ja muu kattila edelleen kylmä, niin käynnistysongelmiahan siitä seuraa.

Itse en ole moisiin ongelmiin törmännyt tässä autossa. Toisaalta lämmitys aikakin on yleensä vähintään sen tunnin.  Mielellään ylikin.
V70 2.5T 2004 / V70 2.4 2000
Ex:BMW 750iA,540iA Nissan Skyline R33GTR, 200sx jne..
Volvojen sekä Bemareiden vikakoodien luvut yms nollaukset ja diagnostiikka onnistuu VIDA:lla ja INPA:lla. Sekä tarvittaessa myös remontit. Kotkan alueella. YV:llä tavoittaa.

Poissa suden silmät

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 251
  • www.vrcf.fi
Vs: lohko vai säteilijä
« Vastaus #32 : 22.01.2016, 11:43:02 »
TT-Thermon saa Defa-liitännällä, joten haaroitussarjalla saa sekä TT:n, että alkuperäisen säteilylämppärin toimimaan yhdellä kertaa.

TT:ssä on kiertovesipumppu ja termostaatti. Jos sulakkeet kestää niin 1000 W malli on ok. 1500 W saattaa pätkiä termostaattia turhan usein, ainakin mersun koneessa.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: lohko vai säteilijä
« Vastaus #33 : 22.01.2016, 11:52:08 »
TT-Thermon saa Defa-liitännällä, joten haaroitussarjalla saa sekä TT:n, että alkuperäisen säteilylämppärin toimimaan yhdellä kertaa.

TT:ssä on kiertovesipumppu ja termostaatti. Jos sulakkeet kestää niin 1000 W malli on ok. 1500 W saattaa pätkiä termostaattia turhan usein, ainakin mersun koneessa.
Jos ei muuta ole tuon 1000W TT:n kanssa, niin 6A pärjää hyvin.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2532
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: lohko vai säteilijä
« Vastaus #34 : 22.01.2016, 20:05:55 »
Minä kun en sähköissä ole mikään guru niin paljonko 16A tolppasulake kestää?
VolvoRyhmä@Facebook

V70 D3 Ocean Race -12 & 144 B18A -67

Poissa sven

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: lohko vai säteilijä
« Vastaus #35 : 22.01.2016, 21:02:02 »
Minä kun en sähköissä ole mikään guru niin paljonko 16A tolppasulake kestää?
Se kestää noin 3500 W

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2532
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: lohko vai säteilijä
« Vastaus #36 : 22.01.2016, 21:31:26 »
Kiitoksia. Eli ei pitäisi olla mitään hätää 550w+1600w.

Aihe vähän karkaa mutta.. Mitenkäs silloin jos, sanotaan vaikka että piha-alueella on kymmeniä paikkoja ja kaikilla esimerkiksi saman suuruinen kuorma samaan aikaan päällä, niin kuinkas tolpille tuleva kaapelointi jaksaa silloin? Ja minkälaiset paukut siellä toisessa päässä mahtaa olla..?

Työmaalla kun väittävät että kaapelit napsuu jos käyttää sisälämmitintä.
« Viimeksi muokattu: 22.01.2016, 21:35:25 kirjoittanut Juhizz »
VolvoRyhmä@Facebook

V70 D3 Ocean Race -12 & 144 B18A -67

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: lohko vai säteilijä
« Vastaus #37 : 22.01.2016, 21:55:13 »

Se kestää noin 3500 W
Tarkalleen 230Vx16A=3680W resistiivistä kuormaa.

Poissa sven

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: lohko vai säteilijä
« Vastaus #38 : 22.01.2016, 22:12:50 »
Kiitoksia. Eli ei pitäisi olla mitään hätää 550w+1600w.

Aihe vähän karkaa mutta.. Mitenkäs silloin jos, sanotaan vaikka että piha-alueella on kymmeniä paikkoja ja kaikilla esimerkiksi saman suuruinen kuorma samaan aikaan päällä, niin kuinkas tolpille tuleva kaapelointi jaksaa silloin? Ja minkälaiset paukut siellä toisessa päässä mahtaa olla..?

Työmaalla kun väittävät että kaapelit napsuu jos käyttää sisälämmitintä.

Sitä on vaikea mennä sanomaan että missä kestää sulakkeet ja missä ei, kyllä kai uudemmissa rakennuksissa on otettu huomioon sisälämmittimien käyttökin, meidän taloyhtiössä on sisälämmittimien käyttö kielletty, mutta kyllä meitä käyttäjiä on useita siitä huolimatta, ja silti ei ole kymmenen vuoden aikana yhtään sulaketta palanut  ;)

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: lohko vai säteilijä
« Vastaus #39 : 22.01.2016, 22:34:36 »
Meillä, jos todetaan sisälämppärin käyttö, niin menettää koko autopaikan. Onneksi on 2 tallia. ;D
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa suden silmät

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 251
  • www.vrcf.fi
Vs: lohko vai säteilijä
« Vastaus #40 : 22.01.2016, 23:55:12 »
Mitenkäs silloin jos, sanotaan vaikka että piha-alueella on kymmeniä paikkoja ja kaikilla esimerkiksi saman suuruinen kuorma samaan aikaan päällä, niin kuinkas tolpille tuleva kaapelointi jaksaa silloin? Ja minkälaiset paukut siellä toisessa päässä mahtaa olla..?

Yleensä tehty päin persettä.

Tolpassa voi olla 16 A nalli, mutta sitten voi olla esim. 5 tolppaa = 10 autoa ja nuo 5 tolppaa on 20 A sulakkeen takana = 10 autolle 4600 W tehonkestoa...

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2532
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: lohko vai säteilijä
« Vastaus #41 : 22.01.2016, 23:58:51 »
Niin.. Paikkahan on wanha ja kaapeloinnitkin varmasti sen mukaiset. Onneksi oma sisälämmitin on kaksiasentoinen 800/1600W. Kotipihassa kakkosella ja työpaikalla ykkösellä.
VolvoRyhmä@Facebook

V70 D3 Ocean Race -12 & 144 B18A -67

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: lohko vai säteilijä
« Vastaus #42 : 23.01.2016, 10:01:31 »

Yleensä tehty päin persettä.

Tolpassa voi olla 16 A nalli, mutta sitten voi olla esim. 5 tolppaa = 10 autoa ja nuo 5 tolppaa on 20 A sulakkeen takana = 10 autolle 4600 W tehonkestoa...
Ei se noin mee, syöttö on kolmivaiheinen. Eli tässä tapauksessa kokonaisteho on 13,8kW. Nykyään ei juurikaan käytetä näissä 20A sulakkeita vaan vähintään 25A ja suurempia, riippuen tolppien määrästä ja sallitaanko sisätilalämppäriä. Yleensä kuitenkin mitoitetaan nuo niin, että on lämppärit, mutta ei niin, että laikki tolpat olis yhtä aikaa täysillä kuormilla käytettävissä.
Vanhat asennukset on sit asia erikseen, niitä ei yleensä ole mitoitettu sisätilalämppärikäyttöä silmällä pitäen.
Aina kun valittajia löytyy, että miksi ei.... Niin pitää ottaa huomioon, että kiinteistön pääsulakkeita pitäisi sitten suurentaa  ja sitämyöten maksaa suuremmasta liittymästä, joka ei ole taloudellisesti kannattavaa. Harvemmin asukkaat on halukkaita maksamaan korkeampaa hintaa autopaikasta, tai joissain taloyhtiöissä korkeampaa vastiketta tämän takia.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: lohko vai säteilijä
« Vastaus #43 : 23.01.2016, 10:05:36 »
Meillä oli töissä vanhat tolpat missä ei ollut tolppa kohtaisia sulakkeita. Sisätilalämmitin kielto oli, mutta välillä itselläkin unohtui lämmitin päälle. Tarpeeksi monta unohtajaa, niin poltti sitten keskuksesta ison sulakkeen ja reilut 100 paikkaa oli pimeänä!
Tuota tapahtui todella usein, niin kyllästyivät ja asensivat tolppakohtaiset sulakkeet. Kooltaan olivat 6A, joten kyllä muistuttivat äkkiä, jos sisätilalämmitin oli jommallakummalla jäänyt päälle!
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: lohko vai säteilijä
« Vastaus #44 : 23.01.2016, 10:41:01 »
Eihän nuo sisätilan lämppärit ota maksimitehoa kuin ~20 asteen pakkasella. Sisällä oleva ptc-vastus hoitaa tehon säädön. Tosin nyt on kyllä ollut poikkeuksellisen kauan yli 20 pakkasta myös etelässä.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo