Proturbo  Autodiagnoosi

Vinkkejä lisälämmittimen käyttöön

• 5 Vastauksia
  • 3805 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lapinmies

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vinkkejä lisälämmittimen käyttöön
« : 21.01.2016, 22:10:37 »
Kyselisin vinkkejä lisälämmittimen käyttöä varten. Pihalla V70, Drive, VM.11, ajettu 140 000km

En ole ite käyttänyt automaatti-asetusta aktiivisena, koska työmatka lyhyt (alle 10min), niin olen jotenki ajatellu, että se turhaan käynnistyy lyhyelle ajolle joka kerta ja kuluttaa ja karstottaa lämmitintä. Olenko aivan hakoteillä? Vai kannattisko lämmitintä pitää vain ON-asennossa.

Suoralla käynnistyksellä pientä lämmitintä joka päivä pakkasilla päällä. Moottori tuntuu ainakin lämpenevän hyvin, mutta sisätilat aika hintsusti. Esim. webasto 20min päällä, ulkona alle 15 pakkasta, niin ei sisällä liian lämmintä ole.. Kun olen auton sammuttanu asetukset on jääny hotille ja puhallus ainakin puoliteholle. Onko teistä normaalia?

Viimeisenä kysymyksenä olisi,että miten ajastinta olette käyttäneet. Minusta olisi parempi, että voisi itse ajastaa koska ajastin lähtee päälle, eikä moottorin käynnistysaikaa. Nyt pakkasilla tuntuu, että webasto huutaa sen maksimi ajan, eli 45min. Tuntuu aika paljolta, eikä se tarvi olla näinkään kylmä, niin webasto on tosi kauan päällä, ennne asetettua aikaa. Ite olen sitten esim ajastanut webaston 12.15 vaikka todellisuudessa startannu 12.05 jne.

Olisiko foorumilaisilla antaa vinkkejä ja ohjeita?

Poissa jt4

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinkkejä lisälämmittimen käyttöön
« Vastaus #1 : 22.01.2016, 00:02:19 »
Ei se 20min 15 pakkasessa vielä sisätiloja kuumaksi saa, anna käydä vaan reilusti niin ei tuu ongelmia karstoittumisenkaan kanssa.

Ei taida ilmastoinnin asetuksilla olla mitään merkitystä mihin asentoon jättää.
Automatiikka säätää puhallin nopeuden yms.
V50 d5 -10

Poissa Lapinmies

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 22.01.2016, 08:40:56 »
Kiitos vastauksesta.

Jotenkin vain tuo sisälämmitys on tehottoman olonen. Tietty ongelmana on, että jos sitä pitää vaikka kolme varttia päällä, niin akku kuormittuu kohtuu paljon ja sitte kun ajaa töihin, niin ei saa enää töissä webastoa päälle, kun akun varaus alhainen.. Ei ole erillistä laturia.

Miten tuon automaattilämmitys toiminto, pitääkö porukka sitä päällä? Sehän se vasta karstottaa, jos ajaa lyhyttä matkaa?

Poissa North Bay

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 22.01.2016, 08:55:17 »
Mulla on aina automaattikäyttö päällä, eikä ole ollut ongelmia. Niin oli kahdessa edellisessäkin Volvossa. Nykyinen Volvo V70 drive -12.

Poissa svart

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 22.01.2016, 10:06:21 »
Mullakin -08 auto ja en tiedä onko webastoa purettu aiemmin, mutta nyt kun palopesä meni halki ja purin koko webaston niin ei kyllä karstaa ollut sitten yhtään sisällä vaikka itse olen pitänyt aina tuota automaatti käyttöä päällä mitä 2vuotta on auto mulla ollut, entisen omistajan käytöistä en tiedä.
V70 D5 AWD Summum A -08

Poissa moby

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 22.01.2016, 10:57:54 »
Yks autosähköasentaja sanoi, että webasto pitäis sammuttaa ennenku auton käynnistää, koska käynnistykses virrat sattaa käydä niin alhaalla, että webasto saattaa tehdä lennosta "hätäpysäytyksen" ja se ei tee kuulemma sisuskaluille hyvää.
Itsellä ei asiasta ole kokemusta.
V70 2.4D 2008 ja XC90 D5 2003
ex S60 2.4D 2003 ja 460 1.8 GL 1993
Webasto ja Autocom testerit

Carcom Oy  Elekma