Carcom Oy  Elekma

S40 yskii kylmänä

  • 38 Vastauksia
  • 13340 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 yskii kylmänä
« Vastaus #15 : 09.08.2011, 04:58:37 »
Siinähän se on imusarjaa ennen kyseinen läppä, se kotelo on kolmella torx ruuvilla kiinni.testaa vaikka imemällä siihen koteloon menevään alipaineletkuun ja katso liikkuuko se läppä takertelematta, myös käsin sitä voi koittaa laittaa kiinni ja katsoa jumiiko kiinni asentoon.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa Xahhy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
Vs: S40 yskii kylmänä
« Vastaus #16 : 22.08.2011, 15:51:42 »
Volvosta mitattu hehkut, vaihdettu polttoaineen lämpötila anturi, EGR ja sammutusläppäkotelo tarkastettu, suuttimet mitattu, ja ehkä suurin yllätys: koneesta laskettu litra ylimääräistä öljyä ulos!

Olivat huollossa laittanut tosiaan litran verran liikaa öljyä, aika luotettavaa toimintaa. Tuntu jo hetken että ongelmat ovat nyt takanapäin, koska kone kävi jo muutaman kerran melkoisen nätisti kylmänäkin, mutta mutta..

..kaikesta huolimatta nykiminen kylmänä tyhjäkäynnillä jatkui taas tänään ja huomena vianmääritys Volvon omassa huollossa alkaa. Saas nähdä saako rahoille vastinetta  :)
Volvo V70 2.4D vm. 2009 / ex. Volvo S40 2.0D vm. 2004

Poissa Xahhy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
Vs: S40 yskii kylmänä
« Vastaus #17 : 08.09.2011, 14:06:58 »
Volvo oli pari viikkoa tuossa huollossa ja eipä nekään sieltä suurempia vikoja löytänyt. Suuttimille tehtiin jokin puhdistus ja tiivisteet ja osa putkista/letkuista vaihdettiin uusiin.

Autolla kävin lenkin heittämässä ja tehot olivat hukassa ja voimasavua tuli niin perkuleesti. Takaisin siniselle ne tarkistelivat alipainepuolen letkut ym. Kaikki kunnossa siltä osin. Sitten nollasivat jonkin ohjausyksikön muistin, joka on kuulemma "oppiva". Sen jälkeen savutus loppui ja ainakin suurin osa hevosista taas käytettävissä.

Tosin tuntuu, ettei väännä alakierroksilla ihan niin hyvin kuin ennen.. Nyt alkaa väännöt vasta n. 1800rpm ku ennen mielestäni alkoi tapahtumaan n. 1500rpm. Noh, ajellaan taas hetki ja toivotaan parasta samalla kun pelätään pahinta   ::)




EDIT: Ja Volvo lähti takas huoltoon. Ei toimi vieläkään.
« Viimeksi muokattu: 09.09.2011, 16:21:25 kirjoittanut Xahhy »
Volvo V70 2.4D vm. 2009 / ex. Volvo S40 2.0D vm. 2004

Poissa mdms

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 yskii kylmänä
« Vastaus #18 : 17.09.2011, 00:31:00 »
Onko sulla käyntiääni normaali vai todella karhea ja äänekäs? Ihan kunnon nakutus.

Poissa Xahhy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
Vs: S40 yskii kylmänä
« Vastaus #19 : 18.09.2011, 05:12:49 »
Onko sulla käyntiääni normaali vai todella karhea ja äänekäs? Ihan kunnon nakutus.

Kyllä se muuten melko normaalilta kuulostaa, mutta pätkii ikävästi. Nyt vaihtavat polttoaineen korkeapainepumpun.  Onneks menee liikkeen piikkiin, muuten ois talous sekaisin tämän auton kanssa  ;D
Volvo V70 2.4D vm. 2009 / ex. Volvo S40 2.0D vm. 2004

Poissa Xahhy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
Vs: S40 yskii kylmänä
« Vastaus #20 : 23.09.2011, 13:27:29 »
No kerrotaanpa taas vähän uutisia tästä murheenkryynistä.

Kävin tänään Volvolla taas vaihteeksi tiedustelemassa, että mikä on meikäläisen auton tilanne. Olivat kuulemma käyneet moottorin mekaanisent osat järjestään läpi ja mitanneet puristukset jne. Kaikki kunnossa.

Nyt tuli uusi vika-analyysi. 2. suutin kuulemma vuotaa, oli selvästi kastellut männänpäällisen. No nyt on uusi suutin tilauksessa. Mutta vaihtavat vain tuon yhden suuttimen, joka kuulostaa melko hölmöltä.

Miten mahtaa olla mahdollista, että suuttimet kävivät "koeponnistyksessa", eikä siellä tällaista vuotoa havaittu ollenkaan?! Mikä mahtaa olla todennäköisyys, että alkaa muutkin suuttimet vuotamaan tulevaisuudessa?

Polttoainepumppua eivät kuulemma vaihdakaan, vaikka suodatinkotelon pohjalta löytyi sitä messinkipaskaa. Sanoivat, että on normaalia sen moskan kertyminen suodatinkoteloon. Kuulostaa siltä, että yritetäänkö tuossa saada auto nyt mahdollisimman pienellä kustrannuksella "toimivaksi" ja sitten se laukeaa käsiin kun liikkeen lupaama takuuaika on loppu. Sanokaahan mielipiteitä te viisaammat. Itsellä alkaa pian usko loppumaan tähän autoon ja tuohon volvon huoltoon..
Volvo V70 2.4D vm. 2009 / ex. Volvo S40 2.0D vm. 2004

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: S40 yskii kylmänä
« Vastaus #21 : 23.09.2011, 17:57:21 »
Ei oo vielä vastaan tullut tällästä autoa, jossa ei pientä metallisilppua olisi siellä suodatinkotelon pohjassa, en osaa sanoa, että mistä se sinne tulee, mutta jostain sitä tulee.

Kerran tuli vastaavalla koneella olevassa vastaan tilanne, jossa moottorin käynti oli tosi epätasaista ja rytkyttävää, suuttimet kävi testattavana ja saivat arvot, jotka vastasivat täysin ehjiä, moottorin käynti tuli kuntoon kuitenkin uusilla suuttimilla.
(Pakkohan siinä on joku juttu olla, joka on riipuksissa suuttimentestaajan laitteisiin, ehkäpä kaikkiin suuttimiin ei 100k€:n laite riitä vaan pitää olla miljoonan laite... tai vastaavaa)


Jos 2. suutin on todettu vuotavan, niin miksi sen rikkinäisen suuttimen vaihto vaikuttaa hölmöltä?
Käännä asia toisinpäin, maksaja olet sinä:  2. suutin rikki, kuulostaa hölmöltä vaihtaa myös ne ehjät..  Riippuu katsos näkökumasta

Poissa Xahhy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
Vs: S40 yskii kylmänä
« Vastaus #22 : 24.09.2011, 01:22:22 »
Jos 2. suutin on todettu vuotavan, niin miksi sen rikkinäisen suuttimen vaihto vaikuttaa hölmöltä?
Käännä asia toisinpäin, maksaja olet sinä:  2. suutin rikki, kuulostaa hölmöltä vaihtaa myös ne ehjät..  Riippuu katsos näkökumasta

Totta tuokin. Ja itse olen maksaja 500e:n asti.  Mutta kun näin maalaisen näkökulmasta ajattelee, että jos yksi suutin on tien päässä, niin alkaa ne muutkin suuttimet olemaan varmaan samassa kunnossa. Minulta tietty puuttuu asiantuntemus, mutta näin asian ajattelen  ???

Pääasia että sais auton joskus kuntoon ja edes jonki asteisen luottamuksen tuohon kärryyn parhaassa tapauksessa. Huollossa ollut kuitenkin nyt 1,5kk.
Volvo V70 2.4D vm. 2009 / ex. Volvo S40 2.0D vm. 2004

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: S40 yskii kylmänä
« Vastaus #23 : 24.09.2011, 13:52:34 »
Totta tuokin. Ja itse olen maksaja 500e:n asti.  Mutta kun näin maalaisen näkökulmasta ajattelee, että jos yksi suutin on tien päässä, niin alkaa ne muutkin suuttimet olemaan varmaan samassa kunnossa. Minulta tietty puuttuu asiantuntemus, mutta näin asian ajattelen  ???

Pääasia että sais auton joskus kuntoon ja edes jonki asteisen luottamuksen tuohon kärryyn parhaassa tapauksessa. Huollossa ollut kuitenkin nyt 1,5kk.

Sehän se käytetyn auton juttu justiin onkin, osat alkaa tulla hiljakseen tiensä päähän ja niitä joutuu uusimana välillä, hyvä, että saat nämä rempat liikkeen piikkiin (-500e)

Poissa popmka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 yskii kylmänä
« Vastaus #24 : 29.09.2011, 08:24:41 »
No niin ne vain nämä tyyppiviat on tuohon minunkin kotteroon pesiytyneet. :'(Ois pitänyt sittekin varmaan kokeilla meseä,kun niitä ei
kuulemma tarvi kuin huoltaa ja kilometritkin vaikka kuinka paljon vain lukema ;D
Minullakin tosiaan kylmänä tuprauttaa sinertävää,mutta ei joka käynnistyksellä.Ja ilmeisesti se tosiaan vuotaa ruiskuista polttoainetta
mäntien päälle,koska savu tosi kitkerän hajuista,mut ei pala öljyä eikä pinta laske tikussa. :o
Ostin piruuttani STP:N diisseliin tarkoitettua suuttimien puhistus ainetta polttoaineen sekkaan ja näyttäs että olis siitä jotain hyötyä??.
Täytyy seurata tilannetta,kun tietää mistä kyse.Täytyyhän sitä naapurille olla jotain ihmettelemistä,joko se nyt savuuttaa :2funny:
Hei laitappa tietoa auttoko se ruisku remontti??.
Semmonen kysymys,et onko sammutusläpän ohjausventtiili moottorin vasemmalla puolella laturin alla.

Poissa Xahhy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
Vs: S40 yskii kylmänä
« Vastaus #25 : 29.09.2011, 21:04:16 »
Noniin, tänään aamulla menin sitten taas autoa huollosta hakemaan. Olin aikaisemmin ilmoittanut, että ardic (vai mikä se nyt onkaan) ei pelaa. No heti ensimmäisenä lähdin sitä testaamaan, laitoin sen päälle ja se löi aivan hirvean pilven tulemaan pellin alta ja sammui muutaman minuutin päästä. Ei muutakuin auto takaisin talliin ja pelti auki. Muutaman tunnin otti aikaa, niin oli uutta osaa taas pellin alla. Vaihtoivat ilmeisesti palokammion ja hehkut sinne ainakin. Nyt senki pitäisi pelata.

Auto oli tosiaan hieman lämmin ku sitä menin noutamaan ja ainakin silloin kävi todella nätisti. Ei minkäänlaista yskimistä eikä lainkaan sinistä savua. Huomenna aamulla sitten selviää miten käy kun on oikeasti kylmä kone. Pitää muistaa seurata, ettei öljyntaso ala taas itsekseen nousta.

Olivat jollain kameralla katsellut männän päällisiä ja olivat sitä kautta huomanneet, että 2. pytyn männänpäällinen oli märkä. Sen perusteella sitten vaihtoivat vain tuon yhden suuttimen.

Pieni yhteenveto tähän mennessä tehdyistä toimenpiteistä:

- 2. pytyn suutin vaihdettu
- Kaikki muut suuttimet puhdistettu ja testattu
- Uudet hehkut
- Puristukset ja ohivuodot mitattu
- Uudet öljyt koneeseen
- Ohjelmiston päivitys
- Ardicin huolto

Puristukset kuulemma olivat hyvät ja tasaiset, ohivuodot olivat kuulemma kuin uudessa koneessa, eli OK. Polttoainepumppua ei sitten jostain syystä vaihdettukaan. Väittivät sitä ehjäksi. Auton polttoainesuodatinta ei oltu vaihdettu 60tkm aikana, joten selittäisikö se tuon runsaan messinkipaskan suodatinkotelon pohjalla..

Sitten vielä kysymys tuosta polttoainekäyttöisestä lisälämmittimestä. Laitoin sen suorakäynnistyksellä päälle, mutta huollon jälkeenkin se sammui noin 5 minuutin tohinan jälkeen. Sammuuko se siksi, että kone ei näillä kelein tarvitse lämmitystä? Vai pitäisikö sen pöhistä se kokonainen tunti, ellei sitä itse ennen sitä sammuta?  ???
Volvo V70 2.4D vm. 2009 / ex. Volvo S40 2.0D vm. 2004

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6908
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40 yskii kylmänä
« Vastaus #26 : 30.09.2011, 08:29:07 »
Sitten vielä kysymys tuosta polttoainekäyttöisestä lisälämmittimestä. Laitoin sen suorakäynnistyksellä päälle, mutta huollon jälkeenkin se sammui noin 5 minuutin tohinan jälkeen. Sammuuko se siksi, että kone ei näillä kelein tarvitse lämmitystä? Vai pitäisikö sen pöhistä se kokonainen tunti, ellei sitä itse ennen sitä sammuta?  ???

Kyllä sen pitäisi pöhistä maximiajan joka on ainakin uudemmissa 50 min. Olisko mahdollista että ulkolämpötila oli niin korkea että siksi sammui? ???
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Xahhy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
Vs: S40 yskii kylmänä
« Vastaus #27 : 30.09.2011, 22:51:51 »
Kyllä sen pitäisi pöhistä maximiajan joka on ainakin uudemmissa 50 min. Olisko mahdollista että ulkolämpötila oli niin korkea että siksi sammui? ???

Tänään sain toimimaan. Ekalla kertaa pistitaas kunnon pilven ja sammui. Toisella yrittämällä lähti pöhisemään ja ensimmäisen 5min savutti aika rajusti, mutta sen jälkeen savutus lakkasi oikeastaan kokonaan. Mistä noiden kaasujen pitäisi tulla ulos..? Kun mulla lykkää suoraan konehuoneeseen (ainakin silloin kun on konepelti auki). Annoin pyöriä vajaan puolituntia, kerkis ainakin lämmetä kunnolla. Ja jospa ens kerralla sitten käynnistyisi ilman isoa pilveä  :)

Auton kylmäkäynnistyskin toimi nyt huomattavasti paremmin. Kone kyllä heiluu huomattavasti enemmän kylmänä kuin lämpöisenä. Mutta sinistä pakokaasua ei tullut tyhjäkäynnillä nyt lainkaan. Olisiko tuo koneen reiluhko heiluminen olisi jo kohtalaisen normaalia tässä koneessa, vaikka se heiluttaa koko koria niin, että varmasti huomaa jos istuu auton sisällä..?  ???

Mites popmkan auto nyt toimii? Oliko apua siitä puhdistusaineesta jota polttoaineen sekaan laitoit?
« Viimeksi muokattu: 30.09.2011, 22:54:21 kirjoittanut Xahhy »
Volvo V70 2.4D vm. 2009 / ex. Volvo S40 2.0D vm. 2004

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6908
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40 yskii kylmänä
« Vastaus #28 : 30.09.2011, 23:19:23 »
Mistä noiden kaasujen pitäisi tulla ulos..?

Paha sanoa kun ei oma (vielä ainakaan) savuta yhtään... *kop, kop* Sula läntti tulee kyllä siihen etupyörien kohdalle suunnilleen auton keskilinjalle. :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Xahhy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
Vs: S40 yskii kylmänä
« Vastaus #29 : 12.11.2011, 12:43:45 »
Ardicin savutuksen syy selvisi: polttoainevuoto. Tihkuttaa ainetta lämmitimen päälle ja valuu pitkin konehuonetta -> höyrystyy savuna ilmaan. Onneks ei ole koko auto palanut. Maanantaina pitäisi ongelman korjaantua.  ;) Sen aikaa sulake irti, ettei lähde lämmitin pyörimään.
« Viimeksi muokattu: 08.12.2011, 11:06:13 kirjoittanut Xahhy »
Volvo V70 2.4D vm. 2009 / ex. Volvo S40 2.0D vm. 2004

 

Samppasport  Futurez