Mielenkiintoista keskustelua, piti oikein rekisteröityä

Imusarjan läpistä siis, samoin XC70 my08 D5 awd, Quantumin ohjelma sisällä, EGR + DPF käytössä.
- Volvo jälleenmyyjältä käytettynä aikanaan auto ostettu ja viikon omistuksen jälkeen vika huomattu, ainoa vastaantulo 800€ kustannusarvio remontista, jätin teettämättä
- Läpät pääosin auki sidottuna olen sen reilut 40tkm ajanut, laskettu kulutus minimi tankillinen pitkää siivua 6,5L/100km, nurkissa talvella 9,0L/100km, keskimäärin 8,0L/100km
- Laatikko humppailee erityisesti 1600-1800rpm esim 5. vaihteella laitakaupunkia 66-70km/h
- Viime kesälomareissulla poikkeuksellisen suuri kulutus, läppien asento ”missä lie” sidonnan irrottua, melkoista honotusta kuului ilmeisesti imusarjan puolelta ja vedot oli huonot
- onko jollain faktaa kulutuksesta läpät auki / kiinni / käytössä?
- onko näkemystä dpf polttoväleistä läpät auki / kiinni / käytössä?
- car scannerilla koitin täysvedossa katsella laatikolta vääntöjä, max oli eroa 15nm läppien ollessa sidottuna auki vs kiinni
- Motonetista hain äsken tangon ja kuumassa vedessä taivuttelin sopivampaan muotoon, jotta sain ”haitat” sisäänpäin. Yllätyksekseni, nopeudessa 58km/h / 1400 rpm D:llä aiemmin vaihtanut 4. vaihteelle pienessäkin ylämäessä cruisella, vaatinut 60km/h / 1500rpm, jotta pitänyt 5. vaihteen sisällä. Onko näkemystä erityisesti alaväännöstä 1500-1900rpm laatikon käyttäytymisestä, humppaamisesta, momentinmuuntimen lukittumisesta läppien suhteen?