Emmä tiiä noista 6-volttisista, mutta mikäs sais olla se jännite semmosella käytetyllä akulla täytenä? Mä latasin ton täyteen ja antoi 6.8volttia ylöspäin pyöristäen. Luulen, että selviin sillä vielä, kun tänään oon starttaillut sen 6-7 kertaa ja ajellu pari rinkiä pihassa ja muutenvain käyttänyt varmaan toista tuntia. Aina se on käynnistynyt vaikka ei aina yhtä herkästi. Sitten vähän aikasempia hommia, ennen ajelua

Sellaanen kömmähdys pääs taas käymään, etten ollut testannut vaihdelaatikkoa kepillä ennen asennusta. Oli päässyt jotenkin vivusto väärään asentoon ku keppi ei mennyt kohdilleen, ei sitten millään. Kun sen sai lovesta läpi niin se ei liikahtanut mihinkään. No siinä vaiheessa aloon jo huolestumaan kovasti. Onneksi siinä tunnelin päällä oli tarkistusluukku. Ei muuta kun auki ja sitten saikin vaihdelaatikon kannen auki. Siinä oli vivut vissiin päällekkäin tai jotenkin silleen, etten osannut keppiä laittaa. Sen jälkeen taas kaikki kiinni ja kas, keppikin alkoi asettumaan paikoilleen ja vaihteet löytyi. Tää oli kyllä musta ihan typerä homma ja saatto olla, että sitä keppiä laittaessa jotenkin sain ne vivut vinksalleen. Pääasia, että nyt toimii.

Mutta joo, mä sain jotain aikaiseksikin. Tulipa sitten kasattua jarrupääsylinteri, kun sain uuden korjausarjan ja kasasin sen alkuun väärin. Nimittäin korjaussarjassa oli sellanen irtonainen kumipala samankokoisella reiällä kun siinä toppariprikassa ja halkaisija sama kun männällä. laitoon sen siihen sen ja männä väliin. Eihän se sitten toiminu ku mäntä ei päässyt liikkumaan tarpeeksi.

. Mutta en mä varmuutta sen sijainnille saanut kun ei ollut purkiessa sellasta tiivistettä. Toimii näköjään ilmankin. Paineet tulee jarrulle. Ehkä se oli sitten johonkin erimalliseen mäntään. mene ja tiedä.
Sen jälkeen aloin ilmaamaan jarruja ja eihän siitä tullut sitten mitään. Mä käytin lainaan saamaani jarrujen ilmauspumppua, mutta en saanut sillä aikaiseksi kun loputtomasti ilmakuplia putkesta. Noh mä luovutin sen suhteen ja ilmasin perinteisesti polkemalla ja käytin siihen puuvartta jolla kiilasin aina polkimen pohjaan, kun ei apukaveria ole. Kyllä se sitten alkoi pikkaasen onnistumaan ja paine löytyi. Ei siihen mennyt kun 2.5 päivää ja puoltoista pulloa jarrunestettä, kun eka vajaa pullo tuli läpi niin sakeena. Taisin laittaa jarruvaseliinia männälle vähä liianki reippaasti

. Lopullinen ilmaus sitten myöhemmin kun saan kaverin polkemaan.
Lisää näitä yhden miehen hommia. Takalasit ja konepelti. Oli muuten ihan jännä, että onnistuin siinäkin. Ei ihan heti olis uskonut. Takalaseista eka oli tietysti helppo, kun sai tiivisteen aukaasunarun vedettyä toisesta lasin reiästä. Toinen olikin jo haasteellisempi. Meinasin jo luovuttaa, mutta sisuunnuin ja sain senkin kiinni. Se meni silleen nätisti kun sain sen tiivisteen huulen meisselin kärjellä "heppiin" siihen lasiaukon kielelle niin se pysyi aika nätisti paikoillaan sen jälkeen kun alkoi varovaisesti vetää sitä narua pois ja kävi välillä antamassa vähän painetta ulkopuolelta niin se asettui paikoilleen.
Konepelti kyllä olis jäänyt laittamatta, mutta onneksi moottorinostimen sain pumpattua justiinsa tarpeeksi korkeelle, että sain sen roikkumaan siihen kiinnityksen ajaksi.
Sitten ajoin auton pihalle ja tein sellasen pölynpoisto pesun. Kyllä siinä palas taas mieleen se harmi, että maalipinta ei ole mitenkään siisti. on vanhaa paikkamaalausta joissa näkyy saumat, sitten on tää oma maalaus ja joissain paikoissa näkyy jossain välissä ollut punainenki maali, kun ylimaalaus on vissiin suoritettu vähän heikosti nii musta pinta on vähän rapistunut. Maalaus urakka jää seuraavalle vuodelle, kuitenkin vasta peräpään täydellisen läpikäynnin jälkeen. Tässä kuitenkin kuvia:

Seuraavaksi pitäis nostaa auto taas pukeille ja kömytä laittamaan uutta käsijarruvaijeria ja paikkaamaan pari mätää paikkaa pohjasta. Sitten olis sellasia pikkujuttuja huomiomatta rekisteröintikatsastusta vaille. Kilvetkin on jo käyty tilaamassa

Sen vielä täytyy papupadan porista, että täytyy kyllä kehua miten paljon tässä on tullut opittua, kun alkaessa tieto oli tasan 0 auton laitosta. Renkaat ja jarrupalat oon vaihtanut ennemmin. Toki kaikki näpertely on aina ollut tuttua.