Elekma  Autoracing

760 B280F Tyhjäkäynti seilaa, ei jaksa liikkua lämpimänä

  • 5 Vastauksia
  • 1996 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VolvoMään

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vika ilmeni ensimäisen kerran, kun auto sammui vauhdista keskelle tietä. Siitä hinaamalla pois (lämpimällä moottorilla ei jaksanut vetää ja tyhjäkäynti häippäs, vaihteen kytkettäessä auto sammui).

Seurauksena vaihdettu ilmanputsari, virranjakajan kansi, pyörijä, tulpat, kampiakselin asentotunnistin (murtunut päästään, johdot hädintuskin kiinni) ja putsattu tyhjäkäymtimoottori (ei vaikutusta tyhjäkäyntiin). Ilmanmäärämittari on kohtuullisen uusi ja puhdas joten sitä tuskin tarvitsee vaihtaa.

Eli kylmällä koneella jaksaa liikkua, tyhjäkäynti pysyy suht tasasena (ennen kuin on koskenut kaasuun) eikä sammu kaasun pumppauksen jälkeen (tyhjäkäynti rupeaa kuitenkin seilaamaan),
Lämpimällä koneella pyyy huonosti käynnissä (jos ollenkaan, sammuu kun kytkee vaihteen), tyhjäkäynti seilaa tonnin molemmin puolin, eikä jaksa lähteä liikkeelle. Kaasun polkasemisen jälkeen kierrokset tippuu alas ja seilaaminen jatkuu. Sattaa sammua myös pelkästä kaasun polkaisemisesta.

Mottorin koodi B280F, eli kaikki hienot sähköiset ruiskut ym löytyy. Vika ilmeni heti kelin lämmettyä lähelle nollaa, kunnon pakkasella toimi moitteettomasti. Imusarjassa ei ole vuototja...

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9524
  • Kartanoita kartano täynnä
Lämpimällä koneella huonoa käyntiä voi aiheuttaa puola, tosin se olis kai enempi pätkimistä kuin tukehtumista.

Ruiskun lämpöanturi?
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa VolvoMään

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Pitää kattoa. Kävi muuten mielessä että voiko e10 (95) bensa aiheuttaa tuon (ennen vian esiintymistä tankkasin e10:aa tankin tayteen) vaikka pitäisi ilmeisesti käydä moottoriin
« Viimeksi muokattu: 02.02.2016, 11:47:30 kirjoittanut VolvoMään »

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9524
  • Kartanoita kartano täynnä
Kyllä se muutaman pykälän suosituksesta vajaalla oktaanillakin kävisi. Ongelmiahan 95E10:ssä ei ole se E10 vaan se 95, jos joku. Mutta se liittyy lähinnä nakutusherkkyyteen enemmän kuormitettaessa, ei siihen jaksaako auto lainkaan liikkua.

Noin huonossa toiminnassa mitä kuvailet pitää mottiin mennä bensaa radikaalisti liikaa tai liian vähän, tai sitten kipinä uupuu.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
  • www.vrcf.fi

Mites nakutusanturit? Itsellä oli toisen anturin johto aikamoisen näköinen ja sitä korjailtua moottorin käynti parani huomattavasti. Minullakin meinasi tukehtua kieroksia annettaessa. Moottorina B280E .

Poissa VolvoMään

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Ja vikanahan oli ilmamassamittari.
Mutta tulipahan vaihettua vähän kaikkea muutakin...

 

Carcom Oy  Elekma