Vika ilmeni ensimäisen kerran, kun auto sammui vauhdista keskelle tietä. Siitä hinaamalla pois (lämpimällä moottorilla ei jaksanut vetää ja tyhjäkäynti häippäs, vaihteen kytkettäessä auto sammui).
Seurauksena vaihdettu ilmanputsari, virranjakajan kansi, pyörijä, tulpat, kampiakselin asentotunnistin (murtunut päästään, johdot hädintuskin kiinni) ja putsattu tyhjäkäymtimoottori (ei vaikutusta tyhjäkäyntiin). Ilmanmäärämittari on kohtuullisen uusi ja puhdas joten sitä tuskin tarvitsee vaihtaa.
Eli kylmällä koneella jaksaa liikkua, tyhjäkäynti pysyy suht tasasena (ennen kuin on koskenut kaasuun) eikä sammu kaasun pumppauksen jälkeen (tyhjäkäynti rupeaa kuitenkin seilaamaan),
Lämpimällä koneella pyyy huonosti käynnissä (jos ollenkaan, sammuu kun kytkee vaihteen), tyhjäkäynti seilaa tonnin molemmin puolin, eikä jaksa lähteä liikkeelle. Kaasun polkasemisen jälkeen kierrokset tippuu alas ja seilaaminen jatkuu. Sattaa sammua myös pelkästä kaasun polkaisemisesta.
Mottorin koodi B280F, eli kaikki hienot sähköiset ruiskut ym löytyy. Vika ilmeni heti kelin lämmettyä lähelle nollaa, kunnon pakkasella toimi moitteettomasti. Imusarjassa ei ole vuototja...