No nyt vihdoin etenee tämä. Ajeltu tässä eilisestä lähtien ihan testimielessä 1,5 v vanhalla vapaa-ajan akulla, joka ainakin vihreätä näyttää ja CTEK on pitänyt sen varauksessa aina talven yli. 12,5 volttia näytti nyt paikalleen laittaessa jännitteitä, napaisuus ei käynyt joten piti tehdä viritelmä että akun sai nurinprein paikalleen, eli toisella akkukengällä + pulttiliitoksella auton plusjohtoon kiinni. Yön yli oli latauksessa, aamulla lähtiessä näytti 14,6 volttia, ja ajon aikana hiljalleen aleni noin 14,33 - 14,34 volttiin. Kun penkin-, takalasin lämmittimet ja puhaltimet kytki täysille, jännite notkahti noin 14,24 volttiin. Tämä siis palttiarallaa 1800 - 2000 rpm alueella ajaessa. Selkeitä jännitenotkahduksia alkoi tulemaan sitten humpatellessa, tarpeeksi alas toistaessa vahvistin notkautti jännitettä siten että tipahti hetkellisesti 13,29 volttiin ja palasi sinne 14,2 voltin hujakoille, välillä pyrähti 13,5 voltissa ja ylipäätään siis matalimman ja ylimmän arvon ero oli juurikin 13,29 - 14,2 volttia, kaikkien kuormien ollessa päällä ja humpat vähän kovemmalla voluumilla raikaten. Ja tämä siis tuolla vapaa-ajan 75 Ah akulla, joka ei toki paras ole virranantokyvyltään, mutta olettaisin että tekee samaa notkahtelua myös tuolla Boschin starttiakulla. Mittari on kiinalainen AC/DC -pihtiampeerimittari, joka on ainakin suuntaa antava, omilla mittauksilla en ihan sataprosenttisesti ole ko. mittarin virtanäyttämiin luottanut toistaiseksi.
Onko syytä lähteä etsimään vikaa latauksesta?
e: varmaan täysin optimaalinen tuo viritysliitäntäni ei ole, kun ajonvakautuksen puuttuessa peliin valot vilkkuivat myöskin.
