Kesä meni, eikä penkitystä tullut edes ajateltua 142:n seisoessa. Viikko sitten otin takaisin liikenteeseen nyt kun 245 on telakalla.
Alkukeväästä ostin säädettävät nokkapyörät Peetulta ja viikolla vaihdoin ne paikalleen. Eilen otin läppärungot ja imusarjan irti, aiheena suuttimien asennon muuttaminen. Eipä vaan olisi pystynyt imusarjan alapuolelle laittamaan suuttimia tarpeeksi vinoon, joten tein paikat yläpuolelle. Nyt ruuttaavat aika suoraan imukanavaan eivätkä suoraan runnerin toiseen seinään kuten aiemmin. Enää ei vaan voi erehtyä luuemaan kaasareilla varustetuksi

Samalla tuli todettua, että kaasarien rungon reikien peitoksi laittamaani liimamassaa oli kulunut/lähtenyt hieman pois ja ne ovat juuri läppien kohdalla. Poistin jämät ja laitoin tilalle kemiallista metallia.
Tänään kasasin palikat, säädin nokkia ja näpräilin vähän muuta. Ei ihan hukkaan mennyt. Käy ja toimii tasaisemmin, aivastelu hävisi ja herkkyyttä tuli reippaasti lisää. Osakaasulle asti ajelin säädöt jo aika liki. Täyskaasua ois vielä kateltava ja varmaan nokkien säätöjäkin, ei ole ihan raikkaan kuuloinen täydessä vedossa.
Eihän se nätti ole(varsinkaan syylärin pinta), mutta siinä silti
kuva jakopääkoppa irtaallaan.
Etujouset ovat alkaneet tuntumaan turhan kovilta nyt kun 245:ssä alusta pelaa paljon paremmin. Joutuu vaan nostamaan hieman keulaa jos vaikka 140 madallusjouset lyhennettyinä laittaa. Ne kun ovat reilusti löysemmät kuin nuo paikallaan olevat mersun pätkityt.
145:n tilanne on muuten muuttumaton, mutta nyt on pieni kyselykierros konttoreilla käynnissä tekniikan suhteen ja eräältä suunnalta on alustavasti näytetty vihreää. Eiköhän se selviä tässä jossain välissä myös. Siltä näyttää kuitenkin, että tappikone kiertää edelleen näitä laitteita
