Eilen väsäsin jakohihnalle taustapellin apuakselin yläpuolelle, siinä ei ole ollut mitään koko aikana ja sopivasti sattuessa sieltä tulee tavara suoraan hihnalle. Jakopäällä ei ole muutenkaan mitään muuta suojaa kuin yläpuolinen koppa. Ois voinu nuo alapuoliset suojaukset kehitellä tietysti koneen ollessa irti, mutta kaipa se on jotain lisävaivaa saatava itelleen. Hukkaportilla on nyt poistoputki joka suuntautuu alaviistoon apparin etupyörän takapuolelle. Olkoot siinä toistaiseksi, dp:hen se ois yhdistettävä kumminkin.
Kontin puolella vaihdoin bensapumppujen kiinnikkeet siistimmiksi eli käyttöön 700/900 puolanjalat ja putsasin painepumppuna toimivan. Se jäi putsaamatta kasausvaiheessa ja oli aika törkyisen näköinen, 6-ovisen vanha kun on. Samoilla jäljillä on sen pumpun abikot, parempaan vaihtoa vaille. Välisäiliönä toimiva öljynkeruupurkki on jo jonkin aikaa mehinyt hieman bensaa läpi ja nyt otin sen auki. Eikä tarvitse ihmetellä miksi. Ostin viime vuonna samanlaisen öljynkeruupurkin ja siihen verrattuna työstöjäljessä tiivistepinnoissa on tapahtunut "pientä" kehitystä. Lisäksi päätyjen tiivisteet ovat uudemmassa melkein tuplaten leveämmät. Koetin saada vanhaa vielä tiiviiksi, muttei se oikein onnistu ilman pintojen koneistamista tai paksumpaa tiivistettä. Tänään vaihdoin uudemman purkin tilalle, vanha saa toimia liimatiivistemassan kanssa ehostettuan öljynkeruussa mihin sen sitten laittaakaan. Bensahuuruja ei sisälle tule, eikä kontinluukussa ole tiivistettäkään joten ilma kiertää.
Nyt kehtasi jo kuvankin ottaa polttoainepuolen järjestelyistä.

Oikealla esipumppuna joku bemarin(?) painepumppu. Paluu bensakiskolta alanurkassa ja paluu tankkiin ylänurkasta.
Paikkalappu painepumpun yläpuolella on varmaan ainoa jonkun aiemman omistajan tekemä jota en tehnyt uusiksi

Ja painepumpun asentoa vois vielä vähän muuttaa jottei välisäiliöltä tuleva letku joudu noin mutkalle. Jonkun suojakuupan vois tehdä jos viittii, kuitenkin kaikenlaista tavaraa kontissa aina pyörii. Akulla on oma henkiletku kuvassa oikealla näkyvän läpivientikumin kautta kunhan sen saa tyrkättyä paikalleen. Samalla tavalla kuin S60/S80/V70II.
Ei kait taas sen kummempia. Etuiskareita tiukkasin kolme naksua, takaa kaksi ja käänsin pakonokan aukiolon vähän reiluun kahteen milliin 2,5 sijaan.