Alustava penkitys suoritettu eilen. Sen lisäksi penkkireissu ja tämän aamun työmatka mukaanlukien noin 210km maantieajoa.
Kun siirsin koneen 745:stä takaisin tähän, heitteli Innovate välillä arvoja vähän miten sattuu, aiemmin ei ollut mitään oireita. Viimeseltään otti ja hajosi kokonaan ensimmäisen vedon jälkeen, mutta sen verran sai sentäs todettua että turvallisen rikkaalla ollaan. Liekö mennyt ohjainlaitteen sisältä jotain vanhuuttaan. Tuumasin että vedetään nyt kun on sitä varten tultu ja hyvin pelas.
Hukkaportinjousi on hieman viritelmä tällä hetkellä, joten mahdollisesti siitä sekä koneen luonteesta johtuen lähtee 4700-4800rpm kohdalla nostamaan ahtopainetta. Tuolla kohdalla oli 0,4bar painetta ja 7000rpm jälkeen 0,85bar. Teho on hyvin samalla jyrkkyydellä nouseva vedon loppuun asti ja vääntö tasainen sitten kun kierroksille päästään. Paras vääntö tuossa vedossa oli 381Nm @ 6346rpm, säästyypä laatikko ja riittää kytkin tällä hetkellä

Lappua laitan esille kunhan kone on paremmin säädöissään ja penkitetty uudemman kerran kovempaa jarrua vastaan. Sen verran voidaan kuitenkin todeta, että 0,85bar paineella luovutti penkin mukaan 370hv +7000rpm. Hyvin tuntuu vetävän kun päästään alueelle

Nokat ovat aivan överit tällaiseen mietoon ahdettuun. Vakioiden vaihtamista vois ajatella vakavammin kunhan saa säädettyä nykyisellään paketin kuntoon. Vaparina niille ajoitus oli imu 4mm ja pako 3,6mm YKK:ssa, luvattu toimivan 7800rpm asti. Nyt ovat 2,5mm tuntumassa ja siinä tuntuis toimivan.
Tuollaiset hiotut olleet kiinni kesäkuulta -11 lähtien:
Imu 277astetta/0,050'', nosto 11,86mm.
Pako 263astetta/0,050'', nosto 11,83mm.
Tänään vaihdoin 745:stä Innovate MTX-L:n paikoilleen, koska sitä ei siinä tarvitse. Eipä viipottele arvot turhia.
E85:ttä pitäis laittaa tankkiin, mutta taitaa siinä vaiheessa viimeistään morjestaa kytkin ja/tai laatikko. Sekä suuttimet loppuu kesken...