Carcom Oy  Elekma

Volvo 940 Turbo -97 Classic

  • 27 Vastauksia
  • 17694 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Volvo 940 Turbo -97 Classic
« : 07.03.2016, 20:57:56 »
Ostohetkellä:



Nykytilanne:



Tuli hankittua ensimmäinen tukankuivaimella varustettu Volvo, ajattelin siis tästä aloitella pienimuotoisen viestiketjun jonne kasailen autoon tehtyjä muutoksia ja kertoilen suunnitelmista. Mielelläni otan vastaan neuvoja sillä nämä turbolliset vempeleet ovat itselleni uusi juttu ja joku varmasti minua tietävämpi osannee valaista tietyissä asioissa ettei tarvitse mennä vaikeimman kautta. Auton bongasin siis samalta paikkakunnalta lähes kivenheiton päästä, kilometrejä mittariin oli kertynyt jo runsaasti mutta auton siisti yleisilme houkutti katsomaan vempelettä. Selvisi että auto on ollut ensimmäisellä omistajalla viime Joulukuuhun 12/2015 asti, jonka jälkeen se oli muutaman kuukauden vanhemmalla mieshenkilöllä keneltä minä ostin tämän pois. Huoltokirja löytyy auton alkuajoista asti ja se mihin kiinnitin huomiota on auton pitkälle alkuperäinen ilme niin korin, sisustan kuin konehuoneenkin osalta. Etsinnässä oli ns harrastekäyttis jota olisi tarkoitus rakennella pienimuotoisesti pitäen yleisilme melko neutraalina.

Mittarissa on tällä hetkellä noin 428000km, kori autossa on melko pitkälle ruosteeton. Kansiremppa tähän oli tehty noin 130tkm sitten, ei oltu eritelty suuremmin mitä remontti on sisältänyt mutta kustannuksia oli kertynyt vajaa 700€. Muutamia hyvin pieniä paikkoja löysin mistä kivet ovat hakanneet massan ja pintaruostetta on ehtinyt kertyä, kuitenkin koriltaan varsin terve yksilö. Varusteina nyt ainakin ilmastointi, vakkari, sähkölasit, sähköpeilit, penkinlämppärit, kaukosäätö keskuslukko / hälytin ja muut perus romppeet mitä näissä classiceissa on ollut. Mitä nyt pikaisella tutkimisella olen huomannut vikoja: Kytkin on finaalissa, vaihdelaatikon takastefa vuotaa, yksi öljyletku on mahinut ja tihkuu sekä turbon kunto arveluttaa. Kone vetää hyvin kaikilla kierrosalueilla mutta turbon öljyisyys arveluttaa. Pitää tutkia asia tarkemmin, huoltokirjan mukaan ahdinta ei olisi uusittu kuten ei myöskään kytkintä. Jokin hyvin vaimea lätkytys kuuluu tyhjäkäynnillä mutta en saanut tuota paikannettua mihinkään apulaitteeseen eikä se tunnu tulevan myöskään moottorista, tuntuu liittyvän jotenkin kytkimeen / kenties kaksoismassa vauhtipyörään tai laatikkoon? Häviää / vaimenee hyvin kuulumattomiin kytkin pohjassa.
« Viimeksi muokattu: 23.06.2016, 20:34:23 kirjoittanut ML »
Volvo 940 Turbo -97

Poissa Volvo For Life

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
Vs: Volvo 940 Turbo -97 Classic
« Vastaus #1 : 07.03.2016, 21:09:20 »
Laatikon laakerointi aiheuttaa sen naputuksen tyhjäkäynnillä

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 Turbo -97 Classic
« Vastaus #2 : 10.03.2016, 17:48:28 »
Tässä on tullut opiskeltua nyt hieman ajatellen tuon ajokin piristämistä ja tarkoitus olisi nyt aloittaa tuon voimansiirron rempasta. Vauhtipyörä, asetelma, levy ja laakeri vaihtoon. Laatikkoon remppa / toisen swappaaminen tilalle ja korjailu sitten kun on aikaa. Tuohon liittyen selvittelin, että ilmeisesti fiksuin konversio olisi tuo ns pottapyörä, SRE asetelma ja siihen käypäinen levy? Turbopalikoiden sivuilla oli tarjotty myös vaihtoehdoiksi pottapyörä + 940 Tdi asetelma / levy, minne asti tuo riittänee? Seuraava vaihtoehto oli pottapyörä, SRE ja 850 levy? Onko jollakulla heittää tuohon fiksua vaihtoehtoa jossa hinta / käyttöaste täsmäisi? Ei ole tarkoitus lähteä yli 300hp kutittelemaan missään vaiheessa sillä hieman ripeämpää käyttöautoa tästä olisin rakentamassa.

Mitä sitten tuohon tehojen nostamiseen tulee, mikäli turbo on finaalissa olen ajatellut tilalle mitsun 19T, menisi aika iisisti ja saisi pidettyä suht orig näköisenä. Lastut, suuttimet ja IMM olisi myös vaihtolistalla mikäli turbo tulee uusittua. KLn cooleri tulikin jo hankittua. Ajattelin lähinnä että olipa vakio tai pikkuviri niin ei paremmasta coolerista ainakaan haittaa ole. Suuttimien vaihto ilmeisesti vaatii vastusten ohittamisen? Enivei tuo turbon uusinta, suuttimet, IMM ja lastut tulee tehtyä varmaan yhdellä kertaa niin saisi samalla mahd toimivan lastun. Dumppeja ei ole tarkoitus asennella vaan alkuperäisellä systeemillä ajattelin mennä mikäli mahd, paineiden nostoon ajattelin ihan siihen sopivaa kelloa. Tuo 19T tai vastaava palvelisi tuota bolt-on ideologiaa ja saisi mahd pitkälle säilytettyä kaiken orkkiksena. Nokka ilmeisesti olisi fiksua vaihtaa, putkistoa miettiä uusiksi ensin ainakin takavaimennin. Ilmanoton haluan säilyttää vakiona sillä minusta se on varsin toimiva systeemi, ilmeisesti tuota koppaa saa modattua hieman avarammaksi myös.

Kirjailin tuonne osto puolelle ilmoituksen noista voimansiirron jutuista, se olisi nyt se ensimmäinen vaihe laittaa kuntoon. Siitä jatkellaan sitten kun on aika.

EDIT: tuli vielä mieleen tuo M90 perässä oleva kuminivel. Onko tuo heikko kohta voimansiirrossa ja jos on niin onko tuon tilalle suoraan helposti käyvää ristitappimurikkaa tms? Tuollaista ei tuossa 240 saati 164 ollut ja sitä ihmettelin kovasti..
« Viimeksi muokattu: 10.03.2016, 17:53:38 kirjoittanut ML »
Volvo 940 Turbo -97

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: Volvo 940 Turbo -97 Classic
« Vastaus #3 : 10.03.2016, 17:56:08 »
Kytkimestä sen verran että itsellä oli 16v turbon perässä pottapyörä ja turbon vakioasetelma dieselin levyllä M90 laatikon kanssa. Tehostahan ei ole kuin arvailuja, mutta varmaankin hieman enemmän kuin vakiot ~200hp. M90 rallatti itselläkin tyhjäkäynnillä aika miehekkäästi, ei aiheuttanut toimenpiteitä. :D
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 Turbo -97 Classic
« Vastaus #4 : 15.03.2016, 13:50:09 »
Tänään tuli noukittua osia, SRE 763, Tdi 228mm levy ja M90 sopiva painelaakeri. Pottapyörä tarttui myös matkaan. Paljon muutakin pientä, eiköhän pääsiäisen korvilla ala jotain tapahtua jahka kelit vähän lämpenevät..
Volvo 940 Turbo -97

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10028
  • Teiden tukko
Vs: Volvo 940 Turbo -97 Classic
« Vastaus #5 : 15.03.2016, 14:06:56 »
Jos ei ole tullut foorumilta vastaan, niin tästä ohjeet vauhtipyörän muutokseen.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: Volvo 940 Turbo -97 Classic
« Vastaus #6 : 22.03.2016, 21:27:33 »
Kaunis väri. Onko 427-22? :D

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 Turbo -97 Classic
« Vastaus #7 : 24.03.2016, 15:52:06 »
Kaunis väri. Onko 427-22? :D

Kyllähän se juurikin tuo on, sellainen sininen/violettiin/harmaa vivahtava tms kirkkaassa valossa.. Tulikin vaihdettua uudet vilkku/parkki umpiot kun entiset oli ikävän haalistuneet. Kytkimen pääsylinteri uusiutui myös, kusi jarrunestettä jalkotilaan. Olipahan homma putsata kaikki ja vaihtaa äänieristeet. Keväällä vielä lattiaverhoilun irroitus ja pesu kun saa painepesuria näytettyä.. Termostaatti tuli uusittua myös, koppa hiottua suoraksi ja uuden tiivisteen kanssa kasaan. Ei vuoda enää. Pari vauhtipyörää tuli uitettua sitruunahapossa ja laiteltua odottamaan voimansiirron remppaa.

Alusta pitäisi tilailla ja vanteet sekä kesärenkaat. Vannetukulta katselin noita V-Wheels Star aluja 17x7 kokoisena, noita näyttää tulevan myös 8,5 leveänä mutta en tiedä mahtuvatko pyörimään. 7" leveät ET15 varmaan menee näppärästi heittämällä.. Renkaaksi katselin jotain 235/45 tai 50/17, mikä lienee optimikoko noille 7 leveille..? Eikä mitään venykumeja..
Volvo 940 Turbo -97

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: Volvo 940 Turbo -97 Classic
« Vastaus #8 : 24.03.2016, 16:50:39 »
Juu itellä täysin saman värinen 944, tervetuloa kerhoon.
Mulla 17x7 vanteilla 205/45/17 eikä todellakaan ole venykumit, ihan suorat ne renkaan seinämät, taisi maksaa 220e koko sarja. :D
Oisihan ne 8.5 varmaan hienommat tuon tyylisissä vanteissa, 35mm speiserit vaikka spacer.se:stä niin hyvä tulee. :p

Edit: menis kyllä varmaan kapeammillakin välikappaleilla.

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 Turbo -97 Classic
« Vastaus #9 : 15.04.2016, 11:46:20 »
Tälle ei vielä ole tapahtunut mitään merkittävää, uutta palikkaa odottaa hyllyssä asennusta jahka terveys antaa myöten noita pulttailla kiinni. Tuli tilattua Vannetukulta V-wheels Star vanteet 17x7" koolla ja noihin Nokia zLine 225/45/17 kumit. Tuningstudion puolelta pistin tulemaan GTSn alustasarjan 50/40mm madalluksella, näkee sitten onko mistään kotoisin. Kuukauden kuluessa suunnilleen pitäisi vanteet ja sarja saapua. Pellin alle kanssa pienoisia muutoksia tulossa mutta katsotaan nyt ensin tuo alusta johonkin kuntoon. Vakaajia olen vähän miettinyt IPDusan puolelta ja puslia vaihdella polyiksi myös. Varmaan tuon alustasarjan laiton yhteydessä tulee uusittua yläpään laakerit, alapallot ja raidetangon päät sekä tarpeellisesti muuta jos näyttää huonolta.

Nuo kun on saatu kaikki pultattua alle seuraavaksi olisi kulmat kuntoon ettei uusia kumeja tarvitse kuluttaa epätasaisesti. Kuviakin varmasti lisäilen jahka jotain konkreettista tapahtuu, toistaiseksi vain virtuaaliviritystä ja osat tilattu sekä maksettu / lojuvat jo hyllyssä. Palataan sitten kun jotain on saatu asennettua.

Eli vanteeksi nämä:

« Viimeksi muokattu: 15.04.2016, 11:56:24 kirjoittanut ML »
Volvo 940 Turbo -97

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 Turbo -97 Classic
« Vastaus #10 : 03.05.2016, 20:05:02 »
Eilen saikin Volle kesänakit alle. Tänään tuli huitaisten pestyä autoa ja mietittyä ulkonäöllisiä muutoksia. GTSn alustakin toivottavasti pitäisi saapua parin viikon sisällä, mutta nyt oli pakko heittää kesäkumia alle vaikka nastoilla tänne asti ropistelikin. Muutoksia aloituskuvaan ainoastaan vanteet, uudet kirkkaat etukulmat ja marginaalisesti puhtaampi auto. Mitä sitten on tulossa.. Tosiaan tuo GTSn alusta jolla hieman madallusta mutta toivottavasti ennen kaikkea ajettavuutta, etuvalojen pesimien poisto ja ainakin myllytys / kunnon vahaus. Spoikka on edelleen mietinnässä..

Tuli korjattua mittariston juotokset, nopeusmittari houri satunnaisesti harvoin mutta ikävä kun pudotti cruisen pois päältä ja kierroslukumittarissa samaa satunnaista temppuilua. Nyt pelaa hienosti. Ilmastoinnin ohjainyksikkö tuli myös kolvailtua jo ehkäisevästi läpi ja releen nastat olivatkin jo melko kehnossa kunnossa, myös muita pikku sipistelyjä samalla.. Jahka alusta saapuu niin alle vaihtuu ainakin uudet jouset, iskarit, raidetangon päät, alapallot, suojakumit, tolppien yläosat / laakerit yms. Sitten aikanaan myös vakaajat ja puslat polyiksi jahka tapahtuu. Kun alusta on jossakin kuosissa alkaa sitten tekniikan ropaaminen, toistaiseksi ihan vakiona porskutellaan. Vanteiden istuvuudesta, autossa on sisäloksut paikoillaan ja ainakin takaa mahtuu juuri sisälokarin kanssa joustamaan noilla vanteilla ja 225/45/17 kumeilla. Jää noin 2mm kumin ja lokarin väliin, edessä on sitten katselman paikka jahka madallusta tapahtuu että saavatko sisäloksut liitoa vai tuleeko muuta muokkausta. Varsin passelisti kuitenki istuvat ja vanteiden lookki on sopivan lähellä auton muotoilua.

Ajettavuuskin parani aika rajusti vrt 195/65/15 talvikumeihin ;) Melutasosta puhumattakaan.. Loppuun kuva katiskasta. Lisää aikanaan jahka jotain oikeatakin tälle tapahtuu.

Volvo 940 Turbo -97

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1466
Vs: Volvo 940 Turbo -97 Classic
« Vastaus #11 : 04.05.2016, 22:16:30 »
Miettiny miltä nuo vanteet mahtaa näyttää muualla kuin kuvastoissa. Ihan hyvin näyttäs sopivan. :P
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 Turbo -97 Classic
« Vastaus #12 : 10.05.2016, 20:25:17 »
Tässä parin päivän aikana tuli tekaistua vähän sähkötöitä ja asennettua audiolaitteet kulkineeseen. Samalla Turbosmartin ahtopainemittari löysi paikkansa, tuli myös poistettua etuvalon pesimien viikset. Myöhemmin napata moottoritkin pois mutta toistaiseksi menköön noin. Auto tuli myös puunattua sisältä ja vähän jo mallailtua tulevan coolerin sovitusta paikoilleen. Vanhuksen kaivoin myös tallista ja tuli otettua nopea yhteiskuva ajokeista, kumpikin tosin tämän kevään puunausta ja vahausta vailla. Ei ole viitsinyt siitepölyn halkoessa ilmaa alkaa suuremmin puunaamaan.. Iloisesti tervehti taas vanhus startaten ekalla, vaikka tämä turboajokki onkin sivistynyt ja elegantti kulkine, on tuossa vanhuksen kutosen soundeissa ja auton koko karuudessa oma viehätyksensä.

Tein siis kojelaudalle kaiutinpaikkoihin sovitteet 2,5" laajakaistoille, entinen muovipohja Dremelillä pois ja diskanteille liitoa. Siihen liimasin epoksilla MDF-sovitteen johon laajakaista napattiin kiinni. Ulkoisesti täysin orggis mutta soundi jotain muuta. Oviin sama projekti ja sinne asentui sovitteilla 5,25" Audisonin midbasso per puoli. Laajakaistana käytin Daytonin versiota jota saa Parts-Expressiltä. Soittimeksi asentui Alpine UTE-92BT, CDt kun ovat jo reliikkejä ja tuo soittelee FLACceja tikulta. Tietysti Tidal ja Spotify pelaa myös BTn kautta. Ihan ok äänenlaadultaan tuo soitin ja tuossa hintaluokassa nuo ominaisuudet ja prossu, siitä iso plussa. Sai laulajankin mukavasti kojelaudalle viiveillä säädellen. Toistaiseksi asensin siis ovien midit takakanaviin ja laajikset etukanaviin, soittimesta aktiivijaot ja viiveet. Myöhemmin lisätään pakettiin pikkuinen JL Audion 8" subbari ja hoidetaan myös etupää kunnon päätteellä. Nyt kuitenkin näin.

Ottaa vielä auton vaimennusprojekti ajankohtaiseksi jossain vaiheessa ainakin ovien ja kenties katon osalta. Aika näyttää.. Entinen johtosarja olikin sitä mitä yleensä eli sokeripala / sähköteippi silppua, uudet tuli vedettyä kaikilta osin juottamalla ja tupla kutistesukka päälle. Myöhemmin toki jahka pääte lisätään setuppiin joutuu sitten kaapeloinnin vetämään uudestaan mutta nämä väliaikaisetkin asennukset voi tehdä edes jotenkin asiallisesti..



Ja kaksikkko:

« Viimeksi muokattu: 11.05.2016, 16:02:22 kirjoittanut ML »
Volvo 940 Turbo -97

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 Turbo -97 Classic
« Vastaus #13 : 16.05.2016, 21:07:46 »
Tänään tulikin säädettyä ilmastoinnin kompuran magneettikytkimen välys, kaksi ohuinta prikkaa jätin pois ja kuumalla konehuoneella välys näyttää nyt olevan 0,4mm. Hyvin tuntuu nyt nappaavan kiinni ja pitävän, kuitenkin myös pyörii vapaasti tilanteessa kuin tilanteessa ellei veto ole päällä joten ilmeisesti riittävä tuo rako. En äkikseltään löytänyt mitään ohjetta mihin arvoon tuo tulisi säätää mutta aiempi noin 0,8mm tuntui olevan liikaa. Tuohon hommaan ei kaikkinensa tuhlautunut kauaa, mutta tänään toisena prokkiksena oli KL-Racingin coolerin asennus.

Tuo homma ei sitten ole aivan bolt on, mutta kohtuullisen pienillä muokkauksilla tuntuu cooleri paikkansa löytävän. Homma tosin tyssäsi kasaamisen osalta siihen etten enää löytänyt nurkista tiivistenauhaa ja kaupatkin olivat ennättäneet mennä kiinni. Tuota nauhaa siis on tulossa alapalkin ja coolerin väliin sekä coolerin ja ilmastoinnin/syylärin kennojen kohtiin joissa on mahdollisuus hankautua vastakkain. Mitä sitten tuolle coolerille omassa tapauksessani tuli tehtyä muutoksia että se tuntuu istuvan ok. Ensiksi piti leikata alalaidan "kynsiä" joiden varassa cooleri kököttää niissä kumikiinnikkeissä. Molemmista noin sentti pois että coolerin sai alemmas liki kiinni palkkiin, hieman muokkasin niihin alalaidan kumikiinnikkeisiin myös lisää tilaa kohti syyläriä. Seuraavaksi sai liitoa coolerin keulan puoleinen kiinnike johon ilmeisesti oli idea asentaa ilmastoinnin kenno, kuitenki cooleri on sen verran korkea ettei nuo ilmastoinnin kiinnityskohdat yllä huonostikkaan noihin coolerin kiinnikkeisiin, puhumattakaan siitä ettei tuo koko pakan peittävä muoviosa jossa ovat kiinni syylärin kiinnikkeet ja johon konepelti lukittuu mahdu paikoilleen ellei tuota coolerin kiinnikettä madalla/leikkaa kokonaan pois kuten itse tein.

Nyt ainakin sovittelun jälkeen tuo tuntuu asettuvan mieleiselle paikalle ja huomenna arvonnaksi jää enää tuo tiivistenauhojen asentelu suojaamaan kennoja sekä syylärin kiinnikkeiden miettiminen. Toki jos coolerista leikkelisi lisää tuota jäähdyttäjän kiinnitykseen tarkoitettua osaa saisi varmaan syylärin lähemmäs cooleria, mutta tuo vie tilaa ikävästi ahtoletkuilta joten ajattelin jättää syylärin snadisti takakenoon jolloin tilaa letkuille on paljon paremmin. Sitten tuo vaatii syylärin kiinnikkeiden pidentämisen parilla kolmella sentillä.. Huomenna kuitenkin auto on tarkoitus taas saada liikenteeseen, tällä viikolla lastutkin kaiketi tipahtavat postiluukusta ja pääsee miettimään niitä paikoilleen.

Alustaakin lupailivat tälle viikolle toimitukseen, nähtäväksi jää.
Volvo 940 Turbo -97

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 Turbo -97 Classic
« Vastaus #14 : 18.05.2016, 17:58:58 »
Laitetaan muutama kuva tuosta projektista lähinnä ihan informaatioksi jos joku tuota KL-Racingin Cooleria meinaa hankkia / asentaa että hahmottaa suunnilleen ennen tilaamista millainen urakka tiedossa. Tapoja varmaan asentaa tuo on yksi ja miljoona mutta itse päädyin tekemään noin.. Mitä hyötyä sitten tuosta urakasta seurasi? Ainakin persdynolla arvioiden tuntuisi vetävän snadisti paremmin tuolla 3500rpm --> ja ahdot nousivat pienehkösti. Eli kaiketi onnistunut asennus kun ei tullut takkiin 30hp enempää. Suurempaa hyötyä tuosta saanee vasta kun viritysaste nousee, mutta näin välihuomiona että olevinaan jotain tapahtuu jo auton ollessa vakiokin. Sitten niitä muokkauksia:

Coolerin alaosan kynsistä noin 1cm madallusta:



Yläosan muutokset eli kiinnikkeen etupuolen poisto ja viisteet kulmiin että tulevat syylärin kiinnikkeet passaa paremmin. Myös mustaa maalia sai pintaansa ohuen kerroksen, ihan noin maastoutumisen vuoksi ja korroosio suojaksi:



Yläkiinnikkeet sinkatusta lattaraudasta, kiinnitys alkuperäisiin paikkoihin. Toisessa viiste syylärin ylävesiletkua varten, saivat myös pikaisesti kilikalia niskaan kuvan oton jälkeen:



Muutokset kumikiinnikkeisiin että cooleri mahtuu hieman taaemmas ja istuu paremmin palkin päälle, ilmastoinnin kenno-osan yhden pultinkannan hionta tasaiseksi:



Ja paketti paikoillaan:




Älkää huoliko pienestä jäähdytysnestemäärästä, ei ole vielä lisätty kun hieman meni hukkaan syyläriä irroittaessa.. Konehuone muutenkin siistimistä vailla mutta kait tuosta jotain selvää saa. Tuollaista ikkunan kumitiivistettä vedin alapalkin päälle kun Cooleri laskeutuu niiden kohdalle, samaa tiivistettä laitoin myös Coolerin ja ilmastoinnin kennoston väliin kohtiin jossa cooleri puristuu aika liki kennoa. Tuon coolerin yläosan kiinnikkeen muokkaamisen takia ilmastoinnin kenno ei ole kiinni coolerissa mutta cooleri puristaa kennon vasten kumisia ilmanohjaimia ja kenno on kuitenki kiinni alapäästä. Koko paketti istuu tosi napakasti paikoillaan eikä mikään tunnu hankaavan kiinni mihinkään..
Volvo 940 Turbo -97

 

Autoracing  KL-varaosat