Tässä on tullut opiskeltua nyt hieman ajatellen tuon ajokin piristämistä ja tarkoitus olisi nyt aloittaa tuon voimansiirron rempasta. Vauhtipyörä, asetelma, levy ja laakeri vaihtoon. Laatikkoon remppa / toisen swappaaminen tilalle ja korjailu sitten kun on aikaa. Tuohon liittyen selvittelin, että ilmeisesti fiksuin konversio olisi tuo ns pottapyörä, SRE asetelma ja siihen käypäinen levy? Turbopalikoiden sivuilla oli tarjotty myös vaihtoehdoiksi pottapyörä + 940 Tdi asetelma / levy, minne asti tuo riittänee? Seuraava vaihtoehto oli pottapyörä, SRE ja 850 levy? Onko jollakulla heittää tuohon fiksua vaihtoehtoa jossa hinta / käyttöaste täsmäisi? Ei ole tarkoitus lähteä yli 300hp kutittelemaan missään vaiheessa sillä hieman ripeämpää käyttöautoa tästä olisin rakentamassa.
Mitä sitten tuohon tehojen nostamiseen tulee, mikäli turbo on finaalissa olen ajatellut tilalle mitsun 19T, menisi aika iisisti ja saisi pidettyä suht orig näköisenä. Lastut, suuttimet ja IMM olisi myös vaihtolistalla mikäli turbo tulee uusittua. KLn cooleri tulikin jo hankittua. Ajattelin lähinnä että olipa vakio tai pikkuviri niin ei paremmasta coolerista ainakaan haittaa ole. Suuttimien vaihto ilmeisesti vaatii vastusten ohittamisen? Enivei tuo turbon uusinta, suuttimet, IMM ja lastut tulee tehtyä varmaan yhdellä kertaa niin saisi samalla mahd toimivan lastun. Dumppeja ei ole tarkoitus asennella vaan alkuperäisellä systeemillä ajattelin mennä mikäli mahd, paineiden nostoon ajattelin ihan siihen sopivaa kelloa. Tuo 19T tai vastaava palvelisi tuota bolt-on ideologiaa ja saisi mahd pitkälle säilytettyä kaiken orkkiksena. Nokka ilmeisesti olisi fiksua vaihtaa, putkistoa miettiä uusiksi ensin ainakin takavaimennin. Ilmanoton haluan säilyttää vakiona sillä minusta se on varsin toimiva systeemi, ilmeisesti tuota koppaa saa modattua hieman avarammaksi myös.
Kirjailin tuonne osto puolelle ilmoituksen noista voimansiirron jutuista, se olisi nyt se ensimmäinen vaihe laittaa kuntoon. Siitä jatkellaan sitten kun on aika.
EDIT: tuli vielä mieleen tuo M90 perässä oleva kuminivel. Onko tuo heikko kohta voimansiirrossa ja jos on niin onko tuon tilalle suoraan helposti käyvää ristitappimurikkaa tms? Tuollaista ei tuossa 240 saati 164 ollut ja sitä ihmettelin kovasti..