Race.fi  TamCar

#Kannonjärvennyrkkipaja:n Volvoilut

  • 39 Vastauksia
  • 15237 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
  • @The_X_Projects -Axe
#Kannonjärvennyrkkipaja:n Volvoilut
« : 10.03.2016, 23:19:05 »
Morjesta!

Elikkäs olen itse kotoisin maalta ja henkilökohtainen volvoharrastus lähti varmaan 8v paikkeilta, kun äiti luopui hyvin palvelleesta 2.0 245 volvostaan, joka jäi mulle peltoautoksi.... Nälkä on ilmeisesti kasvanut syödessä ja volvoja alkaa olla toistakymmentä kotona, joihin kuuluu isäni kanssa jaettua kilpa-autoa ja omaa leikkikalua sekä kuorma-autoa. Kumminki ite hallitsen valtaosaa :D

Edelliseen asiaan kummemmin syventymättä, tuli vihdoin saatua käsiin tämä vm1982 2-ovinen volvo, joka olis tarkotus saada itselle katukäyttöön. Autoa rakennetaan siis itselle, ei kellekkään toiselle tai millekkään säätiölle.. Toki ideointi on suotavaa, sillä omat ideat pyörii vielä päässä, eikä loppua näy...

Itse autoon. Auto tuli lähiseudulta 'projektina' jota toissa omistaja oli ajatellut itselleen tielle ja viime omistaja taas himonnut F kilpuria.. Luojan kiitos viime omistajalla oli aika kutakuinkin kortilla, eikä päästy toteuttamaan itseään.. Tietty osia on ehditty näköjään myydä innostuksen lopahtaessa... Autosta puuttuu osia joita ei ostopaikalla ymmärrä edes ajatella. Mutta kori oli pellitetty ja maalattu myyjän mukaan muutama vuosi sitten, joka minut lumosi. (siis kori, ei myyjä) Myöhemmin hallissa ihmetellessä alkoi pikkuhiljaa selvitä mitä kaikkea puuttuu, Kuten koko etujarrut. Myös maalipinnasta löytyy valumia oikeestaan kokomatkalta kylkilistan alta, erivärisiä maalitäpliä, naarmuja, kuplintaa sekä putsattua pohjaa jota ei ole muistettu massata.. Masentelusta ostokuvaan, ostaessa ei ollu tosin maski ja spoileri kiinni  ::)



Suunnitelmaa:
         -Turbotus
         -Moottorin rakennus
         -Jspec coiloverit
         -Jarrut (pitäs pysähtyä ja saada kilvetkin)
         -Korisaumojen hitsailu/(kaaret..ehkä)
         -Moottorin ohjaus
         -Katusivellinen ulkonäkö Sisältä ja ulkoa, ei kokoriisuttua  sisustaa
         -Hurjat päähänpistot Ja kaikkea pientäkivaa

Projekti itse tulee edistymään hitaalla tahdilla johtuen siitä, ettei sitä ehdi edes jokaviikko rassata koulunkäynnin ja satunnaisen työllistymisen takia..
Taitaa nyt vaikuttaa ihan perusvolvolta, mutta älä hätäänny. Yllytyshullu olen, helppo munkin mielipiteet on kaataa  :D  Kertokaas vähän mielipidettä lähtopisteestä ja suunnitelmista
« Viimeksi muokattu: 25.07.2017, 18:13:23 kirjoittanut vesterinen_99 »

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1591
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Katukireä 242 opiskelijabudjetilla..
« Vastaus #1 : 11.03.2016, 09:22:12 »
Kattelin tuolta IG:n puolelta että tos on jostain 850:stä penkit? Ei kuitenkaan mitään kippiä noissa?

Mutta eikun onnea rojektiin  O0
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa Jeese

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: Katukireä 242 opiskelijabudjetilla..
« Vastaus #2 : 11.03.2016, 16:07:20 »
Paras vuosimalli.  O0

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: Katukireä 242 opiskelijabudjetilla..
« Vastaus #3 : 13.03.2016, 23:24:12 »
Morjes!
kiitosta vain!
Eli juu penkit on 2.5l 850 farkku volvosta (jonka purkuosia saatavilla). Ei oo kippejä mutta kohtuu pienellä vaivalla sain kiskot käymään ja pakko oli intoa johonkin purkaa. Kaikki säädöt jätin. Ollappa vielä kuva ''adaptereista'' mitkä väliin väänsin, eikä operaatiossa tarvinnu ees miggiä käyttää. Jos nää penkit jää, niin luultavasti laitan naapurin verhoilijasedän verhoilemaan mustalla keskiosan, mahollisesti myös 'volvo' teksti komistais kans.



Tässä sunnuntai iltana kerkis hallilla senverran roikkumaan että sai jarruputken vääntelyä aloteltua. Ammattimiehen valintana toimii jälleen bilteman laatutuotanto ja järkyttävän huono roskalavapuhelimen kameran käytön harjottelu..



Jarrutehostaja ja pääsylinteri tuli maalattua jo joskus aiemmin.



Ja nyt taitaa olla korkea aika hankkia etujarrut.. jos jollain on vaikkapa vakiojäähyjarrut tai vieläpä isommat, miehekkäämmät, paremmat vastikkeet saapi niitä tarjota.
enskertaan  :)
E: onko noihin kartioihin putkien päässä mitää nyrkkisääntöä, mitä kannattas uskoa, ettei tarttis sit ilmaillessa ihmetellä?
« Viimeksi muokattu: 20.10.2017, 17:34:52 kirjoittanut vesterinen_99 »

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: Katukireä 242 opiskelijabudjetilla..
« Vastaus #4 : 13.04.2016, 01:33:09 »
Morjesta!

Eli viimein sattu jarrut tulemaan (tosin jo viimeviikolla). Minä sokeasti ajattelematta omissa mailmoissani toivon että 'ajosta otetut' jarrut olis ollu hyvinpitkälti paikalleenlaittoa vaille mutta.. Uskon kyllä myyjän sanaan siinä että varmasti ovat ajossa olleet, mutta jos ei jumissa olleet vielä lähetettäessä niin asiasta voidaan olla montaa mieltä ;D Ei siinä, onpahan edes hultotoimia lukuunottamatta jarrut autoon. Kiitokset silti myyjälle, ei millään sattunu muitakaan kohdalle, eikä varmaan samaan hintaan olis parempia saanutkaan.





Toisinsanottuna jarrut oli sinällään pettymys, mutta kauanhan niitä on odotettukin. Motonetin reissulla nää varmaan uuden elämän saa vielä.. Puukolla alottelin entisöintiä ja koitan ensviikonlopun aikana saada puhallettua ja maalattua. Ehtiipähän mönjät mäntien kanssa tehdä tuttavuutta tässä viikon aikana.

Eli mitään ei tapahu ja päivitys on turha, sekä mies on maassa mutta motorsporttiahan tää vaan on  :D

Ennen minua keulan palkki, tukivarret, tolpat ja ohjauslaitteet on kuulemma puhallettu ja pulverista kans myyjä höpötteli.. hyvältähän nuo sinällään näyttää, vaikka tolpat tuskin kesätöitten ja rahantulon myötä tossa enää lepäileekään..

Öitä!
« Viimeksi muokattu: 20.10.2017, 17:40:54 kirjoittanut vesterinen_99 »

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: Katukireä 242 opiskelijabudjetilla..
« Vastaus #5 : 13.04.2016, 07:58:24 »
Tolppiin rallyracen kitti ja konin sportit. Noiden sporttien hinta tullut mukavasti alas. :) pysy uskossa kun vastoinkäymiset sinua koettelee ;) niitä nimittäin tuntuu täs harrastuksessa olevan. :-\
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1430
Vs: Katukireä 242 opiskelijabudjetilla..
« Vastaus #6 : 13.04.2016, 08:33:56 »
Tolppiin rallyracen kitti ja konin sportit. Noiden sporttien hinta tullut mukavasti alas. :) pysy uskossa kun vastoinkäymiset sinua koettelee ;) niitä nimittäin tuntuu täs harrastuksessa olevan. :-\

Mitä ne vastoinkäymiset on? ::)

Lupaava alku lankulle, tästä voi vielä tulla oikein hyvä!
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: Katukireä 242 opiskelijabudjetilla..
« Vastaus #7 : 13.04.2016, 22:17:56 »
Pultti tiukassa, no nysse on poikki ja kas rystyset ruvella. Vitti kun hymyilyttää. Ai ostin osan ja se on väärä, no jätänpä tän levälleen kun ei jaksa kasaa turhaan kun pitää taas purkaa ku se oikea osa saapuu. Tralala lallaa, missä se työkalu taas on, just tohonhan sen hetki sitten laskin. Lyö lujempaa niin kyl se irtoo, pitsiing meni muuten läheltä. Juma mikä porakone, just ostin kaks vuotta sitten ja nyt rikki, juuri kun tarviin sitä  pitkästä aikaa jne. Saa kirjaa lisää loputtomiin. Nämä siis pelkkää työkaluihin, osiin ja tekemiseen liittyvää eli mietoa kamaa. Tuosta raskaasta voi kysyä esm. Hegeltä.
Kutsutaan kuulemma nimellä motorsporttia.
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: Katukireä 242 opiskelijabudjetilla..
« Vastaus #8 : 24.05.2016, 20:04:37 »
Moro
juuu tässä sitä ollaan pitkästä aikaa, joka tarkottaa sitä että edes jotain on tapahtunut  :D
Jospa vaikka mainitsen motonetin tuotteista joita isä sponsorointimielessä kiikutti: Uudet kumit, kliineri ja ihka oikeat brembon jarrupalat...
Myös satulat on niin puhtaat kun mitä laitteet sallii...



 eipä sillä kaverin soodapuhaltimella oikeen mitään tee, tai sitten on vaan käyttäjässä vika. Ainakaan satuloihin ei pure, eikä purrut deekun vanteisiinkaan. Pohjamaalit ehdin suttasta jokunen tovi sitten. Sattu noille 190E meisselin kardaaninpulteillekkin tulemaan täten käyttöä :)  Kevari on ollut etusijalla nyt, kun pitää kesällä päästä töihin ja viimevuonna pakkanen yllätti.  :-[



pieni maininta deekusta, joka näyttää vahvasti tässävaiheessa siltä, että taitaa joutua sillä ensimmäiset kilometrit kortin kanssa ajamaan.. toki on tuolla aikalailla tullut jo etukäteen ajettua testiä. Tällähetkellä sisältää siis vapaastihengittävän d24 tekniikan, joka on niin huono että sen on oltava jo hyvä. Tarkemmin mietittynä moottori on viimesenpäälle kunnossa, jos semmonen 6-pyttynen maatalouskone voi kunnossa olla. Kelillä kun kelillä lähtee avaimesta käyntiin, eikä tartte kauaa sahailla. Kunhan ei ehdi nukahtaa ennekun hehkuvalo sammuu  :D Deeku on tällähetkellä puoltoista tai kaks lenkkiä matalampi edestä, takaa otan vähän vähemmän kun mailma sen mulle sallii.. Syöttöruuvia on kans tullu pyöräytettyä, joka johti kaasuakselin, helan ja tiivisteiden vaihtoon  ::) kustanti muistaakseni n. 70€ hakea osat jyväskylästä, hiomo kantaselta. Taisivat keski-euroopasta ne hankkia. Bosch paketissa ja kaikkea.. Alalistat vetelin kilikalilla mustaks ja auton näkö parani kummasti. Kaikkea tällästä pientä on tehty ja tullaan tekemään, oikeesta lokarista on lakka lähteny kävelemään, täytyy kattoa tekeekö sille jotain vai maalaako koko paskan.. Toki tekis mieli sekin turbottaa kun ei nuo turbo deekun palat mitään maksa. Aika näyttää mitä tälle vielä tapahtuu.



Tässä vielä ne mainitut vanteet, takana suuri spacerin kaipuu ja peltivanteet sattuneesta syystä  :buck2:
Sitte vielä tähän perään kysäsen mitä kannattaa miettiä kun tämän ohella keksin vielä väsätä budjettiturbon että pääsee kesällä rauhottumaan jos tarve vaatii..



Sisältää vanhan 240 b200k laitteiston ja b21et ruiskuosat. Kytkin on siitä jo valmiiks palanut, on ainakin syy vaihtaa. Miltä kuulostaa klracing:n vahvempi 228mm asetelma vai löytyykö sinulta halvempi? kiinasta aiemmin hankittu pakosarja joutaa kyllä tähän, katellaan kunnollinen tonne 242:een jostain muualta (saa tarjota, mielellään hyvä)
Parka joutuu ulkoruokintaan roskapönttöauton tieltä  :(





Pahoittelen huonolaatusten kuvien suuresta määrästä..
« Viimeksi muokattu: 20.10.2017, 17:48:58 kirjoittanut vesterinen_99 »

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: Katukireä 242 opiskelijabudjetilla..
« Vastaus #9 : 27.07.2016, 20:47:15 »
Okei otetaas uusi alku niinsanotusti tälle touhulle.
Kaksovisen kanssa tapahtuu vähiten asioita ehkä volvon merkin alla tällähetkellä, niin ajattelin että olis parempi lisätä muutakin asiaa, Kuten tulevaa tieliikennekalua (242 lisäksi) harrasteautoilua eli rokkirallia ja kaverin kanssa parasta päähänpistoa eli ''drift missilen'' rakennusta käyttöä ja korjailua :D

Missileautosta nyt senverran että kysessä on siis edellämainittu 244 b200k>kjettiturboksi. Se pitäis siis rakentaa typeränsuuret pullistukset, siipi, lippa yms. kosmeettista muotoilua, jonka ohella turbotus ja pyöränkulmiin sekä ohjauskulmaan perehtyminen muutoksia yrittäen. Värimailma ehdottomasti pohjimmiltaan mattamusta. Auto ei edes yritä kilpien väliin koska auto toi penkinalla tullessaan ulosottomääräyksiä ja maksamattomia trafin kuponkeja :D
K-jet kysymys: Kärsiikö toiminta kireästä nokasta, niinkuin audimiehet väittää?

Kaksiovisesta:
Eli tuli tottakai räpellettyä ehdottomat, mutta kisahenkiset puskurin kiinnitykset sokilla. Kiinasta asti tilasin sokat, ei tuu paljoo kaupassa käytyä.  :-[   Olihan niistä yksi tappi viallinen, eikä auttanut väkivaltanen käyttö. Poikkihan se sitten meni. Noh tomerana poikana rakensin itse kierretankoa hitsaamalla ja hiomalla korvaavat osat puskurin takaosaan.
Tässä minun taiteilijannäkemys kyseisistä kappaleista, ei oo muuten viimesilleen muotoiltu vielä... Ja pohjamaali ja pintamaalikin pitäs vielä olla. kumia tuli vielä puskurin alle ja ohut siivu kiinnikkeidenkin alle. Eikä pitäs talvella pullistua, kun kuvan turvakaariputkenpätkissä on reiätkin sitävarten.



Sivuilla on ihan aitoa kiinankamaa. Ainakin vielä. Tarkka saatta huomata etten ole vielä niittejä laittanut. Noh se on totta, vetelen samalla puskurin mustaks, kun ne laitan.



Takavalot tilasin aikoja sitten eikä ole näkynyt edes tulliilmoitusta  ??? (jenkeistä) Paljonko porukalla on ollut yleensä toimitusaika?

Ja moottorinrakennuksesta senverran, että omistukseeni siirtyi b234 moottori, jolle iskunpidennystä suunnittelen, Kysyn vielä tässävaiheessa ennenkun alan itse perehtymään: Kannattaako 2.5L 16V Turbotekniikka rakentaa b234 vai b230 lohkoon, onko väliä? miksi? Ja käykö SPM stroukkisarja samallatavalla molempiin.?



Enskertaan, jospa nyt olis päivitystä lyhyemmällä ajankohdalla kun työt loppuu :o Alka varmaan rokkiralliautojenkin kannet ja laatikot olemaan oikeissa osoitteissa... Saa tarjota missileräpellykseen m47 laatikkoa.
...tosiaan, Enskertaan
« Viimeksi muokattu: 20.10.2017, 17:53:11 kirjoittanut vesterinen_99 »

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: #Kannonjärvennyrkkipaja:n Volvoilut
« Vastaus #10 : 11.08.2016, 22:54:58 »
Iltaa

Alotellaas kaksovisella.
Huomasin auton osakasassa tämmösen korjauspalat.



Palalle löytyy siis pari, vasemmalle ja oikealle omat palat. Kysymys kuuluu: missä kohdassa tämmösen paikka on ::)
Ja rokkiralliautoa ajelin katsastukseen ja jonottaessa huomasin ylimääräsen mittarin kohdassa jossa on joskus ollut enemmänkin kojelautaa. Pitihän se ottaa talteen.
Purin myös penkit ja vyöt kaksoviselta. Vielä pitäs hitsailla saumat kiinni ja maalta sisältä. Jos ei muuten aikaa saa käytettyä muuhun kun autoon ja elämään ni kannattaa rakentaa halliin jatkoa :D



Ja missilepönttö saa kytkimen turbodeekulta, tiedä sitten paljonko tuo mokoma pitää. Uus motonetin levy, ja hyllystä syvä vauhtis kavereiksi. Tietty hiottuna. Vanha laatikko meni rokkiralliin (4v) ja uuden ostoksen kyydissä tuli tilalle laatikko (5v), rokkiralliautosta heitin tähän etupätkän että m47 käy laittamalla kiinni. Sillon en vielä tienny että tulis kaaritettua koria jossa olis ollu tota kyseistä lootaa  ;D

Olikos foorumilla jossain sähkökaavioita.. tossa 242 on neliovisen sähköt ja niitä vois ruveta pikkuhiljaa lätkimään nippuun.. tietty karsis kaikki takaovien sähköt samalla ni säästäs tilaa  :'(
« Viimeksi muokattu: 20.10.2017, 17:56:29 kirjoittanut vesterinen_99 »

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4105
  • Hämeen hitain
Vs: #Kannonjärvennyrkkipaja:n Volvoilut
« Vastaus #11 : 11.08.2016, 23:40:51 »
Kannattanee käyttää b230 lohkoa. Yleisempiä ja "tavallinen" öljypumppu eikä tasapainoakseleita. Faq:sta löytyy ohjeita.

Nuo pellit ovat lattian korotuspaloja etujalkatilojen ulkoreunoihin.

Sähkökaaviot osoitteesta volvowiringdiagrams.com
No kun halvalla sai.

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: #Kannonjärvennyrkkipaja:n Volvoilut
« Vastaus #12 : 11.08.2016, 23:47:42 »
Eli niillä saa 'tasasen' lattian, toki niin mää oletinkin mutta ne ei oikeen passannu järkevästi ni aattelin vielä kysästä. Kiitän!

E: Näyttäs olevan jokaselle vuosmallille omat kaaviot. Täytyy varmaan viettää iltaa läppärin kanssa volvossa että selviää minkä ikäsestä mikäkin pätkä ja osa on...
« Viimeksi muokattu: 11.08.2016, 23:50:50 kirjoittanut vesterinen_99 »

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: #Kannonjärvennyrkkipaja:n Volvoilut
« Vastaus #13 : 20.09.2016, 23:58:07 »
Tervehdys kansalle!

Elikkäsjoo alotellaampas vaikka tästä missiilistä:
Eilis iltana tuli nosteltua kaverin penarista kone pois ja vaihdettua kansi siinä yönpäälle vielä tähän autoon. Tämä päivä onkin mennyt kiinnitellessä ja ihmetellessä k-jetin osia. Tuli myös huomattua vesipumppua hiostavasta pakosarjasta lisää harminpaikkoja, kiinanpoika on räkässyt laipan väärinpäin, joka mahtaa selvitä jos kuvitteellisesti asennat tulpanjohdot kiinni näin verkon välityksellä...
 
Katotaan jos sais laipan käännön yhteydessä vähän vesiletkulle kans tilaa niin ei tarttis pumppua taittaa.

Hep! tultiinko me tänne puhumaan vai syömään. Tuossa se pakosarja myös toisinpäin. Ei ole sen enempää oikeinpäin näinkään.
 

Tuli kans nopeesti väkerrettyä tommosia kädentaidonnäytteitä, nätimpiä niistä nyt ei tule koska tämä lelu ei sitä vaadi ;D


Jos näitä kanteen sopivia proppuja saa jostain lähikaupasta ni ostan kyllä ämpärillisen ettei tartte itse tehdä  :-\
Kuinka hyvin tän saa toimimaan tolla nykysellä jakajalla? Paineen mukaanhan se ei enää säätele ennakkoa tolla kellolla. K-jetti kuitenkin jakajalta ottaa ilmeisesti ymmärryksensä? Ja kuinka tämä sitten oikeen virallisesti tapahtuu?

meni ainakin tarpeeks kieroon toi mutteri :-[
Tää alkaa näyttää jo aika hyvältä, Oisko joku niin kiltti että laittas kuvan siitä mitä noitten suuttimien alle kuuluu. Tai käykö vaparista ne muoviset palikat vielä tohon pelti kiinnikkeiden alle vai meneekö jo hurjaks. Enkä nopeella silmäyksellä kyllä huomannut minne noi kolme banjolla liitettävää putkea menee, yks ilmeisesti ryypylle mutta minne loput? Ja suutinputkien järjestys olis kanssa kiva saada ::) Voisin tietty kaivaa tiedot jostain muualta, mutta ihminen on laiska. Varsinkin jos on tullut jo hallista pois.

Kaksovisesta:
Elikkä jspecin alustasarja alkaa olemaan kasassa, vanteet kun tulis hankittua niin sais lopulliseen korkeuteensa, jäi nyt aika korkeelle ni suotta mää näitä kuvia kovin järjettömän paljoa laitan. Jos olisin kärsimätön niin tää jäis ilman kuvia kokonaan, Että terveiset vaan photobuckettiin :idiot2:

Korisaumoja tuli kans hitsailtua ja alottelin takaseinään tekemään paloja joilla sen saa 'umpinaiseksi', todella toivon että enskerralla olis hiekkapuhallin, kun noita kerrostettuja peltejä yrittää liimata :buck2:
E: Niistä valoista vielä senverran että halusivat jenkkilässä 53€ lisää rahaa että suostuisivat lähettämään.. Olisin senkin maksanut mutta pistivät rahat takaisin heti sen sanottuaan, ostin skruvatilta alennuksesta valot. Nyt on se yks helvetin punanen ruutu, mutta minkäs teet.

Harrastuksesta täytyy vielä mainita, että kalliks käy.

Tää nyt on varmaan neljäs hattu jo tälle kesälle  >:(
Heitän kyllä taas ton diy auton kanssa hanskat tiskiin. Toimi yhden lähdön melkeen kokonaan, jolla mentiin semeihin. Siihempä se sitten jäi, ensimmäistä kertaa palkinnotta tälle kaudelle ja omalla autolla, saapahan sanoo että on itse tehty :D
Ei vaiskaa eiköhän sekin vielä joku kerta toimi..  ;)
Morjes!
« Viimeksi muokattu: 21.09.2016, 00:00:55 kirjoittanut vesterinen_99 »

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: #Kannonjärvennyrkkipaja:n Volvoilut
« Vastaus #14 : 03.10.2016, 22:46:41 »
Iltaa

Alotetaas vaikka sillä, että kaksoviseen on laitettu nyt ne skruvatilta tulleet takavalot ja oon totutellut elämään punaisen ruudun kanssa. Ei se ehkä loppupelissä niin koville ota.. Johtunee osittain siitä, että auto seisoo perä seinää vasten ;D

Rönttämissile:
Huolenaihetta pukkaa, ostettuani taas säkillä varustetun possun talouteeni, asiaa aiemmin tajuamatta alkaa mielenterveys järkkyä. Puhun siis oletettavasti k-jetistä, sen ohjauspaineen säätimestä, siitä säätimestä jota ei ole. Jos siis omistat kyseisen murikan tai vaikka Tuplakaasarit tai ylimääräisen LH:n, motron tai mitä hyvänsä passelia peliä sopuhintaan, kannattaa aukasta suuta. KIIIITOS.

Asiasta toiseen, tuli sit pyöräytettyä toi laippa oikeenpäin ja jatkettua putkia senverran että vesiletku mahtus kiinni :) Ei edes palanut läpi hitsatessa kertaakaan, tuli suhteellisen siistiä jälkeä. Kaikki vingulla helposti siistittävissä. Konehuoneessa k-jetin kanssa ahtaaks tulis myös polttoaineputket, josta yksi syy miksi voisin vaihtaa koko k-jetin pois. Tietty osien saatavuuden ohella. Katotaan tärppääkö ensin säädin vai toisenlainen bensapuoli, säädin tuntuu olevan myös arvokas, ainakin uutena :buck2:



Olikos nyt niin että öljypohjaa ei saa irti irrottamatta etupalkkia vaikka keventäs konetta?
Öljynpaluukin kun kannattas varmaan toteuttaa ettei tartte mehukatti purkkiin valutella..

Noh näihin kuviin  ELK

E: Menihän siinä melkeen 10 minuuttia mutta k-jetin tilalle tulee lastutettu motro ISO kiitos kaverille halvasta hinnasta!
« Viimeksi muokattu: 03.10.2016, 22:55:40 kirjoittanut vesterinen_99 »

 

Carwist  Race.fi