Mites olet nyt tykännyt taas ykköskoppasella ajaa vs. kakkoskoppa? Itsellä vm. 1999 V70 TDI ja vaikka välillä on ollut pienempää ja suurempaakin kuumotusta ostaa kakkos- tai kolmoskopan vehje niin koeajon jälkeen on fiilikset olleet vähän "naah". Ei vaan ole tullut vaikutelmaa, että välirahalla kyyti paranisi merkittävästi kun on tämä nykyinenkin tullut pidettyä sen verran hyvässä tikissä.
Mitenkä tuon nyt sanoina kertoisi...
Kakkoskoppanen oli tyylikäs ja moderni / ajaton, hyvä ajettava mutta jotenkin sitä ei tehnyt mieli raplata. Ja jos jotain anturi herjaa iski tjms niin tiesi että aina on monta sataa selällään.
Ykköskoppasen on vielä jotenkin volvomainen, pienen ikäni olen kasvanut kanttivolvojen parissa, niin kait se on jotenkin luonnollista. Muutenkin ykköskoppasen sisusta on omaan mieleen, ei lasi kaadu syliin tai oikeastaan a-pilari.
Edellinen kakkoskoppanen oli 2.4d 163hp ja automaatti, kulutus oli seka ajossa 7-8,5L/100km tankilla pääsi valon syttymiseen noin 800-900km.
Tuo nykyinen on 140hp ja manuaali, eilen tankkasin tankin täyteen kun tuli 1000km eikä sinne uponnut kuin 59L joten keskikulutus 5,9L/100km. Pienemmällä olisi mennyt jos nuo loskatiet olisivat auranneet, ja ei löyhöttäisi menemään

Kyllähän siinä muutamat hölmistyneet katseet on saanut kun kuulleet että vaihdoin 2007 vuoden auton 1999

Sain sentään vähemmän ajetun
