Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo v70 d5 2002 käynnistyy huonosti kylmänä.

  • 2 Vastauksia
  • 5705 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tjsp

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Elikkä käynnistyminen on vähitellen huonontunut,

kylmänä (noin nollassa) startti on jo yli kymmenen sekuntia ja käynnistyy korahtaen.
Lämmitettynä lähtee hyvin; ja ajolämpimänä aina hienosti.
Vikakoodia ei ole tullut.

Suuttimien ohivuoto on tasaista ja mielestäni vielä rajoissa.
Puristukset oli nyt lämpimällä koneella välillä 21-23bar.. joskus aikaisemmin mittasin kylmänä; ja tulos oli luokkaa 28bar .. täytynee mittailla kylmänä uudelleen.
Kirjallisuudesta löytyy arvot: vakio 24-31bar ja minimi 21-23bar.

Hehkujen vastus siinä 1.4 ohmia, kärjessä mustaa nokea käynnin jälkeen.

Alkuun epäilin suuttimen ohivuotoa ja siten liian hidasta rail paineen nousua, pitiköhän ruiskutuksen alkamiseksi olla noin150bar. Testerin mukaan paine nousee nopeasti. Tyhjäkäynnillä n.340bar

Nyt epäilyttää koneen väljyys, vaikka ajettua vasta 350tkm, öljyä ei syö, huohotusletkua en ole vielä irroittanut.

Saako vida-dice laitteilla näkyviin tarkennusta, kuten sylinterikohtaisia ruiskutusmääriä?

Suuttimet on tietääkseni alkuperäiset, vaihtoaika. mutta epäilyttää onko siinä kuitenkaan ratkaisu.

Kokemukset ja mielipiteet olisi nyt tarpeen :)

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1110
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 d5 2002 käynnistyy huonosti kylmänä.
« Vastaus #1 : 16.03.2016, 06:37:19 »
Ohivuoto olisi varmasti listan kärjessä, jollet olisi asiaa jo tutkinut. Itse yrittäisin tsekata mahtaako oikeasti hehkuttaa lainkaan? Itsellä ei ole tapahtunut, mutta muistelisin, että jonkun autossa hehkun sulake oli palanut.

Poissa luoppis

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 d5 2002 käynnistyy huonosti kylmänä.
« Vastaus #2 : 04.04.2016, 00:38:53 »
Vahva veikkaus ohivuodolle, vaikka sen jo testasitkin. Tutkiskelin ja seurailin vastaavaa ongelmaa omassani varmaan pari vuotta ennen parin suuttimen vaihtoa. Muutamakin ohivuotomittaus tuli tehtyä. Oma johtopäätös oli, että 1-2 suutinta ohivuotaa kylmänä liikaa eikä railipaine nouse, mutta lämpöisenä vuotoa ei enää saa näkyviin.

Teit varmaan ohivuototestin koneen käydessä. Koitapa toistaa testi pakkasyön jälkeen kylmänä heti ensimmäisessä startissa. Itsellä vuoto oli kylmänä sahatessa parista suuttimesta ihan toista luokkaa kuin käynnistyneessä koneessa.

Vikaa voi yrittää jäljittää myös kuumailmapuhaltimella. Kun kunnon pakkasilla Ardic pettää, saa kylmän koneen käyntiin kun hetken föönaa vuotavia suuttimia  ;)
V70 D5 2002

 

Elekma  Autoracing