Futurez  Kulkukoira

Kierrokset putoaa 200-300 rpm 100km/h vauhdissa ? (automaatti)

  • 55 Vastauksia
  • 10002 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6712
  • 1% Hybridi
Tämä vika on ollut jo kuukauen ajan eli kun nelosella on nopeus n. 100km/h tapahtuu muutaman sekunnin nykäys, samalla kierrokset putoaa 200-300. Tämän jälkeen toimii taas 10-20 km ja taa nykaisee.
Auto on ollut em. vian johdosta vikakoodien luennassa ja ei ole tallentunut mitään.
Kaasuläppä tms. on vaihdettu jo joskus eli keltainen tarra on. Tulpat on vaihdettu noin 30tkm sitten ( volvo-merkkiset)
Aluksi kuvittelin kyseisen oireen tulevan vain täydellä tankilla, mutta viimeksi nyki myös puolella tankilla.

Alemmissa nopeuksissa ei ole ollut häiriötä
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Kaasuläppä menossa jälleen.
Itellä teki kans tommosta samoissa vauhdeissa, tosin nykäysten väli saattoi olla 100km tai enemmänkin, ei siinä kovin pitkään mennyt, kun läppä stten jälleen lauksesi.
Ei se nykimis vaiheessa antanut mitään vikakoodia, hajottuaan kyllä.
Ei se keltatarrainen kestä yhtään sen paremmin, kuin se alkuperäinen, se on tehdaskunnostettu = samaa kuraa.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6712
  • 1% Hybridi
Jättääkö tuo heti tielle, vai meneekö limb home tilaan ?
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Yleensä kai limp modeen, en oo muuta kuullu ja omat kokemukset on et aina limp mode. Monta läppää jo hajonnut mun autosta.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6712
  • 1% Hybridi
Sercap ei tee enää ETM korjauksia, joten mistäpä löytyisi seuraava korjaaja, tai pätevät ohjeet ?
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa are81

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Tuollahan asiaa on puitu. Sacerin valmistamana ilmeisesti Ebaysta/Amazonista saa tuota kontaktitonta TPSää. Osalla korjaus onnistunut ilmeisesti paremmin ja osalla ei niin hyvin.

Muoks:
Tosin epäonnistuneissa tapauksissa juurisyy vikaan on voinut olla jossain muuallakin.

Itse ohjeita katsellessa tuli mieleen että mielummin muokkaisin magneettia kuin tuota akselia (kohdat 15. ja 16.), sillä kai tuossa on tarkoituksena vain säätää magneetin etäisyys oikeaksi lukijasta, jotta jännitteet vastaavat ohjearvoja.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2016, 08:40:24 kirjoittanut are81 »

Poissa eepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Tuollahan asiaa on puitu. Sacerin valmistamana ilmeisesti Ebaysta/Amazonista saa tuota kontaktitonta TPSää. Osalla korjaus onnistunut ilmeisesti paremmin ja osalla ei niin hyvin.

Ite vaihdoin omaani ja hyvin on toiminut. Tuo ohje on mielestäni kyseenalainen. Se on kopioitu kuvineen suoraan ulkomaiselta foorumilta. Omassa ei tarvinnu tuota akselia muotoilla, pelkkä lyhennys riitti ja jännitteen mittaus toimi eri nastoista..

Sen varmistaa, ett raaputtaa juotospaikat puhtaaksi siitä mössöstä millä se on valettu täyteen, niin juotokset tarttuu.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6712
  • 1% Hybridi
Ite vaihdoin omaani ja hyvin on toiminut. Tuo ohje on mielestäni kyseenalainen. Se on kopioitu kuvineen suoraan ulkomaiselta foorumilta. Omassa ei tarvinnu tuota akselia muotoilla, pelkkä lyhennys riitti ja jännitteen mittaus toimi eri nastoista..

Sen varmistaa, ett raaputtaa juotospaikat puhtaaksi siitä mössöstä millä se on valettu täyteen, niin juotokset tarttuu.
Onko kukaan aatellut laittaa "päivitettyjä" ohjeita ?  Vaihdon jälkeen pitää kai käydä Huollossa, tuleeko siellä kitinää, jos on erityyppinen TPS ?
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Onko kukaan aatellut laittaa "päivitettyjä" ohjeita ?  Vaihdon jälkeen pitää kai käydä Huollossa, tuleeko siellä kitinää, jos on erityyppinen TPS ?

Täällä ainakin meni vaihto plug' n pray menetelmällä. Uusi anturi paikalleen ja vehkeet tulille. Vikavalot sammuili itsestään ja kaikki toimi. Ei tarvinnut käydä huollossa.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa are81

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Onko kukaan aatellut laittaa "päivitettyjä" ohjeita ?  Vaihdon jälkeen pitää kai käydä Huollossa, tuleeko siellä kitinää, jos on erityyppinen TPS ?

Tuosta jännitteen mittauksesta en osaa sanoa onko forumin ohjeessa oikeat pinnit.

Tuolta sivun lopusta löytyy linkki Sacerin asennusohjeeseen (pdf) ja suunnilleen yhtä pitävät ohjeet näyttävät olevan. Jossain ohjeessa opastettiin ennemmin mukkaamaan tuota akselia ja jossain taas mainittiin että magneetin pyörittäminen eri asentoon muuttaisi jännitettä.

You measure the voltage across pin 1 & 3 on the Sacer side and compare it to the voltage across pins 4 & 2 on the non- Sacer side with the original sensor reconnected and the black lead hanging loose.

Rotating the magnet is the correct way to adjust. You will change the voltage by doing so from around 1.18V to around 1.5 volts so you can match it with the non- Sacer side.

Ideally a voltage of around 1.35V is fine.


Sacerin ohjeen mukaan, jos throttle body muuttuu, pitää uusi body ohjelmoida ECMn (viimeiset lauseet). Selvennyksenä sanottakoon että Sacerilta saa siis myös noita runkoja. Pelkän TPSn vaihdon tarkoitus on olla "läpinäkyvä" eli mielestäni ohjelmointia ei vaadita.

100% varmoja vastauksia tuskin saat, sillä onnistuminen tuntuu olevan sidoksissa tekijään, mutta ei tuo nyt mahdottomalle kokeilulle vaikuta.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Tässä on Sacerin anturin mukana tullut ohje : KLIK
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6712
  • 1% Hybridi
Tuossa ohjeessa on hieman epäselvästi kerrottu tuo akselin katkaisemisen paikka ja syy.  Sen oon käsittänyt, jotta tällä toteutuksella jää nuo ETM viat pois kun ei ole mekaaninen kosketus liuskoihin.

Tämän lisäksi tarvitaan tuo laippa tiiviste volvolta ?  Mikä siinä voi asennuksen yhteydessä muuttua, jos kaasuläppä on kiinni ja tuo uusi kikotin asemoidaan myös kiinni asennossa.
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Tuossa ohjeessa on hieman epäselvästi kerrottu tuo akselin katkaisemisen paikka ja syy.  Sen oon käsittänyt, jotta tällä toteutuksella jää nuo ETM viat pois kun ei ole mekaaninen kosketus liuskoihin.

Tämän lisäksi tarvitaan tuo laippa tiiviste volvolta ?  Mikä siinä voi asennuksen yhteydessä muuttua, jos kaasuläppä on kiinni ja tuo uusi kikotin asemoidaan myös kiinni asennossa.

Akselin pää ei mahdu tuon uuden anturin kera olemaan paikallaan. Muistaakseni siitä vaan katkaistaan ylimääräinen pois lähes mutteria myöden. Sen hahmottaa kyllä kun on kikkareet käsissä.
Laippatiiviste Volvolta, tai sitten naputtelee itse tiivistepaperista.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Tuollahan asiaa on puitu. Sacerin valmistamana ilmeisesti Ebaysta/Amazonista saa tuota kontaktitonta TPSää. Osalla korjaus onnistunut ilmeisesti paremmin ja osalla ei niin hyvin.

Muoks:
Tosin epäonnistuneissa tapauksissa juurisyy vikaan on voinut olla jossain muuallakin.

Itse ohjeita katsellessa tuli mieleen että mielummin muokkaisin magneettia kuin tuota akselia (kohdat 15. ja 16.), sillä kai tuossa on tarkoituksena vain säätää magneetin etäisyys oikeaksi lukijasta, jotta jännitteet vastaavat ohjearvoja.

En kyl lähtis tuota magneettia muokkaamaan, magentismi muuttuu ja siks toiseks se näyttää hyvin haperolta, eli voi hajota koko mötti, jos sitä alkaa työstämään.

Poissa eepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=38504

Tuolta löyty tietoa ja useampi ohje kuvien kanssa.

 

Elekma  Autoracing