Jos EZK antaa vikakoodin 1-1-1 (ei vikaa) niin silloin se on hengissä.
Jos kipinää ei tule, niin todennäköisesti EZK ei tunnista koneen pyörimistä tai sen nolla kohtaa, jolloin kipuna jää antamatta.
Eli asentotunnistimen tutkisin ensimmäisenä.
Jos suutinrele tms. epäilyttää, niin kytkee puolan tilalle ihan hehkulampun, jos se ei startissa vilku, niin joko puolaa ei ohjata (asentotunnistin) tai sitten se ei oikeasti saa tarpeeksi sähköä.
Ja LH:lla on tekemistä sen verran starttauksen ja EZK:n kanssa, että se ohjaa starttaus ennakoita manipuloimalla kuormatietoa startissa. Jos LH ei saa EZK:lta pyörimistietoa ei se myöskään ruiskuta.
Toisin sanoen, oikeasti ne kaksi purkkia ovat kuin yksi purkki, mutta vain fyysisesti jaettu kahteen palikkaan.