Elekma  Autoracing

Volvo 740 vm.90 B230f Aw03-70l --> 03-71

  • 7 Vastauksia
  • 4690 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hugemaister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Volvo 740 vm.90 B230f Aw03-70l --> 03-71
« : 26.03.2016, 16:14:16 »
Eli kun olen vaparivirittämässä konettani ja tuo vakio laatikko ei varmaankaan kestä edes tuota 160-180shetlanninponin tehoja niin ostin aw71 laatikon, kysymyksetkin kuuluukin että miten helposti tuon vaihtaminen käy? onko kardaanien pituus mikä ja mitkä sopii? Ylivaihteen solenoidi ihan vain kiinni vai tulppaus ja mitä hyötyä siitä on? Miten vaihdekeppi sopii tuohon? Ja jos nyt pitäis tuohon parempi perä saada niin mikä sopii automaatille?

Kiitoksia ajastanne  ::)

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 vm.90 B230f Aw03-70l --> 03-71
« Vastaus #1 : 26.03.2016, 18:10:11 »
Lähes jumitat ne akkumulaattorit akselinpätkillä ensinnä siitä AW70-laatikosta niin menee jo pitkälle eikä heti tarvi laatikkoja mulata.

4.1 tai tiuhempi perä automaatille hyvä, mikäli haluaa nopeammin poistua paikoiltaan ja harvempi, mikäli haluaa "pelastaa maailmaa".

Sekä AW70, että AW71 ovat molemmat nelivaihteisia lodjuja. L-mallissa lisänä momentinmuuntimen lukitus.

Ehdottomasti loikkarin solenoidi kiinni eikä mitään ohituksia niin saat napista kolmosen pesään.

Poissa Hugemaister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 vm.90 B230f Aw03-70l --> 03-71
« Vastaus #2 : 26.03.2016, 19:38:10 »
Lähes jumitat ne akkumulaattorit akselinpätkillä ensinnä siitä AW70-laatikosta niin menee jo pitkälle eikä heti tarvi laatikkoja mulata.

4.1 tai tiuhempi perä automaatille hyvä, mikäli haluaa nopeammin poistua paikoiltaan ja harvempi, mikäli haluaa "pelastaa maailmaa".

Sekä AW70, että AW71 ovat molemmat nelivaihteisia lodjuja. L-mallissa lisänä momentinmuuntimen lukitus.

Ehdottomasti loikkarin solenoidi kiinni eikä mitään ohituksia niin saat napista kolmosen pesään.

1: Eli toisinsanoen shiftkit?
2: Mistä tunnistaa/tietää mikä on tiuha ja mikä harva perä? esim. 1030/1031?
3: Loikkarin solenoidihan käsittääkseni peitetään samanmallisella sokealla laipalla kiinni ja sähköjohto teipillä umpeen ja kiinni johonkin jos myöhemmin tarvitsee, (ymmärtääkseni tuohon sokeaan laippaan oli hyvä tehdä jonkinlainen ura porakoneella tms öljynkierronkannalta?)

Kiitän Kari että jaksat vastailla pääsiäislomalla noviisille, jos satutaan törmäämään niin tarjoan herralle pullakahvit  8)
« Viimeksi muokattu: 26.03.2016, 21:05:35 kirjoittanut Hugemaister »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 740 vm.90 B230f Aw03-70l --> 03-71
« Vastaus #3 : 26.03.2016, 19:44:52 »
Ainakin yhdessä vastaavassa swapissa (osat oli aika lailla samanikäsiä keskenään) hilut kävi aivan suorilta, muutenkin ymmärtääkseni ainoa ero askeilla on sisukalujen mitoituksessa/kestossa. Ylivaihteen solkkua voi pitää vakiona kuten se nykyisenkin askin kanssa on. En vaihtaisi 70L:ää poies ennenkon siihen on joku syy, tuon mainitun "accu-modin" eli "shiftkitin" voit tehdä jopa aski paikallaan jolloinka saat terävämmät vaihdot. Vääntöä et saa vapari 2.3:sta niin paljoa että särkyis mitään, vaihdoissa se korkeintaan luistaa eli tuolla muutoksella saat kyllä 70:n kestämään jossei se jo lähtöjään ole vainaa.

PS: paras suorituskykyparannus vaparikoneelle tulis kun heittäsit nuo jäteöljyvatkaimet stenan lavalle, 159hp vaparivinokone med AW on aivan jaloissa samanlaisessa korissa olevalle 131hp vaparivinokoneelle joka on varustettu vaihteistolla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3821
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 740 vm.90 B230f Aw03-70l --> 03-71
« Vastaus #4 : 26.03.2016, 19:56:18 »
http://www.lintsi.info/wx/volvo/korjaamo/aw71_shiftkit/aw71shiftkit.htm

Ite tein noilla ohjeilla 940:iini shift kitin.... Tosin 4mm jousia lyhkäsimmillä tapeilla, on vielä ihan käyttö mukava. mutta vaihtaa huomattavasti vakiota napakammin :)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Hugemaister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 vm.90 B230f Aw03-70l --> 03-71
« Vastaus #5 : 26.03.2016, 19:57:52 »
Ainakin yhdessä vastaavassa swapissa (osat oli aika lailla samanikäsiä keskenään) hilut kävi aivan suorilta, muutenkin ymmärtääkseni ainoa ero askeilla on sisukalujen mitoituksessa/kestossa. Ylivaihteen solkkua voi pitää vakiona kuten se nykyisenkin askin kanssa on. En vaihtaisi 70L:ää poies ennenkon siihen on joku syy, tuon mainitun "accu-modin" eli "shiftkitin" voit tehdä jopa aski paikallaan jolloinka saat terävämmät vaihdot. Vääntöä et saa vapari 2.3:sta niin paljoa että särkyis mitään, vaihdoissa se korkeintaan luistaa eli tuolla muutoksella saat kyllä 70:n kestämään jossei se jo lähtöjään ole vainaa.

PS: paras suorituskykyparannus vaparikoneelle tulis kun heittäsit nuo jäteöljyvatkaimet stenan lavalle, 159hp vaparivinokone med AW on aivan jaloissa samanlaisessa korissa olevalle 131hp vaparivinokoneelle joka on varustettu vaihteistolla.

70:nen toimii vielä hyvin, pitäs litkujen huuhteluhuolto tehdä tuolle ja eipäkai siinä mitään häviä jos shitkitin tuolle tekisi ja katsoisi miten kestää, on ainaskin tuo 71 varastossa   ;D Tämän projektin tarkoituksena on tutustua tekniikkaan, voimansiirtoon ja alustaan jne...kun tämä on tehty niin jossain vaiheessa 200/700/900 turboprojekti jossa min.300hp

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3821
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 740 vm.90 B230f Aw03-70l --> 03-71
« Vastaus #6 : 26.03.2016, 20:09:00 »
70:nen toimii vielä hyvin, pitäs litkujen huuhteluhuolto tehdä tuolle ja eipäkai siinä mitään häviä jos shitkitin tuolle tekisi ja katsoisi miten kestää, on ainaskin tuo 71 varastossa   ;D Tämän projektin tarkoituksena on tutustua tekniikkaan, voimansiirtoon ja alustaan jne...kun tämä on tehty niin jossain vaiheessa 200/700/900 turboprojekti jossa min.300hp
shift kit ja öljyjen vaihto... menee niillä niin kauan ku kestää :D


E: ja omassa ysissä on aw71L:n kaverina 3.31 välitys... vanhan 3.73 lukon hajottua
« Viimeksi muokattu: 26.03.2016, 20:12:29 kirjoittanut jogiin »

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 vm.90 B230f Aw03-70l --> 03-71
« Vastaus #7 : 27.03.2016, 16:04:50 »
1: Eli toisinsanoen shiftkit?
2: Mistä tunnistaa/tietää mikä on tiuha ja mikä harva perä? esim. 1030/1031?
3: Loikkarin solenoidihan käsittääkseni peitetään samanmallisella sokealla laipalla kiinni ja sähköjohto teipillä umpeen ja kiinni johonkin jos myöhemmin tarvitsee, (ymmärtääkseni tuohon sokeaan laippaan oli hyvä tehdä jonkinlainen ura porakoneella tms öljynkierronkannalta?)

Kiitän Kari että jaksat vastailla pääsiäislomalla noviisille, jos satutaan törmäämään niin tarjoan herralle pullakahvit  8)

1. Ei varsinainen shiftkit, mutta hyvä modaus on tosiaan lähes kokonaan jäykistää ne laatikon "iskunvaimentimet". Olen kokeillut niiden akkumulaattorijousien sisälle eri mittaisia akselinpätkiä ja todennut, että n. 1mm liikerata on mielestäni pop, jonkun toisen mielestä ryskää liikaa.
2. Jos on lukoton perä niin tunkkaa toinen pyörä ylös ja merkkaa pyörään ja kaaren reunaan kohdakkain merkki ja kietaise maalarinteippi kardaanin laipan ympärille ja merkkaa perämurikkaan ja teippiin kohdakkain merkit. Pyöräytä takapyörää kaksi kierrosta ja laske kuinka monta kierrosta kardaani pyörii. Osamäärän saat tarkasti leikkaamalla teipin poikki ja mittaamalla viimeisen vajaan kardaanikierroksen teipinpituuden suhteen koko laipan kierroksen teipinpituuteen.
2b. Mikäli lukollinen perä niin nosta murikasta molemmat pyörät ylös ja pyöräytä pyörää 1 kierros.
3. Ei kannata ottaa ylivaihteen nappia pois toiminnasta. Laatikko kestääkin paremmin, kun se ei renkkaa turhaan 4-3-4 väliä.

 

Futurez  Kulkukoira