Otsikon mukainen auto, ajettu 130tkm. Vikoina kesken ajosta sammuminen(flekti jää pyörimään vaikka autosta sammuttaa virrat), lähtee uudelleen käyntiin 1-30 min.kuluttua jonka jälkeen pystyy ajamaan esim.100km ilman ongelmia, esiintyy niin kylmällä kuin kuumallakin koneella vaihtelevin väliajoin, joskus voi mennä 500km ilman ongelmia. Toinen vika: Tasakaasulla ajettaessa auto nostaa itse kierroksia esim.2000rpm ja kulkee itseohjautuvasti eteenpäin vaikka jalan nostaa kaasu polkimelta pois(pojin palautuu ylös asti). Pysähtyminen, vaihde asentoon P ja auton kierrokset alkaa humppaamaan 1500-2000rpm välillä. Auton sammuttamisen jälkeen lähtee uudelleen käyntiin ja tyhjäkäyntikierrokset on normaalit ja autolla pystyy jatkamaan ajoa normaalisti. Sytyttää lambda valon käynnistettäessä tämän vian jälkeen ja vikakoodeja tulee aika liuta pistokkeesta 2, ne tässä alapuolella:
212 P0130 (missing/faulty), P0131 (low), P0132 (high), P0133
(slow) Front HO2S signal
413 P1416 (Faulty), P1417 (Low), P1418 (High) EGR temp sensor signal
154 P0402 EGR system leakage
241 P0400 EGR system flow malfunction
143 P0326 Front knock sensor signal
433 P0331 Front HO2S slow response
Vaihdettuja osia: Virranjakajan kansi+pyörijä, tulpat(volvo), molemmat nakutus tunnistimet, tyhjäkäynti moottori, puola+sytkäboxi, imm, bensapumpun rele, ecusta korjattu kylmäjuotokset ammattimiehellä. Imuvuotoja ei ole löytynyt. Autossa on tällä hetkellä kiinni rican lastu. Ajettu myös 3 muulla lastulla, 1 näistä alkuperänen eikä toiminut silläkään normaalisti. Seuraavaksi vaihtoon menee moottorin lämpötila tunnistin ja sen jälkeen mitä? Osaako joku antaa neuvoja näinkin sekavaan soppaan?