Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Volvo alkoi oireilemaan siten, että lämpimänä käynnistettäessä esim. 20 min (tai kauemmin) seisottamisen jälkeen, konetta saa "sahata" normaalia kauemmin ja sittenkin hyrähtää ontuen käymään. Kokeiltu myös painaa hiukan kaasua käynnistettäessä, mutta eipä juuri vaikutusta. Kone kuitenkin toimii käynnistyttyään normaalisti eikä ajossa ole ongelmia. Jos koneen sammuttaa ja käynnistää melkein heti uudelleen, lähtee normaalisti sen pienen normi sahauksen jälkeen käymään, eikä ontuile. Vaikuttaisi, kuin polttoainepaine järjestelmässä häviäisi johonkin. Yön yli seisottuaan kylmällä pakkasilmalla käynnistyy hyvin, mutta jos lohkolämppäri ollut päällä, niin taas oireilee. Samoin nyt kun päivisin on ollut lämmintä ja auto seisoo työpäivän parkkipaikalla, niin taas oireilee.
Autoon on nyt vaihdettu:
- tankin uudempi, muovinen kansi jossa meno/paluu putket ja pumppu
- polttoainepumppu ja suodatin
- paineensäädin
- suuttimien tiivisteet
- imusarjan tiiviste
- lämpöanturi
- kylmäkäynnistyssuutin
- polttoainepumpun rele
- virranjakajan kansi, ykk-anturi
Järjestelmähän on LH-jetronic jotakin, mikä oli ensimmäisissä 940:sä
Olisko kellään tarjota hyviä vinkkejä mistä vikaa vielä voisi etsiä? Kaikkea mieleen tullutta on yritetty uusia ja kokeilla, mutta vielä ei ole tullut tulosta.