Autodiagnoosi  Carcom Oy

puristukset kateissa V70 2.4 10v

  • 19 Vastauksia
  • 3850 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jatuu10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
puristukset kateissa V70 2.4 10v
« : 07.04.2016, 22:08:39 »
Olisiko joku mestari voinut auttaa? Kävi nyt nimittäin niin että alavesiletkun klemmari petti ja vedet ulos. Moottoritien liittymässä veto hävisi (kuulemma niin, vaimo ajoi) ja hyytyi siihen.
No hinaus kaverin pihalle ja uusi klemmari peliin, mutta, mutta eipä enää lähtenytkään käyntiin. Kaikista pytyistä puristukset kateissa, ei sitten niin mitään puristusta... Hihna näyttäisi olevan kohdillaan ylhäältä ja alhaalta, mutta kun käynnistää niin on kuin ompelukone. Pyörii täysin tyhjää. Voihan toki että on ehtinyt lämmetä ja kansipahvi ja /tai kansi halki, mutta että KAIKKI pytyt pois pelistä samaan aikaan, ei sekään vaihtoehto tunnu uskottavalta. Ihan kuin kaikki venttiilit olisi juuttunut samaan asentoon ja puhaltaa läpi. Mitäs asiantuntijat sanoo, onko joku "varotoimenpide" koneessa joka aiheuttaa moisen.
Luin jostain liimaventtiilistä, voisiko koneen lämpeneminen aiheuttaa moisen ? vikakoodina heat engine tai jotain sinne päin...

Sori jos väärässä paikassa kysely, ehkä ylläpito siirtää, jos tarttee

Kiitos jo etukäteen kommenteista   :)

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6692
  • Global alligator
Vs: puristukset kateissa V70 2.4 10v
« Vastaus #1 : 08.04.2016, 10:06:53 »
Veikkaan että juuri venttiileihin liittyy tuo, yleensä ilmiö tulee lyhyen käytön jälkeen mutta miksei myös vedosta äkkiä sammuttaen.
Onko jo -99 malli ja sähköläpällä?

Jos on se venttiiliongelma ja jako on kohdallaan niin pitkä startti auttaa, voi joutua jopa apuvirralle. Älä starttaa liikaa kerrallaan, anna startin jäähtyä välillä.

Vikakoodista, joka kannattaisi kertoa tarkasti, päätellen on tuo uudempi malli. Akunkenkä irti vaikka puoli tuntia ja taas kokeilemaan.

Lämpöanturivikaa voisi myös arvailla, on joutunut höyrytaskuun ja antanut täysin väärää dataa ja anturi nyt rikki. Ei tosin pitäisi vaikuttaa puristuksiin.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2016, 10:22:23 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa jatuu10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: puristukset kateissa V70 2.4 10v
« Vastaus #2 : 08.04.2016, 11:13:41 »
Kiitti kommentista, -00 mallista kyse. En tiedä onko sähköläppää.

Sain yhdeksi syyksi volvo korjaamolta, että olisi männänrenkaat sulaneet. Vaikuttaisi tietysti loogiselta, jos on pitkään käynyt kuumana, mutta koska toi syy vie auton paalaamoon, ota vinkistä vaarin ja koitan tota starttaamista.
Harmittaa niin hemmetisti, jos kone mennyt euron klemmarin takia. Auto kun on muuten ihan huippukunnossa kaikin puolin...

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6692
  • Global alligator
Vs: puristukset kateissa V70 2.4 10v
« Vastaus #3 : 09.04.2016, 13:02:13 »
Niin siinäkö sitten ei toiminut se jäähdytysnesteen korkeuden merkkivalo?
Jos näin on käynyt niin sitten voi olla täystuho. :facepalm:
On tullut ajettua motti jumiin asti...
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: puristukset kateissa V70 2.4 10v
« Vastaus #4 : 09.04.2016, 16:03:26 »
On siinä sähköinen kaasuläppä, itellä samanmoinen kikotin, tosin 20venaisena.

Mutta juu itellä teki silleen että starttasin kylmänä ja just ku oli lähdössä käyntiin ni päästin avaimen, stumppas ja sen jälkeen stsrtatessa pyöri kuin tulpaton mopo. Mittailin puristuspaineita ja kaikissa pytyissä olemattomat paineet . Tulin siihen tulokseen, että "liimaventtiili". Ei muuta kuin kaasu pohjaan ja starttaamaan, yks pytty kerrallaan se siitä virkos ja lähti käymään. Aika pitkään joutu pyörittään, et alkoi lupailla.

Poissa jatuu10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: puristukset kateissa V70 2.4 10v
« Vastaus #5 : 10.04.2016, 20:02:04 »
Kiitos taas vastauksista, en ole nyt ehtinyt asiaan perehtyä kun koko viikonlopun  menossa, mutta selvittelin jo vaihtokoneen hankintaa, joka voisi tulla kyseeseen, jos käypään hintaan saa hyvällä historialla olevan koneen. Sen verran hyväkoppainen yksilö kyseessä ettei viittis vielä paalaamoon viedä.
Kerron sitten mikä auton kohtalo.

Poissa jatuu10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: puristukset kateissa V70 2.4 10v
« Vastaus #6 : 19.04.2016, 08:54:15 »
Eli nyt konetta hommaamassa, kaikki-autonosat.fi tuntuu tarjoavan koneita kohtuuhintaa naapurista. Koneen laittajakin löytyisi, mutta nyt pitäisi tietää käykö kaikki B5244S2 myös kaikkiin malleihin, eli kun konetta löytyy eri vuosilta ja malleista niin onko jotain ongelmaa kiinnityksen tai softan kanssa tai mitään muuta mikä pitäisi ottaa huomioon.
Eri hakukoneet antaa siis ton koneen mallinumeron. Kotelosta mallinumero hankautunut pois, eikä siitä saa selvää, eli onko jokin hakukone jolla saisi vin- numerolla tai rekkarilla varmistettua mikä konemalli kyseessä?

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1281
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: puristukset kateissa V70 2.4 10v
« Vastaus #7 : 19.04.2016, 10:09:13 »
Eli nyt konetta hommaamassa, kaikki-autonosat.fi tuntuu tarjoavan koneita kohtuuhintaa naapurista. Koneen laittajakin löytyisi, mutta nyt pitäisi tietää käykö kaikki B5244S2 myös kaikkiin malleihin, eli kun konetta löytyy eri vuosilta ja malleista niin onko jotain ongelmaa kiinnityksen tai softan kanssa tai mitään muuta mikä pitäisi ottaa huomioon.
Eri hakukoneet antaa siis ton koneen mallinumeron. Kotelosta mallinumero hankautunut pois, eikä siitä saa selvää, eli onko jokin hakukone jolla saisi vin- numerolla tai rekkarilla varmistettua mikä konemalli kyseessä?

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta -99 tuli näihin vehkeisiin sähkönenkaasuläppä+ muuttuvaimuventtiilien ajoitus yms. yms... niin mielestäni sinulle sopii vaan ja ainoastaan 99-00 x70 10v koneet.
Onhan niitä jonkinverran tarjolla ja naapurista ainakin löytää.
NYKYÄÄN: -08 V50 T5 R-design at. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v -> ex.-06 Volvo V50 2.4

Poissa jatuu10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: puristukset kateissa V70 2.4 10v
« Vastaus #8 : 19.04.2016, 10:33:31 »
Mullakin oli se käsitys että olisi 10v kone, mutta kun rekkarilla hakee niin ilmoittaa ton mainitun konemallin ja sen takia tää nyt hämmentääkin ja haluais varmistaa mikä konemalli kyseessä...

Poissa jatuu10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: puristukset kateissa V70 2.4 10v
« Vastaus #9 : 19.04.2016, 11:14:10 »
Foorumilta löytyikin linkki https://www.skandix.de/en/vehicle-identification/ , jonka perusteella koodi olisi sitten kuitenkin se B5244S2, eli olisi 20 v, joten kaipa sitä on uskominen, kun muiltakin hakukoneilta antaa saman moottorityypin.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8068
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: puristukset kateissa V70 2.4 10v
« Vastaus #10 : 19.04.2016, 14:25:27 »
Eipä edes taida olla 10V koneita sähköisellä kaasuläpällä. Yhtään en ole nähnyt ainakaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6692
  • Global alligator
Vs: puristukset kateissa V70 2.4 10v
« Vastaus #11 : 19.04.2016, 15:12:19 »
Eipä edes taida olla 10V koneita sähköisellä kaasuläpällä. Yhtään en ole nähnyt ainakaan.
Niinpä kun kyseisissä vuosimalleissa tehorajoitus on tehty ohjelmalla eikä venttiilien lukumäärällä.
Tuo tehottomampi kone on siis myös 20V, ohjelma vain kesympi. Älkää kysykö miksi.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa jatuu10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: puristukset kateissa V70 2.4 10v
« Vastaus #12 : 19.04.2016, 15:48:57 »
Okei, kiitos tiedoista, lohkon kyljessä pitäisi olla stanssattuna se moottorin mallinumero, joten eiköhän se siitä selvinne.
Ilmeisesti siinä kiinnityksissä ei kuitenkaan mitään eroa, vaikka olisikin eri mallin volvosta se kone?

Poissa jatuu10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: puristukset kateissa V70 2.4 10v
« Vastaus #13 : 21.04.2016, 11:04:03 »
No niin, eipä asia nyt edisty, kone olis löytynyt, mutta asentajaa nyt uupuu. Siis jos joku tietää kohtuuhintaisen koneenvaihtajan pääkaupunkiseudulta, niin saa ehdottaa  :)
Taitaa paalaamo odottaa vollea...

Poissa rovex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi / V70 2.4 RE85
Vs: puristukset kateissa V70 2.4 10v
« Vastaus #14 : 24.04.2016, 21:04:35 »
Kompuralla painetta tulpanreiästä ja pytty kerralaan katsoa missä vuotaa , onko venttiilit vaiko kampikammio , helppo toteuttaa renkaantäyttö laitteella.
V70 2.4 re85 MK1 aut, vm:2000
MB c280 V6 sedan vm:2007

 

Elekma  Autoracing