Kulkukoira  Proturbo

Luistonesto?

  • 45 Vastauksia
  • 42980 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa akemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • VANTAA
Vs: Luistonesto?
« Vastaus #15 : 22.12.2010, 20:14:38 »
Sutii etuveto kokoajan oli siellä dstc:t päällä tahi ei. se on tossa automaatissa niin pieni se kaasun liike, ja paksulla työjalkineella sitä tuppaa aina polkemaan liikaa, ja jos liian vähän painaa niin punto menee ohi ;). W-asennossa se pyörä taas sutii sitten liikaa kun on isompi vaihde. optimilähtöä ei riitä maltti ottaa. sitäpaitsi vaikka kytken dstc:n pois ja kiskaisen käsijarrusta niin kyllä muuten tarttuu maailman turvallisin auto luisuun heti silti >:(
Tuo on kummallinen asia kun välillä se antaa nastojen oikeen ropista urakalla että ite ehtii höllätä jo kaasun ja välillä takertaa heti? ihmeellistä. ja osittain myös perseestä  :-\
« Viimeksi muokattu: 22.12.2010, 20:16:30 kirjoittanut akemake »

V40 2,0 -03, V70 2,5T -07, XC90 D5 -07, XC90 -10

"Joka härjillä kyntää, se härjistä haastaa.”

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: Luistonesto?
« Vastaus #16 : 23.12.2010, 12:21:31 »
Testailin jääradalla dstc:lla hallinnanmenetystä. Jos ei kiihdytä isoihin vauhteihin suorilla, niin voi ajaa kaasu pohjassa koko ajan ja nopeutta jotain 20km/h ;).

Poissa samuel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: Luistonesto?
« Vastaus #17 : 23.12.2010, 13:38:04 »
-02 ja -03 nelivedoissa ei tosiaan ole nappia STC:n poiskytkennälle. Ajonvakautusta ei ole ollenkaan, jos DSTC nappiakaan ei ole. Näillä voi pyörittää donitseja ja kurvailla kahva edellä ilman elektroniikan väliintuloa. Luistonesto jarruttaa ABS:llä kaikkia neljää pyörää tarvittaessa ja tämän kuulee aika railakkaana raksutuksena verrattuna etuvetoiseen. Toinen iso ero etuvetoisen luistonestoon on huomattavasti sallivampi luisto. Pyörät saa sutia reippaasti ennen kuin moottoritehoon puututaan.
exät: 850 GLT -92, S60 2.4 -01, S60 2.4T -01, S60 2.5T AWD -03, S90 D4 AWD -17
nyxät: V70 D5 AWD -08, XC90 T8 RD PE -19

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12772
Vs: Luistonesto?
« Vastaus #18 : 23.12.2010, 20:51:16 »
Sutii etuveto kokoajan oli siellä dstc:t päällä tahi ei. se on tossa automaatissa niin pieni se kaasun liike, ja paksulla työjalkineella sitä tuppaa aina polkemaan liikaa, ja jos liian vähän painaa niin punto menee ohi ;). W-asennossa se pyörä taas sutii sitten liikaa kun on isompi vaihde. optimilähtöä ei riitä maltti ottaa. sitäpaitsi vaikka kytken dstc:n pois ja kiskaisen käsijarrusta niin kyllä muuten tarttuu maailman turvallisin auto luisuun heti silti >:(
Tuo on kummallinen asia kun välillä se antaa nastojen oikeen ropista urakalla että ite ehtii höllätä jo kaasun ja välillä takertaa heti? ihmeellistä. ja osittain myös perseestä  :-\
Et saa autosta DTSC:tä pois. Napista lähtee pois vetoluiston esto, eli antaa suoraan mentäessä sutia vaikka kuinka. Mutta heti kun luistaa sivusuunnassa niin tappaa luiston.

Tänään itse huomasin että kovalla pakkasella antaa luistaa laajoja luistoja. Jos koko auto luisuu sivusuunnassa sopivasti niin järjestelmä ei huomaa sitä ollenkaan. volvon systeemi antaa sutia liikkeellelähdössä tosi paljon ennenkuin jarruttaa. Tuossa on se ikävä puoli että eturenkaat kuluu tosi paljon.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa akemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • VANTAA
Vs: Luistonesto?
« Vastaus #19 : 23.12.2010, 21:21:38 »
volvon systeemi antaa sutia liikkeellelähdössä tosi paljon ennenkuin jarruttaa. Tuossa on se ikävä puoli että eturenkaat kuluu tosi paljon.
jep. onneks on talvikiekot vaan 150e/kpl  :)

V40 2,0 -03, V70 2,5T -07, XC90 D5 -07, XC90 -10

"Joka härjillä kyntää, se härjistä haastaa.”

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12772
Vs: Luistonesto?
« Vastaus #20 : 23.12.2010, 21:32:42 »
jep. onneks on talvikiekot vaan 150e/kpl  :)
Itellä on 17" kumit, ne on vähän kalliimmat  :'(. Tämä talvi noilla mennään mutta ens talvelle on pakko hommata uudet.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 486
Vs: Luistonesto?
« Vastaus #21 : 26.12.2010, 20:11:03 »
:o Pakkohan siellä on  ( - 03 mallissa ) nappi tolle STC/DSTC:lle olla,,,,,tai sitte on vuosimalli joku muu,,vai mistä kaukaa auto on tänne suomen maahan eksynyt.
Kaverin V70 2.5T (awd) on myös ilman tuota nappulaa (suomi-auto), vaikkakin ajonhallinta tuntuu tuossakin olevan. Nätisti vilkuttelee valoa kun yrittää saada nelipyöräluisuun ja yrittää parhaansa mukaan suoristella autoa. Ärsyttävä ominaisuus kun sitä ei saa pois, toisin kuin omassa vajaavetoisessa.
V60 T8 -19

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: Luistonesto?
« Vastaus #22 : 30.12.2010, 14:58:21 »
volvon systeemi antaa sutia liikkeellelähdössä tosi paljon ennenkuin jarruttaa. Tuossa on se ikävä puoli että eturenkaat kuluu tosi paljon.

Kokemus toisesta äärilaidasta. Aut. Zafira B, luistonesto- ja ajovakausjärjestelmää ei saa pois päältä - autolla jää kiinni lumeen kun järjestelmä tappaa kierrokset heti kun pyörä luistaa. Samaten sivuluisu ei onnistu millään, käsijarrukäännös on mahdoton kun taas V70:lla DSTC antaa tehdä helposti vaikka tuon kässärikäännöksen  :)
« Viimeksi muokattu: 30.12.2010, 15:00:03 kirjoittanut v6omega »

Poissa akemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • VANTAA
Vs: Luistonesto?
« Vastaus #23 : 30.12.2010, 21:46:26 »
V70:lla DSTC antaa tehdä helposti vaikka tuon kässärikäännöksen  :)
Seiskakymppisessä pitää vaan roikkua siinä hantaakissa kuin bussissa matkustaisi, muuten räpsyttää :D

Ps. olen todennut jos tämän talven aikana, että antaa olla, saahan sitten kesällä räppäillä assulla sivikkien kanssa! talven tyydyn gt5:een

V40 2,0 -03, V70 2,5T -07, XC90 D5 -07, XC90 -10

"Joka härjillä kyntää, se härjistä haastaa.”

Poissa AWD69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Luistonesto?
« Vastaus #24 : 01.01.2011, 20:29:39 »
Et saa autosta DTSC:tä pois. Napista lähtee pois vetoluiston esto, eli antaa suoraan mentäessä sutia vaikka kuinka. Mutta heti kun luistaa sivusuunnassa niin tappaa luiston.


No mutku...  ???

Jos DSTC:n kytkee "pois" nappulasta (eli siis kerrotaan autolle että kuljettaja on painanut DSTC-nappia, ja meinaa tehdä jotain typerää, mitä ei normaalissa liikenteessä pitäisi tehdä ;D ) niin mukavasti voi viedä "kylkimyyryä"... siis tuolla allekirjoituksen AWD:llä.

Toimiikos se jotenkin eri logiikalla kun nuo 2-vetoiset ?
V70AWD Summum D5244T15 -12 (2017->)
V70AWD Geartronic Titanium B5254T2 -04 (2010-2017)  850SpW A Classic B5252FS -97 (2001-2010)
745GLE A B230E -86 (1993-2001)
Traktorin kaatuessa pidä kiinni ohjauspyörästä - Älä hyppää !

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12772
Vs: Luistonesto?
« Vastaus #25 : 05.01.2011, 12:03:25 »
No mutku...  ???

Jos DSTC:n kytkee "pois" nappulasta (eli siis kerrotaan autolle että kuljettaja on painanut DSTC-nappia, ja meinaa tehdä jotain typerää, mitä ei normaalissa liikenteessä pitäisi tehdä ;D ) niin mukavasti voi viedä "kylkimyyryä"... siis tuolla allekirjoituksen AWD:llä.

Toimiikos se jotenkin eri logiikalla kun nuo 2-vetoiset ?
Sieltä lähtee kaksi järjestelmää kolmesta pois. Sinne jää vielä AYC päälle, joka on ajonvakautus. Pois lähtevät järjestelmät liittyvät vetoluistonestoon. Se salliin pienet luistot, varsinkin jos vetäset sopivassa 4-pyöräluistossa mutta kunnon luistot se tappaa. 2004 mallista eteenpäin ainoastaan ärristä sai kaiken pois päältä. Ainakaan oman auton ohjekirja ei erottele nelikkoja ja 2-vetoisia tuon suhteen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Major

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
Vs: Luistonesto?
« Vastaus #26 : 05.01.2011, 12:48:57 »
Ja tarkennetaas vähän, 2002 mallissa tuli muutos, en muista tuliko siis 2003 vai 2002 vuosimalliin,
vanhemmista lähtee STC-napilla kaikki avut pois, uudemmissa ei lähe TC/ESP.

Vanhampaan Landiaan tuli joskus vuonna 2005 kirjoiteltua noista enemmänkin, Vadiksesta löytyi tarkat kuvaukset...
-- Tuontiautoja avaimet käteen -- ViaCar.fi -- Ohjekirjoja & Xenon ballasteja & Volvon soittimia kaupan --

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Luistonesto?
« Vastaus #27 : 05.01.2011, 13:09:51 »
Ja tarkennetaas vähän, 2002 mallissa tuli muutos, en muista tuliko siis 2003 vai 2002 vuosimalliin,
vanhemmista lähtee STC-napilla kaikki avut pois, uudemmissa ei lähe TC/ESP.

Vanhampaan Landiaan tuli joskus vuonna 2005 kirjoiteltua noista enemmänkin, Vadiksesta löytyi tarkat kuvaukset...
Jep jep.
Tossa omassa rakkineessa -04 DSTC:n kun kytkee pois, niin poistuu vain ja ainoastaan SC toiminto, TC, AYC ja EBA jäävät.
R mallissa AYC voidaan poistaa DSTC painikkeella niin, että aktivointi toistetaan kolme kertaa peräkkäin (mikä terkoittaa viittä peräkkäistä painikkeen painallusta )
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Luistonesto?
« Vastaus #28 : 05.01.2011, 13:33:57 »
Anoppikokelaan -07 v70 2,5T AWD:llä ajaessani ihmettelin ensin että miten tuon oliko se nyt sitten dstc, saa pois päältä mutta nappi löytyi lopuksi vilkunviiksestä. Tämän jälkeen auton sai kyllä luistamaan mutta joku siellä koitti hiukan rutista vastaan. Piti sitten käydä ihan uteliasuudesta testaamassa parkkipaikalla että minkälainen tuo volvon neliveto oikein on. 360astetta vauhdista sai kojetauluun syttymään valon ja näyttöön tuli suurinpiirtein että ajonvakautusjärjestelmä huollon tarpeessa ja hetken päästä että tilapäisesti pois käytöstä. Ilmeisesti vika kuitenkin hävisi kun auton antoi olla sammuksissa vähän aikaa.
Eli meni ilmeisesti johonkin vikatilaan kun ei ymmärtänyt enää miten päin mennään. En nyt varmaksi sano mutta mielestäni silloin lähti kaikki pois päältä?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Major

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
Vs: Luistonesto?
« Vastaus #29 : 05.01.2011, 13:36:06 »
Piti sitten käydä ihan uteliasuudesta testaamassa parkkipaikalla että minkälainen tuo volvon neliveto oikein on. 360astetta vauhdista sai kojetauluun syttymään valon ja näyttöön tuli suurinpiirtein että ajonvakautusjärjestelmä huollon tarpeessa ja hetken päästä että tilapäisesti pois käytöstä. Ilmeisesti vika kuitenkin hävisi kun auton antoi olla sammuksissa vähän aikaa.
Eli meni ilmeisesti johonkin vikatilaan kun ei ymmärtänyt enää miten päin mennään. En nyt varmaksi sano mutta mielestäni silloin lähti kaikki pois päältä?

Vanhemmissa tuo tilapäisesti pois käytöstä yleensä aiheutuu siitä että jarrut kuumenevat liikaa...
-- Tuontiautoja avaimet käteen -- ViaCar.fi -- Ohjekirjoja & Xenon ballasteja & Volvon soittimia kaupan --

 

Proturbo  Autodiagnoosi