KL-varaosat  Carwist

Huoltovälit V40 Diesel

  • 18 Vastauksia
  • 19785 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hydra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Huoltovälit V40 Diesel
« : 16.05.2016, 23:09:33 »
V40 D2 1560cc D4162T manuaalivaihteistolla

20tkm / 1v välein:
Öljyt+öljysuodatin+raitisilmasuodatin

60tkm välein:
Dieselsuodatin+ilmansuodatin

140tkm / 5v välein: (Muissa maissa jopa 240tkm / 10v vaihtoväli)
Jakohihna + rullat, samalla varmaan vesipumppu ja moniurahihna?


80tkm välein:
Tiiviste(sarja) tarvittaessa. Taitaa tarkoittaa sitä renkaanpaikkaussettiä vararenkaan tilalla, vai onko joku muu asia kyseessä?

Muuta:
Mitenköhän vaihteistoöljyt manuaalivaihteisessa, tarvitseeko vaihtaa joskus? Nyt on 290tkm mittarissa ja hienosti kulkee kaikin puolin.

Onko hehkutulpilla joku vaihtosääntö olemassa?


Huoltoilmaisimen nollaus:
Virrat päällä, trippimittari T2 asennossa pitää OK ja Start nappia ~10s pohjassa kunnes keltainen i alkaa vilkkua mittaristossa ja päästää irti.



Varaosahintoja 5/2016:

Määräaikaishuollot [20000km/1v]:
8,99€ Biltema - Öljysuodatin
9,90€ Motonet - Öljysuodatin
11,90€ Motonet - Öljysuodatin (OE)

3,90€ Motonet - Öljypropun kuparinen tiiviste (4kpl paketissa eli riittää pidempäänkin)

54,90€ Motonet - Castrol Edge FST-Ti 0W-30 A5/B5 4 litraa
22,90€ Motonet - Motox EcoEnergy 5W-30 A5/B5 5 litraa
39,90€ Biltema - Öljy täyssyntteettinen LL 0W-30 A5/B5 4 litraa

19,90€ Motonet - Aktiivihiilisuodatin "Bosch"


Määräaikaishuollot [60000km]:
14,99€ Biltema - Ilmansuodatin
16,90€ Motonet - Ilmansuodatin
19,90€ Motonet - Ilmansuodatin (OE)

29,90€ Motonet - Dieselsuodatin
36,90€ Motonet - Dieselsuodatin (OE) "Mann"
39,90€ Motonet - Dieselsuodatin (Alkup)


Muuta satunnaista:
15€ Fixus - Contitech moniurahihna
252€ Fixus - INA vesipumppu + jakohihnasarja

~5,32€ DX - OBD Bluetooth lukija Android kännyköille
http://www.dx.com/p/super-mini-elm327-bluetooth-odb2-v1-5-car-diagnostic-interface-tool-blue-142679

~3,55€ Google Play - Torque Pro OBD ohjelmisto Android kännyköille
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque

0€ Google Play - Torque Lite OBD ohjelmisto Android kännyköille
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torquefree
« Viimeksi muokattu: 07.07.2016, 10:20:46 kirjoittanut Hydra »

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4256
  • www.vrcf.fi
Vs: Huoltovälit V40 D2
« Vastaus #1 : 02.06.2016, 07:28:37 »
Tuossa osui tuollainen tuonti V40:nen D2 koneella silmään.
Eka huolto tehty 38288 kilometrissä ja reilu 2v tullut täyteen :o
Ilmeisesti tuo kieli huoltokirjassa on italiaa? Voiko olla noin erilainen huolto-ohjelma, vai onko päässyt eka huolto venymään törkeesti ::)
http://www.nettiauto.com/volvo/v40-cross-country/7905155
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa Hydra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Huoltovälit V40 D2
« Vastaus #2 : 02.06.2016, 10:32:14 »
Ford-PSA koneella on 20000km/1v huoltoväli ja Volvon koneella on 30000km/1v


Eli kyllä tuonkin auton olisi pitänyt käydä huollossa ensiksi mainitun mukaan  ???

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4256
  • www.vrcf.fi
Vs: Huoltovälit V40 D2
« Vastaus #3 : 02.06.2016, 10:58:48 »
Ford-PSA koneella on 20000km/1v huoltoväli ja Volvon koneella on 30000km/1v


Eli kyllä tuonkin auton olisi pitänyt käydä huollossa ensiksi mainitun mukaan  ???
Sen takia varmaa tullut meidän markkinoille myyntiin, kun "sisäänajovaihe" on tehty hartaudella samoilla öljyillä ;D
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa Hydra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
« Viimeksi muokattu: 27.06.2016, 10:08:27 kirjoittanut Hydra »

Poissa Hydra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Huoltovälit V40 D2
« Vastaus #5 : 05.07.2016, 10:00:22 »
Tänään auto tuuletti ihan hulluna itsekseen ajon jälkeen vaikka olin ajanut maantietä pitkän matkaa ja vain +15C lämmintä.

Tarkistelin jo jäähdytysnesteen ja öljyn tasot. Kännykästä katsottuna jäähdytysnesteen lämpötila oli +82C eli ihan normaali. Vikakooditkin näytti nollaa.

Googlella löytyi tälläinen eli ilmeisesti jos partikkelisuodattimen poltto osuu kohdalle ja auton sammuttaa kesken sitä niin tuuletin käy 3min täysillä auton sammumisen jälkeen?  :o
http://www.volvov40club.com/forums/15-engine-technical/15881-dpf-fan-timer-puff-smoke.html

Poissa VäLKKy

  • EI KUVAA SAATAVILLA
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4801
  • Kaikkee sitä...
Vs: Huoltovälit V40 D2
« Vastaus #6 : 05.07.2016, 10:58:04 »
Tai sitten kuivasi ilmastoinnin kennoa? Ei kyllä luulisi noin kauaa sitä tekevän...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15

Poissa Hydra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Huoltovälit V40 D2
« Vastaus #7 : 07.07.2016, 10:17:44 »
Testailin vähän tuota OBD mokkulaa ja sieltä toimivia mittareita:


Vasemmassa reunassa pikkumittarit ylhäältä alas:
1. Akun jännite
2. Ilmamassamittari
3. Pakokaasun takaisinkierrätys
4. Polttoainejärjestelmän paine
5. Polttoaineen virtaus litraa tunnissa
6. Polttoaineen virtaus kuutiosenttimetriä minuutissa
7. Imusarjan paine (Ilmanpaine + ahtopaine)
8. Ilmanpaine (Tämä ei paljoa koskaan muutu ellei nouse vuorille niin laskee)

Isommat mittarit sarjakuvatyyliin:
1. Ulkoilman lämpötila (Sama kun auton mittaristossa)
2. Jäähdytysnesteen lämpötila (Joskus talvella kokeilin Eberilla lämmittää niin >60C näytti ennen moottorin starttausta)
3. Imuilman lämpötila (Aina hieman yli ulkoilman lämpötilan)
4. Katalysaattorin lämpötila-anturi #1
5. Kierroslukumittari (Sama kuin auton mittaristossa)
6. Nopeusmittari (OBD nopeus, näyttä todellista nopeutta ~4-5km/h pienempi kuin auton oman mittariston näyttämä)
7. Ahtopainemittari
8. Moottorin kuormitusaste
« Viimeksi muokattu: 07.07.2016, 10:26:37 kirjoittanut Hydra »

Poissa Hydra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Huoltovälit V40 Diesel
« Vastaus #8 : 07.07.2016, 10:31:39 »
Otin muutamat näytteet 90, 95, 100, 105 nopeuksissa oman mittarin mukaan vitos ja kutosvaihteilla.
90 vauhdissa 4 näytettä ja muissa nopeuksissa 1 näyte molemmilla vaihteilla. (95km/h kutosvaihteella selvästi ainakin tilastokukkanen)




Auto itse haluaisi 88km/h vauhdissa jo kutosvaihdetta silmään.

Taulukon mukaan 90km/h mittarin mukaan polttoainetta saattaisi kulua vähemmän 6 vaihteella kuin 5:lla.
Moottorin kuorma on kuitenkin vitosvaihteella selvästi pienempi.
Lukemat on pyritty ottamaan about tasaisella maalla, ylämäkiin kulkee selvästi kevyemmin vitosvaihteella ja tuntuu paremmalta ajaa sillä kuin kutosella ylipäätään.

En tiedä mikä kierroslukumärä olisi moottorille optimaalinen, tuo ~1550 tuntuu liian alhaiselta ihan korvaankin kun ylämäki tulee vastaan. >1800 kulkee taas oikein hienosti.
« Viimeksi muokattu: 07.07.2016, 10:56:09 kirjoittanut Hydra »

Poissa agama

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Huoltovälit V40 Diesel
« Vastaus #9 : 17.07.2016, 16:17:05 »
^mielenkiintoisia lukemia. Eli jos haluaa ajaa mahdollisimman taloudellisesti tulisi heittää kutonen silmään vasta satasen kieppeillä?

Asiasta toiseen: autoni menee huomenna 70tkm huoltoon. Huoltopaikka ei ole sininen (vien samaan paikkaan kuin aiemmatkin huollot, jotta saan 'värisuoran' mahdollista myyntitilannetta varten). Mitä hyötyä on viedä Bilialle vrt muu valtuutetut huoltopaikat? Päivitetäänkö softia muuallakin kuin Bilialla?
V40 D2 man Kinetic Business -13 Caspian blue

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4256
  • www.vrcf.fi
Vs: Huoltovälit V40 Diesel
« Vastaus #10 : 17.07.2016, 16:53:45 »
^mielenkiintoisia lukemia. Eli jos haluaa ajaa mahdollisimman taloudellisesti tulisi heittää kutonen silmään vasta satasen kieppeillä?

Asiasta toiseen: autoni menee huomenna 70tkm huoltoon. Huoltopaikka ei ole sininen (vien samaan paikkaan kuin aiemmatkin huollot, jotta saan 'värisuoran' mahdollista myyntitilannetta varten). Mitä hyötyä on viedä Bilialle vrt muu valtuutetut huoltopaikat? Päivitetäänkö softia muuallakin kuin Bilialla?
Kaikissa merkkihuolloissa mitkä on Volvon valtuuttamia. Käyttöauto, SAH huolto esim. Tampereella  8)
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa agama

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Huoltovälit V40 Diesel
« Vastaus #11 : 19.07.2016, 05:45:15 »
Evacar:issa käytin huollossa. Ölpät + kaikki suotimet uusittiin. En muistanut kysyä softista mitään mutta auto pelaa hyvin joten mennään tällä. Vuoden päästä olisi sitten jakohihnan vaihto edessä.
V40 D2 man Kinetic Business -13 Caspian blue

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4256
  • www.vrcf.fi
Vs: Huoltovälit V40 Diesel
« Vastaus #12 : 19.07.2016, 09:04:34 »
Evacar:issa käytin huollossa. Ölpät + kaikki suotimet uusittiin. En muistanut kysyä softista mitään mutta auto pelaa hyvin joten mennään tällä. Vuoden päästä olisi sitten jakohihnan vaihto edessä.
Ei ole mitään päivityksiä ladattu, kun ei ole virallinen Volvo-merkkihuolto. Tosin onko monesti tarvetta päivittää noita bokseja autossa ::)
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa agama

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Huoltovälit V40 Diesel
« Vastaus #13 : 19.07.2016, 09:19:13 »
Ei ole mitään päivityksiä ladattu, kun ei ole virallinen Volvo-merkkihuolto. Tosin onko monesti tarvetta päivittää noita bokseja autossa ::)

Sitä tässä ihmettelinkin, että onko syytä viedä Bilialle ylipäänsä ja maksaa enemmän. Vaikuttaa että ei ole merkittävää syytä niin tehdä.
V40 D2 man Kinetic Business -13 Caspian blue

Poissa Hydra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Huoltovälit V40 Diesel
« Vastaus #14 : 08.11.2016, 14:28:40 »
5 vaihteella vähän alle 90km/h vauhdilla melkein koko matka. Kylmällä koneella lähtö ja pari astetta pakkasta, talvirenkaat alla.

Ihan uskomattoman lukeman valehteli ajotietokone tauluun:


 :o :o
« Viimeksi muokattu: 12.12.2017, 08:21:06 kirjoittanut Hydra »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy