Perus 240 DL:llä, 2.0 koneella ja 4-lovisella laatikolla.
Ongelmana on:
Auto täristää (mittarin näyttämä) 65-85 km/h nopeudessa.
Voimakkaimmin 70-80 km/h välillä.
Täristystä on mielestäni vain nelosvaihteella ajettaessa veto päällä, voimistuu kun painaa 70-80 km/h:ssa reilusti kaasua (voi tärrätä kolmosellakin, mutta auto tärisee niillä kierroksilla muutenkin niin paljon, ettei välttämättä tunne). Auto ei täristä, jos laitan kytkimen pohjaan.
Ulinaa/jurinaa/vihellystä tms ei ole. Ei merkitystä ajaako suoraan, mutkaan tms.
Tärinää ei mielestäni ole myöskään moottorijarruttaessa esim. alas 90 km/h:sta 60 km/h:n 4-vaihteella.
Takatukitankojen ja panhardin puslat vaihdettu...oli kolinaa liikkeelle lähtiessä ja kuopissa ja kun kytkimen painoi alas nopeasti vaihdetta vaihtaessa....väheni kolahtelut huomattavasti vaihdon jälkeen (hieman vielä kolahtaa liikkeelle lähtiessa, oisko muutkin puslat vielä väljiä).
Vaihdelaatikon stefat ilmeisesti vuotaa hieman, ei merkkaa kuitenkaan reviiriä. Loota vähän märkä etupäästä, takapäästä roiskinut pohjaan.
Toinen ihmetys... jos ajaa terävästä möykystä/montusta, niin peräpäässä jää joku tärisemään. Eli iskun jälkeen perästä kuuluu hetki "trrrrrrrr....". Lisäksi, jos ajaa isosta möykystä ja perä jää tavallaan ilmaan, niin tuntuu kuin koko takaripustus tipahtaisi alas hirveällä kolahduksella. Iskarit edellinen omistaja uusinut viime talvena, eli pitäs olla ok. Onkohan sitten heikot, eivätkä jaksa jarruttaa jousten työntyessä suoriksi?
Kiitos vihjeistä jo etukäteen... eli tärkeimpänä haluaisin vastauksia tuohon ekaan asiaan. Nämä muut laitoin vain, jos jotenkin vaikuttavat toisiinsa.