Nyt rupee tulemaan uskonpuute... kellään mitään ideaa...

Olen tuota tutinaa yrittänyt analysoida...tässä yhteenvetoa:
"Alustasta" vaihdettu: moottorin ja vaihteiston tukikumit, tukilaakeri kumeineen/jousineen, taakse reaktio- ja panhardtankojen puslat.
Huomioita:
- täristää selvimmin n.40 ja 70-80 km/h
- täristää n. 1700 ja 2500-2700 rpm tienoilla, varsinkin vedättäessä voimistuu, selkeintä 3. ja 4. vaihteilla
- esim. ajaessa 40 km/h 3. vaihteella tutina on "laajinta" ja hieman harvempaa, 80 km/h 4. viahteella tiheämpää tutinaa
- tärinä loppuu ko. nopeus/kierrosalueilla kun vedon poistaa (ts. kytkin pohjaan, tai vapaalle) ja samalla voi kaasulla nostaa kierrokset em. alueille eikä täristä.
- töyssyistä ajo, mutkittelu tms. ei tunnu vaikuttavan tutinaan/tärinään
- kone käy tyhjäkäyntiä ja kierroksillakin hieman "rytmihäiriöillä", eli kone/käynti välillä nytkähtelee/heilahtaa (johtuu ehkä suuttimista, vaihdettu pyörijä, kansi, johdot)...ajatus, että huono käynti resonoisi kardaanin/perän läpi koko autoon.... tärinä tulee kuitenkin moottorijarrutuksessakin ko. nopeus/kierrosalueilla, joten en siksi usko syyksi.
- esim. sillan liikuntasauman yli ajaessa vaikka 80 km/h (terävä täräys), jää perästä "soimaan" tärinää, joka muistuttaa tätä ongelmana olevaa tärinää, mut en varma. Eli töyssystä ajaen perästä jää kuulumaan/tuntumaan TTTRRRRRRRRRRRR.....Jouset on varmaan alkuperäiset.
- Isosta töyssystä ajaessa, kun perä jää vähän kuin "tyhjän päälle", kuuluu kova jysäys, kun perä tipahtaisi alas aivan kuin ilman iskarien vaimennusta. Iskarit on kyllä edellinen omistaja vaihtanut viime talvena. Olen irrottanut ne ja pumpannut käsin ja tuntuvat olevan OK.