Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 242 Turbo -80

  • 302 Vastauksia
  • 121825 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80 ja käyttis 245 -82
« Vastaus #255 : 06.12.2013, 17:02:40 »
hain sellasen 740 m47 kardaanin ja vaikuttaa että se ei ole sopiva tähän.

kyllä se sinne menee mutta on kuitenkin sen verran pitkä että työntää loota/kone pakettia eteenpäin keulaa kohti. ei taida vaihelaatikon laakerit tykätä hyvää ollenkaan.

kardaanin pituus oli 69-70cm, ja varmaan sen sentin tai puoli on liian pitkä  :buck2:

« Viimeksi muokattu: 21.12.2013, 19:42:51 kirjoittanut JoriK »

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80 ja käyttis 245 -82
« Vastaus #256 : 07.12.2013, 20:32:18 »
tänään suoritettu koeajo ja vaikutti toimivan. pikkasen on parempi aski kuin m47 S*

kardaani ongelman ratkaisin siten että muokkasin hieman tota eilen hakemaani kardaania. eli suoraan se ei käynyt joten leikkasin tuolta keskilaakerin päästä 2cm palan pois. sen jälkeen takapätkän booritus pohjasi etupätkään, joten laikkasin siitä sen saman 2cm pois. saa nähdä miten radikaalisti / vaikuttiko ollenkaan tasapainoon. ainakaan koeajolla en huomannut mitään ongelmaa, lukuunottamatta kardaanin keskilaakeria joka kitisi, ilmeisesti hajosi kun siirsin sen tuosta 2-satkun kardaanista. huomenna haen uuden.





tosiaan tästä ei kannata ottaa mitään mallia mihikään, omalla vastuulla jos joku tän tekee, ei oo mitään takeita että toimis kun kotipihatietä pidemmälle en ajanu  :D  kuitenkin kesärenkaillaedes vitos vaihteella sutien edetessä ei mitään erityistä ilmenny.
sen näkee viimeistään sitten keväällä kun otan ajoon toimiiko vai keksitäänkö parempi idea.



muuten itse loota ja kytkin toimi täydellisesti  :pomo:


seuraavaksi olis ohjelmassa:
tukilaakerin vaihto
pientä alustan massausta
perän stefan vaihto
öljynpaluu pitäis jollaki tapaa saada kunnolla tiiviiksi
ohjaustehostimen korjausta
takalasiin pitäis uus kalvo vetästä, vanhan repäsinkin jo pois. saa nähdä teetänkö alan liikkeessä vai laitetaanko ite.
« Viimeksi muokattu: 07.12.2013, 22:12:05 kirjoittanut JoriK »

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80 ja käyttis 245 -82
« Vastaus #257 : 08.12.2013, 17:47:28 »
kitinän syynä ei varsinaisesti ollutkaan laakeri, vaan se ¨laakerin suojapelti ¨ kun se olikin irronnut paikaltaan, hankas kumiin ja pyöri mukana.

oli se lakerikin sitten ottanut vähän osumaa irroittaessa vanhasta kardaanista, hain uuden laakerin ja kasasin ilman sitä peltisuojaa, ja nyt se on hiljainen.

alustaakin kerkesin massailemaan jo.

nyt kun toi harvinaisen ehjä m47 jäi ylimääräseks olen ruvennu harkitsemaan sen laittoa käyttis 245 automaatin tilalle. kyllä toi automaatti on ihan kiva ajaa eikä siinä mitään vikaa ole, muuta kuin että 13-13,5l /100 kulutus on vähän turhan korkea noinkin ¨laiskalle¨ autolle, muuta syytä vaihdolle ei siis olisi. katsoo nyt... ainoa osa tosin mikä puuttuis olis vauhtipyörä ja poljinteline, kaikki muu löytyiskin.

seuraavaksi pitäis varmaan alkaakin keksimään joku hyvä keino saada toi vuotava öljynpaluu pysymään tiiviinä.

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80 ja käyttis 245 -82
« Vastaus #258 : 14.12.2013, 18:18:24 »


öljynpaluun tiviistyksen päätin aloittaa tänään, eli eihän siinä muuta kuin ahdin irti ja suunnittelemaan.

uutta tiivistettä tuskin kannattaa volvolta hakea, kun eikös näissä ole kaikissa sitä vikaa että tiiviiksi se ei jää  ???

paras ajatus (omasta mielestä) tähän mennessä on että kierteet lohkoon ja perus hydrauliikka liitin siihen ja siitä letku, mutta olisko parempia ajatuksia? myös sekin kävi mielessä että sorvauttais siihen timmin letkulähdön jonka löis paikalleen loctiten kanssa, mutta vähän hankala (?) toteuttaa  :D








« Viimeksi muokattu: 14.12.2013, 18:21:32 kirjoittanut JoriK »

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: Volvo 242 Turbo -80 ja käyttis 245 -82
« Vastaus #259 : 14.12.2013, 21:57:46 »
Mä laitoin omaan classicciin siten että sorvasin hiukan ahdistuksen puolella olevan hokin jossa vielä o-rengasura 2.5mm renkaalle(henkisenä tukena) ja tiivisteliiman kans naputtelin paikoilleen ja siitä katkastuun orggis yläpäähän letkulla. Vähän on ö-suodatin edessä, mutta löysin kätköistä mutkaletkun jonka sain kirrattua mieluisesti väliin.

Kyllähän se alkuperäinen on ihan toimiva uudella tiivisteellä jos putki on suora ja kunnossa päästään.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 242 Turbo -80 ja käyttis 245 -82
« Vastaus #260 : 15.12.2013, 01:48:57 »
Orggistiiviste pitää kun pistää sinne putken ympärille alle eka o-renkaan tuomaan sitä neliörengastiivistettä ulospäin. Tai laittaa 2 tiivistettä päälekäi.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80 ja käyttis 245 -82
« Vastaus #261 : 15.12.2013, 19:43:45 »
Mä laitoin omaan classicciin siten että sorvasin hiukan ahdistuksen puolella olevan hokin jossa vielä o-rengasura 2.5mm renkaalle(henkisenä tukena) ja tiivisteliiman kans naputtelin paikoilleen ja siitä katkastuun orggis yläpäähän letkulla. Vähän on ö-suodatin edessä, mutta löysin kätköistä mutkaletkun jonka sain kirrattua mieluisesti väliin.

Kyllähän se alkuperäinen on ihan toimiva uudella tiivisteellä jos putki on suora ja kunnossa päästään.


jotain tälästä itsekkin aluksi suunnittelin  ;)

Orggistiiviste pitää kun pistää sinne putken ympärille alle eka o-renkaan tuomaan sitä neliörengastiivistettä ulospäin. Tai laittaa 2 tiivistettä päälekäi.

mitenhän toimis jos tohon kävis ettimässä vastaavan kulmikkaan o renkaan mikä tuo alkuperäinen, mutta paksumman ???


tallilla kävin ja homma taas senku laajenee. ensin katkes toinen ahdinta kannatteleva pinnapultti pakosarjaan, ja sitten kun pakosarjaa irrotin niin katkes se tukiraudan pultti vaikka molempia varovasti irrottelin välillä suuntaa vaihtaen S*
« Viimeksi muokattu: 15.12.2013, 19:45:30 kirjoittanut JoriK »

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 242 Turbo -80 ja käyttis 245 -82
« Vastaus #262 : 15.12.2013, 22:12:21 »
Huomasin muuten että markkinapaikalla joku myy "jotain keskikuppeja", joissa on semmonen vanteen keskikuppi myynnissä mikä vois jopa kiinnostaa, eikös sulta yhä puutu yksi kuppi?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80 ja käyttis 245 -82
« Vastaus #263 : 21.12.2013, 19:38:42 »
Huomasin muuten että markkinapaikalla joku myy "jotain keskikuppeja", joissa on semmonen vanteen keskikuppi myynnissä mikä vois jopa kiinnostaa, eikös sulta yhä puutu yksi kuppi?

joo yks puuttuu, mutta tuo 100€/ keskikapseli niin onhan se vähän kallis kun näistä vanteista maksoin aikanaan jo vähemmän  ;)

varsinkin kun eivät olleet edes alkuperäisiä kapseleita...

öljynpaluun korjasin ihan vaan kokeeksi laittamalla siihen putkeen 16mm sisämitalla olevan kumiletkusta leikatun pätkän, sen verran paksu se oli että tiiviisti meni paikalleen vasta uponorin putkiliukasteella. tunnin verran sitä käyttelin pihalla ja ei se mistään ole vuotanut, ainakaan vielä, saa nähdä miten pidemmän päälle. en kyllä keksi syytä miksei se toimis, luulis toimivan jopa paremmin kun on kerran paksumpi ???


tosin eipä tässä mitään menetä vaikka alkais vuotamaankin, helppohan tuo on sitten vaihtaa alkuperäseen tiivisteeseen  :)

tämän tyyppinen ratkaisu siis oli, ei kuitenkaan kuvan palanen:


tässä kuvassa se vähän pilkistää paikallaan:




Öljynsuodattimen siirtojalan vesiletkut vaihdoin uusiin nyt samalla remontilla.  öljyt+suod ja jäähdytin nesteet ostin myös uutta, jotka tarkotus vaihtaa jossaki välissä sitten. Huomenna tarkoitus olis ainaki pestä lohkon kyljestä vanhat öljyvalumat pois.

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80 ja käyttis 245 -82
« Vastaus #264 : 23.12.2013, 18:33:36 »
konehuone tuli pestyä pinelinellä, ja toi öljynpaluukaan ei ole nyt vuotanut yhtään öljyä.

pakoputkiston viimesen änkän ja ulostulon vaihdoin simonssin 2,5¨, kun siellä ennestään oli se 3¨ biltema, pikkasen äänet muuttu onneks pehmeämmiks, ei ihan mennyt rahat hukkaan.

jäähdytysjärjestelmään heitin puhdistusaineen ja vaihdoin uudet puhtaat nesteet.

3-mittarin paneelin asentelin paikalleen romulokeron tilalle.'

nestekytkintä vähä ilmattiin lisää, kun ei ollut ihan sellanen kuin pitäis, tais jopa parantua.

seuraavaksi olis kardaanin keskipalkin siistimistä ja perän etustefan vaihto, sitten oli vielä se takalasin tummennus.

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80 ja käyttis 245 -82
« Vastaus #265 : 30.12.2013, 16:59:11 »
hetken mielijohteesta lauantai-iltana hain yhden vauhtipyörän kouvolasta ja päätin ruveta 245 manualisoimaan, pienemmän kulutuksen toivossa.

lauantai iltana 17;30 nostin auton pukeille ja rupesin automaattiaskia tiputtamaan, illalla 21.00 olikin jo manuaalivaihteisto paikallaan, sunnuntaina hain keskilaakerin kardaanille ja parituntia siinä meni kun laakerin vaihdoin ja asentelin manuaalinpoljintelineen,vaijerin, keppitelineen ja kardaanin paikalleen. tuli siis laitettua 242 vanha voimansiirto tähän.

pari kuvaakin on mutta niissä nyt ei oo ku kuranen 245 pukeilla autotallissa  :idiot2:

lopputuloksena ajomukavuus vähän ehkä kärsi, mutta toivotaan että kulutus tippuis. tänään tankkasin tankin täyteen niin pääsee mittailemaan sitä kulutusta.

automaatti askilla vei mun ajotyylillä reilun 13l/100km

tarttuhan mukaan myös vx3 nokka-akseli, jossain vaiheessa täytyis asennella 242 tai tähän 245. varmaan 245 kun siellä taitaa nyt olla m-nokka...

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80 ja käyttis 245 -82
« Vastaus #266 : 04.01.2014, 19:15:09 »
245 vaihdoin tossa aikani kuluks vx3 nokan, m nokan tilalle.

kyllähän se vähän puhtaammin/paremmin tuntuis vetävän ja kulkevan kevyemmällä kaasulla kuin m-nokalla.

pikkuhiljaa alkaa olemaan jopa ihan mukava ajettava. 

tuosta viime postauksen ¨ajettavuus kärsi¨juttuun niin eipä tuo enään häiritse kun manuaaliin taas tottu kun viikon ajellu  8)

tulipahan nyt joku kuva otettua ettei ole pelkkää tekstiä  :)

harmittavaa kun ulkokuvia ei viitsi autosta ottaa kun on kattoon asti kurassa/suolassa, ja turha sitä ruveta pesemäänkään kun kelit on mitä ne nyt on.


Sellanenkin kävi ilmi tässä että kun aw vaihtui m47 vaihteistoon, niin keula nousi jonkun verran, eli selvästi keulii, vaikka takanakin on jääkiekot lesjöjen kanssa.
Koska tähän pitäis etuiskarit muutenkin vaihtaa niin ajattelin vähän samalaista tähän kuin 242, mutta vähän kuitenkin toisella tapaa, eli etuiskareita lyhentäis sen 6-7cm (242 on nyt 5cm lyhennetyt)  ja sitten lesjöistä ottais jonkun verran pois. Jos sitä sais miedon etukenon.

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Volvo 242 Turbo -80 ja käyttis 245 -82
« Vastaus #267 : 09.01.2014, 00:22:39 »
Kansa vaatii kuvaa lisämittareista  :nälkä:

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80 ja käyttis 245 -82
« Vastaus #268 : 09.01.2014, 16:19:37 »
Kansa vaatii kuvaa lisämittareista  :nälkä:

Asennus on vähän vaiheessa niin ei ole julkaisukelpoisia kuvia  :-[ mistään kun en löytäny noiden mun mittareiden metallikiinnikkeitä, niin täytyy vääntää pellistä ite sellaset alkuperäistyyppiset varmaa  :D

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80 ja käyttis 245 -82
« Vastaus #269 : 12.01.2014, 14:07:32 »
päivitellääs sen verran että käyttis Volvo tuli vahailtua viikonloppuna, vihdoinkin kun näyttäisi että pakkaset alkaa!  :D  :
-autoglymin punainen
-mequiars gold glass wax
-autoglymin kultainen lopuksi
-mustille muoviosille jotai turtlewaxin mustavahaa ( joka on muuten huonoa tavaraa  :buck2: ).

takalasiin tarra, sisältä kevyt imurointi ja eteen kirkkaat vilkut.

kovat olis suunnitelmat enskesäks tälle kun harrasteen saa käyttöön ja tämän seisontaan, mutta katotaan nyt ensin onko edes mulla sillon enään  ::)




yksistä draco aluvanteista olen kauppaa hieronut, tähän talvivanteiks suunnitteilla  8)

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

 

Carcom Oy  Elekma