RallyBaron  Samppasport

Volvo 850 ei vaan käynnisty?!

  • 41 Vastauksia
  • 13767 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: Volvo 850 ei vaan käynnisty?!
« Vastaus #15 : 15.06.2016, 01:01:03 »
Kampiakselin tunnistin antaa kipinän..
Nokka-akseli antaa ennakon siihen.
Suihkutus tulee laskennallisesti.

Onko sulla yksi vai kaksi ohjausyksikköä? jos on kaksi (Bosch LH-Jetronic järjestelmä) niin koitas lukea koodit myös A6-nastasta, koska se on ruiskutuksen/suihkutuksen ohjausyksikkö.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2016, 01:06:23 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6665
  • Global alligator
Vs: Volvo 850 ei vaan käynnisty?!
« Vastaus #16 : 15.06.2016, 08:01:09 »
A6 sytytys
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: Volvo 850 ei vaan käynnisty?!
« Vastaus #17 : 15.06.2016, 10:42:56 »
A6 sytytys

on siinä sekin (alfamer:in mukaan).
« Viimeksi muokattu: 15.06.2016, 10:50:50 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8060
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 850 ei vaan käynnisty?!
« Vastaus #18 : 15.06.2016, 11:18:10 »
Vaikuttaisi äkkiseltään siltä, että harmaa järjestelmän virtarele siinä flektin päällä on viallinen. Boksilta puuttuu virtaa jos A2 navasta ei ole vastausta, vaan ledi palaa himmeästi kuten on kuvailtu. Joutokäyntimoottorinkin pitäisi surista hetki virtojen kääntämisen jälkeen jos rele toimii.

Kuori pois päältä releestä ja käy kaikki tinaukset läpi piirilevyltä. Yhdessä autossa virtajohto releen liittimen vierestä oli niin hapettunut, että katkesi relettä käsitellessä.

2bar bensanpaine voi hämätä, koska virrat päälle kääntäessä bensapumppu pyörähtää hetkellisesti vaikka boksi ei mitään tekisikään. Startatessa ei pyöri, mutta paine ei siitä laskekaan heti kun suuttimet eivät aukea.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2016, 11:22:24 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6665
  • Global alligator
Vs: Volvo 850 ei vaan käynnisty?!
« Vastaus #19 : 15.06.2016, 11:53:06 »
on siinä sekin (alfamer:in mukaan).
En minä mitään tiedä, siteeraan vain tätä: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=165.0

A2 on fuel system ja A6 ignition

Alfamer on vähän käpy.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa vi[[e

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 ei vaan käynnisty?!
« Vastaus #20 : 15.06.2016, 23:22:22 »
Vaikuttaisi äkkiseltään siltä, että harmaa järjestelmän virtarele siinä flektin päällä on viallinen. Boksilta puuttuu virtaa jos A2 navasta ei ole vastausta, vaan ledi palaa himmeästi kuten on kuvailtu. Joutokäyntimoottorinkin pitäisi surista hetki virtojen kääntämisen jälkeen jos rele toimii.

Kuori pois päältä releestä ja käy kaikki tinaukset läpi piirilevyltä. Yhdessä autossa virtajohto releen liittimen vierestä oli niin hapettunut, että katkesi relettä käsitellessä.



Ei tässä mitään vikaa näyttänyt olevan ainakaan. Naksahtaa ihan ok, kun laittaa virrat päälle.
Olen unohtanut mainita, että flekti alkaa pyörimään heti kun laittaa virrat päälle, voisikohan tästä tehdä mitään johtopäätöksiä?

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: Volvo 850 ei vaan käynnisty?!
« Vastaus #21 : 16.06.2016, 02:22:07 »
Olen unohtanut mainita, että flekti alkaa pyörimään heti kun laittaa virrat päälle, voisikohan tästä tehdä mitään johtopäätöksiä?

moottorin lämpötila-anturi on mahdollisesti sökö ja jos on jotenkin yhteyksissä niin ohjausyksikkö.

PS:
On tullut yks V40 vastaan joka ei käynyt kunnolla tai välillä edes käynnistynyt, kun kyseinen anturi oli rikki. mut se on uudempaa tekniikkaa se...

Ja yhdellä V70 mallissa joka oli uudempaa (motronic 4.4) ei käynnistynyt kun se nro.103 rele oli sökö. oli 2bar painetta mut ei silti lähtenyt käyntiin...
« Viimeksi muokattu: 16.06.2016, 02:29:14 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa vi[[e

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 ei vaan käynnisty?!
« Vastaus #22 : 16.06.2016, 20:29:49 »
Kävin purkaa toisesta Volvosta kummatkin boksit, 103 releen ja flektin päälle kaikki releet ja vaihdoin ne.
Ei vaikutusta.
Ja tuo flekti pyörii. Myös virtojen ollessa pois päältä. Voisko olla lämpötila-anturi jotenki sökö?
Kohta menen kokeilemaan starttaako siitä liittimen ollessa irti.
Alkaa usko loppumaan.

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 ei vaan käynnisty?!
« Vastaus #23 : 16.06.2016, 20:48:35 »
Moottorin lämpötila-anturi pyörittää kyllä flektiä jos rikki. Pitäisi kyllä startata joskin todella huonosti. Oma ainakin kävi todella huonosti. Ilman anturia sama homma ja uudella myös kunnes nollasi viat pois. Tosin oli v70 mk1 mutta eiköhän tuo toimi aika samalla tavalla.
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa vi[[e

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 ei vaan käynnisty?!
« Vastaus #24 : 17.06.2016, 18:18:01 »
Moottorin lämpötila-anturi pyörittää kyllä flektiä jos rikki. Pitäisi kyllä startata joskin todella huonosti. Oma ainakin kävi todella huonosti. Ilman anturia sama homma ja uudella myös kunnes nollasi viat pois. Tosin oli v70 mk1 mutta eiköhän tuo toimi aika samalla tavalla.
Tänään taas starttausyrityksissä ei flekti pyörinyt. Kokeilin kuitenkin irroittamalla lämpötilaanturin johdon, mutta ei vaikutusta käynnistykseen.
Suuttimet ei jostain syystä saa edelleenkään pulssia. Virtaa on suuttimille kyllä.
Missäs tuo ECUn maadoitus paikka on? Mikä kaikki vaikuttaa tohon pulssin saantiin?

Poissa RILLUV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 423
  • Old
Vs: Volvo 850 ei vaan käynnisty?!
« Vastaus #25 : 18.06.2016, 01:20:43 »
Terve. Ainaki yks B5244T:ssä oli kampura-anturissa vika ni ei lähteny käymään.
RTS

Poissa vi[[e

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 ei vaan käynnisty?!
« Vastaus #26 : 18.06.2016, 18:58:25 »
Terve. Ainaki yks B5244T:ssä oli kampura-anturissa vika ni ei lähteny käymään.
Vaikuttaakohan ruiskutussuuttimien avautumiseen?

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 ei vaan käynnisty?!
« Vastaus #27 : 21.06.2016, 14:05:39 »
Mikä kaikki vaikuttaa tohon pulssin saantiin?

Suuttimia ohjataan näillä antureilla:

 * engine load, by MAF sensor (7/17);
 * throttle opening and opening rate, for acceleration enrichment, in the form of signals from the TP potentiometer (7/54);
 * engine coolant temperature, by the ECT sensor (7/16);
 * exhaust gas oxygen content, by the HO2S (7/15);
 * engine speed, by the ICM (4/10).

Eli MAF, kaasuläpän asentotunnistin, lämpötila-anturi, lambda-anturi ja kampiakselin asentotunnistin sytkäboksin kautta.

Näistä ainoa anturi jolle ei voi antaa mitään perusarvoa anturin rikkoutuessa on kampiakselin asentotunnistin. Ilman muita antureita pitäs käydä tai yskähdellä jotenkuten.

Nämä tiedot löytyi vadiksesta, siinä tapauksessa että joku haluaa alkaa vänkäämään siitä, että vaikuttaako kampiakselin asentotunnistin suuttimiin mitenkään  ELK

Mä kokeilisin seuraavaksi sitä kampuran anturia vaihdella, ihan vaan sillä että saa yhden mahdollisuuden pois.

EDITTIÄ: Unohtu kirjotellessa mainita, että tuon anturin voi testatakkin ennen kuin uutta ostaa. Pitäs olla vastusarvo 200-400 ohmia anturin pinnien välillä. Koitin pikaseen lukasta ketjun läpi ja ei osunu ainakaan silmään että tuota anturia olis testattu vielä?
« Viimeksi muokattu: 21.06.2016, 17:45:27 kirjoittanut aprilli »
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa vi[[e

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 ei vaan käynnisty?!
« Vastaus #28 : 22.06.2016, 17:31:46 »
Suuttimia ohjataan näillä antureilla:

 * engine load, by MAF sensor (7/17);
 * throttle opening and opening rate, for acceleration enrichment, in the form of signals from the TP potentiometer (7/54);
 * engine coolant temperature, by the ECT sensor (7/16);
 * exhaust gas oxygen content, by the HO2S (7/15);
 * engine speed, by the ICM (4/10).

Eli MAF, kaasuläpän asentotunnistin, lämpötila-anturi, lambda-anturi ja kampiakselin asentotunnistin sytkäboksin kautta.

Näistä ainoa anturi jolle ei voi antaa mitään perusarvoa anturin rikkoutuessa on kampiakselin asentotunnistin. Ilman muita antureita pitäs käydä tai yskähdellä jotenkuten.

Nämä tiedot löytyi vadiksesta, siinä tapauksessa että joku haluaa alkaa vänkäämään siitä, että vaikuttaako kampiakselin asentotunnistin suuttimiin mitenkään  ELK

Mä kokeilisin seuraavaksi sitä kampuran anturia vaihdella, ihan vaan sillä että saa yhden mahdollisuuden pois.

EDITTIÄ: Unohtu kirjotellessa mainita, että tuon anturin voi testatakkin ennen kuin uutta ostaa. Pitäs olla vastusarvo 200-400 ohmia anturin pinnien välillä. Koitin pikaseen lukasta ketjun läpi ja ei osunu ainakaan silmään että tuota anturia olis testattu vielä?
Kiitos neuvoista. Kampiakselin asentoanturi on siis ilmeisesti virranjakajan alapuolella oleva anturi, yhdellä torxilla kiinni? Mikäli oikein osasin mitata sen, sain tulokseksi n.300ohm. Olisiko mahdollista että siltikin olisi viallinen? Sormissa sitä pyörittelin ja vähän putsailin, mutta ei käynnisty. Koitin myös liitin irrallaan lukea vikakoodit A2 kohdasta, mutta ledi palaa himmeänä. Ledi siis sammuu kun nostaa ulomman bosch boxin irti.
Onko raati sitä mieltä että kannattaisi kuitenkin käydä toinen anturi ja kokeilla käyntiin? :(

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 ei vaan käynnisty?!
« Vastaus #29 : 22.06.2016, 20:47:34 »
Oikean anturin löysit ja mittauksen perusteella pitäis olla toimiva. Ei ainakaan itellä oo tullu vastaan toimimatonta joka kuitenkin antaisi oikean vastusarvon. Eli takasi lähtöruutuun.

Koita laittaa ECU testimoodiin, eli se piuha reikään 2 ja sitten painat kolme kertaa namiskaa. Jos suuttimet napsuu testatessa niin sitten ei pitäisi olla ECUssa vikaa ja maadoituskin olisi kunnossa.

Diagnostic test mode (DTM) 3

DTM 3 is activated by three brief operations of the test button on the DLC. The MFI module responds by operating the following components, in the order listed:

Chassis Nos. –30699:

 - Injectors, for 10 seconds
 - 5–second pause
 - IAC valve, for 10 seconds
 - 5–second pause

The sequence is repeated three times.

Chassis Nos. 30700– and all 5–door:

 - Air -pump relay, auxiliary air system for 5 seconds (certain models only).
 - 5–second pause
 - Solenoid, auxiliary system for 5 seconds (certain models only).
 - 5 second pause.
 - Injectors for 5 seconds.
 - 5 second pause.
 - Idling valve for 5 seconds.

The procedure is repeated three times.
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

 

Futurez  Kulkukoira