Autodiagnoosi  Carcom Oy

Äänestys

Urbane wood

Urbane wood
0 (0%)
Harmaa
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 0

Äänestys päättynyt: 10.06.2018, 22:51:15

S60 T3 -11

  • 437 Vastauksia
  • 45387 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 947
  • www.vrcf.fi
S60 T3 -11
« : 14.06.2016, 09:51:52 »
Taidan omalta osalta osallistua forumin antiin, vaikka olen aktiivisesti sitä seurannut jo muutaman vuoden vieraana. Viime talvena vaihtui hyvin palvellut -07 mallinen S60 2.5T Summum uudemman korimallin S60 T3:een ja ajattelin siitä perustaa oman topicin.

Auto on rekisteröity -11, ja tuotu Saksasta -14 Suomeen. Muutaman omistajavaihdoksen kautta päätyi minulle viime kevättalvella n.130tkm ajettuna. Auto on Momentum-varusteinen ja siihen on nahkahousu Momentum-varustetason lisäksi ruksinut paremmat poppivehkeet, jolloin siinä on myös tämä isompi 7" näyttö. Kuola valuen olen useampaan kertaan katsellut Pietilän S60:stä ja olenkin hakenut siitä inspiraatiota itselleni.

Autoa olisi tarkoitus hieman päivittää alkuperäisestä ulkonäöstä, ja jotain pientä onkin jo tehty. Tarkoitus olisi jotain seuraavista toteuttaa:

Isommat putket (tehty)
Kangasmatot (oli jo ostettaessa)
Sporttipolkimet (tehty)
Musta maski (tehty)
Ohjelmointi (tehty)
DRL (tehty)
Roiskeläpät eteen (tehty)
R-Design takahelma (mietinnässä)
R-Design spoileri (ei ihan vastaava tilattu)
Isommat vanteet (tehty)
Madallus (tehty)
Etututkat (tehty)

Kuvia lisäilen kunhan saan niitä otettua
« Viimeksi muokattu: 01.03.2018, 13:20:05 kirjoittanut Wehgi »
Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4228
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #1 : 14.06.2016, 09:58:42 »
Laitetaan seurantaan :)
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 947
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #2 : 14.06.2016, 11:31:25 »


Tuon näköinen kapistus siis kyseessä. Kunhan saan sen pestyä niin voin yrittää ottaa parempia kuvia.
Tuo on kevätpesun ja vahauksen jälkeen mikä löytyi puhelimen arkistosta
Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 947
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #3 : 20.06.2016, 12:44:40 »
Tämäkin etenee pikku hiljaa, heti kesäloman alkuun varattuna aika ohjelmointiin.
Myös madallusjousia ja R-designin takapuskinta selattu internetin ihmeellisestä maailmasta
Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4228
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #4 : 20.06.2016, 12:51:34 »
Tämäkin etenee pikku hiljaa, heti kesäloman alkuun varattuna aika ohjelmointiin.
Myös madallusjousia ja R-designin takapuskinta selattu internetin ihmeellisestä maailmasta
Mikäs softa tulee 8)
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 947
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #5 : 20.06.2016, 13:12:09 »
Auto menee MoTestille ohjelmoitavaksi. Katsotaan lukemia kunhan saan dynolaput ja ohjelmoinnin valmiiksi
Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Pietilä

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #6 : 20.06.2016, 22:41:19 »
Komea kapistus sielläkin.  8)  Vähän tosiaan samoja mietteitä molemmilla, tuota r-design takapuskimen lisäkettä. Oli melko halvalla, noin sadalla eurolla + toimitus Ebayssa sellaisia myynnissä, toki se taisi olla jokin itse tehty kuituhässäkkä, siksi niin halpa.  Ei varmaan laadulta vastaa oikeaa, aika tyyriitä käytettynäkin ne  yleensä on.

Itsekkin pitäisi myös uudet drl valot tilata. Sanoi nuo Kiinan ihmeet sopimuksen irti, vuodenhan ne kestikin. Mitä madallusjousit olit ajatellut?

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 947
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #7 : 21.06.2016, 08:00:01 »
Komea kapistus sielläkin.  8)  Vähän tosiaan samoja mietteitä molemmilla, tuota r-design takapuskimen lisäkettä. Oli melko halvalla, noin sadalla eurolla + toimitus Ebayssa sellaisia myynnissä, toki se taisi olla jokin itse tehty kuituhässäkkä, siksi niin halpa.  Ei varmaan laadulta vastaa oikeaa, aika tyyriitä käytettynäkin ne  yleensä on.

Itsekkin pitäisi myös uudet drl valot tilata. Sanoi nuo Kiinan ihmeet sopimuksen irti, vuodenhan ne kestikin. Mitä madallusjousit olit ajatellut?

Opetellaanpas käyttämään tätä forumia ja kokeillaan onnistuuko lainaus. Jos onnistuu niin Völvöxc60:lle pahoittelut että lainaus jäi pois.

Itsekin katsellut tosiaan noita ebayn halpoja satasen R-designin diffuusoreita, ja ilmeisesti tulevat Puolasta, ovat kuituisia, kiiltäviä ja maalaamattomia. Ts. puuttuu nuo hopeiset koristeet, mitkä juuri tekevät tuon muodon noin nätiksi. Käy kyllä todella nätisti tuohon mustan auton perään ja asennus pitäisi olla aika bolt-on. Saksasta saisi kait reilulla parilla sataa ilmeisesti melkein alkuperäisen.

Madallusjousina katselin Eibachin Pro-Kittiä, niitäkin saisi Saksasta johonkin 150€:n hintaan. Ei se Saksa olekaan ihan niin paska maa.

Ebaysta löysin myös yhdet E-hyväksytyt DRL:t, tietysti se on kiinalaisten siihen vain lätkäisemä, mutta mistäs se katsuri sitä tietää. Saa vain nähdä mitä ingenjör noista sanoo, kun tosiaan niiden parkkien kahdentaminen taitaa olla kiellettyä. Jos vaan palaisi pelkästään nuo DRL:t, niin taitavat olla lailliset. Eli pitäisi kait ohjelmoida tuo valokytkin 0-asennossa niin, että ei pala muut kuin DRL:t, ja valoasennossa sitten kaikki muut tuikut mutta DRL:t ei. ihmeellinen vain tuo lainsäädäntö, tuskinpa ketään haittaisi jos keulassa olisi vähän enemmänkin valoa. Varsinkin pimeällä.
Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Pietilä

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #8 : 21.06.2016, 19:45:31 »
Opetellaanpas käyttämään tätä forumia ja kokeillaan onnistuuko lainaus. Jos onnistuu niin Völvöxc60:lle pahoittelut että lainaus jäi pois.

Itsekin katsellut tosiaan noita ebayn halpoja satasen R-designin diffuusoreita, ja ilmeisesti tulevat Puolasta, ovat kuituisia, kiiltäviä ja maalaamattomia. Ts. puuttuu nuo hopeiset koristeet, mitkä juuri tekevät tuon muodon noin nätiksi. Käy kyllä todella nätisti tuohon mustan auton perään ja asennus pitäisi olla aika bolt-on. Saksasta saisi kait reilulla parilla sataa ilmeisesti melkein alkuperäisen.

Madallusjousina katselin Eibachin Pro-Kittiä, niitäkin saisi Saksasta johonkin 150€:n hintaan. Ei se Saksa olekaan ihan niin paska maa.

Ebaysta löysin myös yhdet E-hyväksytyt DRL:t, tietysti se on kiinalaisten siihen vain lätkäisemä, mutta mistäs se katsuri sitä tietää. Saa vain nähdä mitä ingenjör noista sanoo, kun tosiaan niiden parkkien kahdentaminen taitaa olla kiellettyä. Jos vaan palaisi pelkästään nuo DRL:t, niin taitavat olla lailliset. Eli pitäisi kait ohjelmoida tuo valokytkin 0-asennossa niin, että ei pala muut kuin DRL:t, ja valoasennossa sitten kaikki muut tuikut mutta DRL:t ei. ihmeellinen vain tuo lainsäädäntö, tuskinpa ketään haittaisi jos keulassa olisi vähän enemmänkin valoa. Varsinkin pimeällä.

Hyvinhän se lainaus onnistu.

Ei tietenkään olisi kovin paha konkurssi kokeilla nuita "kopio" diffuusoreita, tokihan se sitten harmittaa jos ei täydellinen olekkaan. Alkuperäinenhän se varmasti aina paras olisi ja nuo kopiot tosiaan maalaamossa/teipattava pitäisi vielä käyttää. Niin hinta nousee jonkun verran.

Itsellä nuo Heicon jouset madallutuksena, niitä ei kyllä voi muutako kehua.  Toki se aina kauniimpi vielä matalempana olisi, mutta saa nyt riittää. Pystyy autolla vielä tekemään sitä mihin se on tarkoitettukkin, eli ajamaan.  :D

Itsellä ei tullut mitään sanomista päiväajovaloista, oli juurikin tuon parkkien kahdentaminen se mikä olisi siinä ollut laiton.  Eli ajovalot päällä palaa "sieraimet" ja himmentyneenä päiväajovalot.  Tokihan siellä Ebayssa on niitä päiväajovaloja semmoisena, että ne joko palaa tai ei pala. Ei siis jää himmentyneenä parkeiksi.  Ja joissain voi ite valita kytkennöillä sen.

Ja ei pitäisi kyllä kenelläkkää haittaa tuosta kahdentamisesta olla.   Esimerkkinä tässä Mersussa kytkentä on ihan tehdas laillinen.

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 947
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #9 : 21.06.2016, 20:21:11 »

Ei tietenkään olisi kovin paha konkurssi kokeilla nuita "kopio" diffuusoreita, tokihan se sitten harmittaa jos ei täydellinen olekkaan. Alkuperäinenhän se varmasti aina paras olisi ja nuo kopiot tosiaan maalaamossa/teipattava pitäisi vielä käyttää. Niin hinta nousee jonkun verran.

Itsellä nuo Heicon jouset madallutuksena, niitä ei kyllä voi muutako kehua.  Toki se aina kauniimpi vielä matalempana olisi, mutta saa nyt riittää. Pystyy autolla vielä tekemään sitä mihin se on tarkoitettukkin, eli ajamaan.  :D

Itsellä ei tullut mitään sanomista päiväajovaloista, oli juurikin tuon parkkien kahdentaminen se mikä olisi siinä ollut laiton.  Eli ajovalot päällä palaa "sieraimet" ja himmentyneenä päiväajovalot.  Tokihan siellä Ebayssa on niitä päiväajovaloja semmoisena, että ne joko palaa tai ei pala. Ei siis jää himmentyneenä parkeiksi.  Ja joissain voi ite valita kytkennöillä sen.

Ja ei pitäisi kyllä kenelläkkää haittaa tuosta kahdentamisesta olla.   Esimerkkinä tässä Mersussa kytkentä on ihan tehdas laillinen.

Saksasta tuon diffuusorin ilmeisesti saisi alkuperäisenä tai ainakin OEM-osana muistaakseni VMPartsilta reiluun pariin sataan ilman toimareita. Ei kauhean kaukana ole kyllä noiden kuituhärpättimien hinta maalauksen ja teippauksen kanssa tuosta ihan kunnon osasta.

Itsellä tosiaan ollut yhdessä aikaisemmassa autossa (Opel Astra H) nuo Eibachin jouset ja olivat siinä vallan mainiot. Aze-tuningilla näytti olevan myös noita H&R:n jousia muutaman euron hintaerolla. Ei varmaankaan kauhean kauaksi metsään mennä jos jomman kumman valitsee. Itsekin aioin mennä vielä vakioiskareilla. BC-Racingit olisi tietysti hyvät kun olisi säätöä suuntaan jos toiseen, mutta näillä Suomen teillä olisi jonkinlainen maavarakin hyvä säilyttää. Ja se hinta...

Onkin pitänyt kysyä noista päiväajovaloista että mitä se katsuri niistä on sanonut. Täytyypä ihan oikeasti harkita noita, tuovat kyllä ulkonäköä huomattavan paljon lisää ja tekevät autosta modernimman näköisen. Kun tuo keula on jotenkin orvon näköinen kun alalaidoissa ei ole oikein mitään

Otan pesuvehkeet huomenna töihin mukaan joten josko sitä illasta saisi kuvia sitten puhtaasta autosta.
Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 947
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #10 : 23.06.2016, 06:41:13 »











Tämän näköinen kulkine siis kyseessä.
Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 947
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #11 : 05.07.2016, 11:06:46 »



 :o
Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Maxxxed

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5313
  • T5 R-Design
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #12 : 05.07.2016, 11:30:47 »
Kylläpä muuttui softalla lukemat  :o

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 947
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #13 : 05.07.2016, 11:43:11 »
Kylläpä muuttui softalla lukemat  :o

Kyllähän se kieltämättä veti suupieliä hymyyn, kun Volvo alkoi piirtämään viivaa näytölle. Sitten kun näki ruudulta loppuviimein lukemat, niin tyytyväinen täytyy olla.
Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Maxxxed

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5313
  • T5 R-Design
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #14 : 05.07.2016, 12:23:26 »
Kyllähän se kieltämättä veti suupieliä hymyyn, kun Volvo alkoi piirtämään viivaa näytölle. Sitten kun näki ruudulta loppuviimein lukemat, niin tyytyväinen täytyy olla.

Onko ihan bulkki lastu vai autokohtainen? :)

 

TamCar  KKD Motorsport