Nonniin, kansikin on viimein valmis ja taisi olla koneistajan viimeinen työ tältä kesältä.
Mååttårpårnå, fy fan:









Summasummarum:
Ventiilinostinpesien suurennus
Jousen pohjan työstö
Tasohionta
Istukoiden koneistus isommille venttiileille
Ohjainten vaihto
Ohjainten lyhennys, pään muotoilu
Venttiilien sovitus
Pakopuolen katkenneiden pinnapulttien korjaus (helicoilit)
ym kasaus, tarkistukset jne.
Nokka-akseliksi tulee sitten hiottu, uhraan tuon A nokan jos siitä saa tehtyä. Täytyy vielä nokan tekijöiltä kysellä.
Paluumatkalla piti käyä paikallisen purkaamon romuja penkomassa, ni löyty orvon 240 keulilta ihan iskemätön öljykorkki

Kunnon helmi, kiilti ku timantti paskakasassa. Pitihän se pelastaa talteen siitä:

Öljypumppuja ft/fk vs. b20 vertailin, kun täyttä selvyyttä niiden eroista ei oikeen halunnu löytyä mistään.
Aattelin, että senkus ottaa b20 pumpun sihtiosan ja lyö toisen pumpun päälle niin se olisi siinä. No eihän se tietenkään niin mennytkään.
Kiville karahti heti kättelyssä, pulttijaot ihan eri:

Kaiketi se b20 pumppu osuu vielä kammen vastapunttiin, niin asia pihvi. Eli ei muutakun ft pumpun sihdistä reilu siivu välistä pois:

Plörts tikkiliimaa päälle:

B20 öljypohjan ja pumpun väliin jäi joku reilu 10mm tilaa, luulis riittävän. Dremelillä siistii vielä ja iskee takasin kasaan.
Seuraavana vuorossa koneen koekasaus.